دوشنبه 3 دي 1386

طرح امنیت اجتماعی و مقابله با فیلم های "سانسور نشده"، راديو فردا

پليس تهران از آغاز مرحله چهارم طرح امنيت اجتماعی خبر داده است و بنابر گزارش رسانه های ايران، در اين مرحله از طرح امنيت اجتماعی «سی دی» و «دی وی دی» های «غيرمجاز» جمع آوری می شود.

» اولتیماتوم بورن» يکی از فيلم های پرفروش هاليودی است که داستان آن حول يک جاسوس سابق می گردد که هويت خود را فراموش کرده و برای دانستن آنکه کيست و از کجا آمده، حوادث جالبی را تجربه می کند.

اين فيلم که اوايل مرداد ماه در آمريکا اکران شده، همانند ده ها فيلم ديگر در کوتاه ترين مدت از پيشخوان سی دی فروشی های تهران سر در آورد و مشتريان می توانستند با پرداخت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان آن را بخرند و تماشا کنند.

گسترش روز افزون اين فيلم ها که همگی هم سانسور نشده هستند، سبب شده تا نيروی انتظامی مرحله جديد طرح امنيت اجتماعی را به جمع آوری آنها اختصاص دهد.

به گزارش رسانه های ايران، روز شنبه ماموران پليس در تهران، ۱۰۵ هزار سی دی و دی وی دی ضبط و ۶۰ نفر را بازداشت کرده اند.

پيام اسدی که خود مدتی در اين حرفه فعاليت کرده، درباره دليل استقبال مردم از اين نوع فيلم ها به راديو فردا می گويد: «فيلم های روز دنيا در سينماهای کشورمان نمايش داده نمی شوند، اگر هم فيلمی نشان داده می شود، تغييرات زيادی در آن صورت گرفته است. بدين ترتيب که سکانس ها، ديالوگ ها يا حتی روابط ميان شخصيت ها جابجا می شوند. برای همين مردم بدنبال فيلم هايی هستند که کامل به دستشان رسيده باشد و در آن تغييری صورت نگرفته باشد.»

به گفته احمدرضا رادان، رييس پليس استان تهران، «جمع آوری فيلم های ايرانی که در سينماهای کشور در حال اکران هستند نيز يکی ديگر از اهداف دور جديد طرح امنيت اجتماعی است.»

گسترش اين نوع فيلم ها و زيان های اقتصادی ناشی از آن برای سينمای ايران، چندی پيش اعتراضات گسترده ای را از سوی جامعه سينماگران به دنبال داشت .

برخی کارشناسان می گويند: در پی اين اعتراضات و برخورد ماموران پليس، تعداد فيلم های ايرانی در بازار به شدت کاهش يافته است، ولی پيام معتقد است که فروشندگان همچنان به صورت مخفيانه به کار خود ادامه می دهند.

آقای اسدی در اين باره می گويد: «فيلم ها صرفا از روی پيشخوان جمع شده اند. اگر به سی دی فروشی های ميدان انقلاب مراجعه کنيد، می بينيد آنها ديگر اين فيلم های روز سينمای ايران را علنی عرضه نمی کنند، ولی وقتی از آنها سراغ اين نوع فيلم ها را می گيريد، ليست طولانی را به شما نشان می دهند.»

اين روزها فيلم های سانسور نشده خارجی، آهنگ هايی که از وزارت ارشاد مجوز انتشار ندارند و حتی فيلم هايی که در ايران «غيراخلاقی» خوانده می شوند، به صورت انبوه در همه جا يافت می شود و مقابله پايدار با آن کار دشواری به نظر می رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيام اسدی معتقد است: «قبلا هم ديديم که چند روزی با سی دی فروشان برخوردی می شود ولی بعد همه چيز فراموش می شود و همان افراد چند هفته ديگر در همان جای سابق به کار خود ادامه می دهند.»

از سوی ديگر بسياری از فروشندگان سی دی و دی وی دی های غير مجاز به صورت ناشناس در شبکه اينترنت کالاهای خود را به فروش می رسانند که به گفته پيام، مقابله با آنها کاری «غيرممکن» است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35330

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طرح امنیت اجتماعی و مقابله با فیلم های "سانسور نشده"، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016