Recently in Latest News Category

2010993.jpg
علی مطهری در نامه‌ای خطاب به احمد جنتی به رد صلاحیت مینو خالقی٬ نامزد پیروز اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه اصفهان اعتراض و اعلام کرده در صورت صادر نشدن اعتبار‌نامه این نامزد٬ وزیر کشور استیضاح خواهد شد.

آقای مطهری در نامه خود نسبت به «باب شدن» رد صلاحیت نامزد‌های پیروز از سوی شورای نگهبان هشدار داده و نوشته «نظارت استصوابی را عقلا و قانونا این مقدار نمی‌توان توسعه داد.»

setayesh1.jpg
یک نماینده ی پارلمان افغانستان، به تجاوز و قتل «ستایش»، دختر شش ساله ی افغانستانی در ورامین واکنش نشان داد و از سکوت رسانه ها در ایران انتقاد کرد و گفت: سیاست حاکم بر رسانه های ایران و نفرت پراکنی علیه مهاجران در وقوع چنین جنایت ها و این چنین سرافکندگی ها نقش بسیار دارد.

000_Par8133127-e1460722230824.jpg
رادیو زمانه: شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه‌ای به از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از او خواسته‌اند تا در سفر خود به تهران گفت‌و‌گو درباره مسائل حقوق بشری را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد و از این سفر به عنوان فرصتی برای طرح مشکلات مربوط به حقوق بشر در ایران استفاده کند.

khalabanIRIISR2.jpg
تایمز اسرائیل - چند روز گذشته رسانه های ترکیه از محکومیت دو ایرانی به شش سال زندان خبر دادند، که اتهام آنها، تلاش برای ربودن یک پناهجوی ایرانی و انتقال او به ایران عنوان شد.

این پناهجوی ایرانی، سرگرد خلبان احمدرضا خسروی، فارغ التحصیل دانشکده پلیس در ایران و از پرسنل هلی کوپتری نیروی انتظامی ایران بود.

در پی اقدام دستگاههای امنیتی - اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای ربودن این خلبان نیروی انتظامی ایران که به دلیل مخالفتش با سیاستهای نظام از ایران خارج شده و به سازمان ملل در ترکیه پناهنده شده است، تایمز اسرائیل مصاحبه ای با وی داشته و از مشکلاتش با رژیم جمهوری اسلامی تا جزئیات ربودنش توسط برخی عوامل امنیتی از ترکیه پرسش می کند.

khalabanIRIISR3.jpg

احمدرضا خسروی متولد 1356 در شهرستان خمین، در سن هجده سالگی وارد دانشگاه پلیس شده، 19 سال در نیروی انتظامی سابقه خدمت داشته و با درجه سرگردی از کشور گریخت. وی اواخر اسفند سال 93 وارد خاک ترکیه شده و خود را به دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل معرفی کرد، و به این دلیل که یک نظامی بود و حق داشتن پاسپورت نداشت به صورت غیر قانونی مجبور به ترک ایران شد.

وی بارها از شغل خود استعفا داده بوده که مسئولین هواپیمایی نیروی انتظامی آن را نمی پذیرفتند و او را با تهدید و تحت فشار قرار دادن مجبور به ادامه کار می کردند.

دیدار پشت درهای بسته

| No Comments

seifUSTrsr1.jpg

ابهام در لغو تحریم‌های بانکی ایران
رادیو زمانه - رئیس بانک مرکزی ایران با وزیر خزانه‌داری ‌آمریکا در واشنگتن ملاقات کرده است. دولت روحانی به خاطر ناروشن بودن اتصال سوئیفت و روند لغو تحریم‌های بانکی زیر فشار مخالفان برجام قرار دارد.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران در حاشیه نشست بانک جهانی در واشنگتن با جک لو‌، وزیر خزانه‌داری آمریکا ملاقات کرده است. گفت‌وگوی این دو مقام پشت درهای بسته صورت گرفته و جزییات آن روشن نیست. سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا به نقل از جک لو نوشته است: «تا وقتی که ایران به توافق اتمی در ارتباط با برجام عمل کند، امریکا هم با حسن نیت به تعهدات خود در زمینه برداشتن تحریم‌های هسته‌ای عمل خواهد کرد.»

