شنبه 29 ارديبهشت 1386

روايت خبرگزاری فارس از فيلم "پرسپوليس" ساخته مرجان ساتراپی، شرکت کننده در جشنواره کن

«پرسپوليس»، روايتی تلخ از ايران در جشنواره کن

خبرگزاری فارس: فيلم «پرسپوليس» به کارگردانی «مرجانه ساتراپی» که در بخش رقابتی شصتمين جشنواره فيلم کن به نمايش درخواهد آمد، روايت تلخ و سياهی را از انقلاب اسلامی تصوير کرده است.


به گزارش خبرنگار فارس، فيلم کارتونی «پرسپوليس» اگرچه به ادعای کارگردانش فيلمی کاملا بيطرفانه است ولی در قالبی سياه و سفيد سعی کرده تا انقلاب اسلامی را رويدادی تلخ وسياه معرفی کند که مردم ايران را به مردمی افسرده و دل شکسته تبديل کرده است.
اين فيلم که براساس دو کتاب مصور «ساتراپی»، توسط خود او و با همکاری «ونسان پارونو»، فيلمساز فرانسوی ساخته شده است، تصويرگر خاطرات دختری چهارده ساله سرکشی است که به ادعای سازنده فيلم، پس از انقلاب اسلامی، ناگهان خود را در تهرانی کاملا سنتی و مذهبی می‌يابد و او که نمی‌تواند با وضع موجود خود را تطبيق دهد توسط والدينش به وين فرستاده می‌شود و تازه پس از استقرار خود در کشوری ديگر و رويارويی با فرهنگی جديد درمی‌يابد که در کشورش چه دروغ بزرگی به اسم حقيقت در حال وقوع است!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کارگردان اين فيلم ضد ايرانی در رسانه‌های مختلف غربی مصاحبه کرده و در اين مصاحبه ضمن تاييد اين مطلب که اين دو کتاب در واقع روايت واقعی زندگی خود اوست، از وقايعی که در ايران پس از انقلاب و پس از جنگ ايران و عراق به وقوع پيوسته ابراز نگرانی کرده و مردم ايران را مردم نااميد و ترسان از بيان حقيقت معرفی کرده است!

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33295

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روايت خبرگزاری فارس از فيلم "پرسپوليس" ساخته مرجان ساتراپی، شرکت کننده در جشنواره کن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016