امید+کوکبی.jpg
سعید خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، اظهار داشت: متاسفانه پس از آزمایش‌ها و معاینه‌های متعدد در بیمارستان، عارضه کلیوی وی، سرطان کلیه (Renal Cell Carcinoma) از جهت وجود تومور بدخیم در کلیه راست وی، تشخیص داده شده است.

به گفته خلیلی، کوکبی نیازمند جراحی فوری نفروکتومی یا برداشت کامل کلیه به همراه تومور بدخیم کلیوی است که باید هر چه زود‌تر صورت پذیرد و هرگونه تعلل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورد.

وکیل مدافع کوکبی افزود: موکلم پیش از این نیز در مدت ۵ سال و ۳ ماهی که در حبس بود، چندین بار با دفع سنگ کلیه و خونریزی داخلی ناشی از آن دست و پنجه نرم کرده است.

مهدی کروبی در اولین نامه اش از حصر از حسن روحانی٬‌ خواسته تا بر اساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی در دفاع از حقوق شهروندان، از "حاکمیت مستبد" جمهوری اسلامی بخواهد تا دادگاهش را برگزار کند.

151101183345_turkey_erdogan_640x360_epa_nocredit.jpg
به گزارش رادیو فردا٬ با پایان شمارش آرای انتخابات پارلمانی در ترکیه، خبرگزاری‌های بین‌المللی از پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه خبر داده‌اند و احمد داوداغلو، نخست‌وزیر این کشور، پیروزی حزب متبوعش را «پیروزی دمکراسی» خوانده است.

رسانه‌های ترکیه همچنین از راه یافتن دوباره حزب دمکراتیک خلق‌ها، مورد حمایت کردها، به پارلمان خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با پایان شمارش آرا، نخست‌وزیر ترکیه در میان هواداران این حزب در شهر قونیه گفت که حزب عدالت و توسعه «برای چهار سال دیگر به مردم ترکیه خدمت خواهد کرد».

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از رسانه‌های دولتی ترکیه، گزارش داده است که حزب حاکم عدالت و توسعه با ۴۹.۴ درصد آرا و کسب ۳۱۵ کرسی از ۵۵۰ کرسی پارلمان به پیروزی دست یافته است.

خبرگزاری ایرانشهر - در حالی که مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان تا پیش از این در مراکز اسلامی در آمریکا برگزار می شد، امسال گروهی از فعالان مذهبی شعیه ایرانی‌تبار با علامت گردانی و راه اندازی دسته سینه زنی در یکی از خیابان‌های مرکز شهر لس‌آنجلس، به مجموعه‌ای از انتقادات عمومی از این شیوه تبلیغ مذهبی دامن زده اند.

ماجرای علامت گردانی در مرکز شهر لس‌آنجلس از آنجا آغاز شد که یک هیئت مذهبی که سرمایه اولیه آن را تنی چند از کسبه منطقه عمدتا تجاری مرکز لس‌آنجلس تامین می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند در قبال افزایش جمعیت مسلمان در منطقه اورنج کانتی در جنوب لس‌آنجلس که موجب رونق رفتارهای مذهبی بوده است به روال چشم و همچشمی‌های مرسوم، خود نمایی بیشتری کنند. این نکته‌ای است که یکی از کسبه ایرانی‌تبار ساکن در منطقه دان تاون لس‌انجلس به خبرنگار ایرانشهر گفته است.

2015102693518.JPG

این فرد که خود مسلمان زاده است می‌افزاید: «برای من احترام به مسائل مذهبی یکی از قوانین تغییر ناپذیر زندگی است که خوشبختانه در امریکا مورد احترام دولت هم هست، اما بین احترام به مذهب و سعی در نمایش خشونت آمیز از مذهب تفوت وجود دارد. گمان می‌کنم که این رفتار آن هم درست در زمانی که لباس سیاه، زبان عربی و شعارهای جهادی سمبل معرفی گروه‌های تروریستی مانند داعش و... است، چنین نمایشی در مرکز شهر لس‌آنجلس بیشتر کارکرد تهاجمی دارد تا نیایش مذهبی.»

reutmanotrahbar.JPG

آرش عزیزی - شبکه من و تو

گزارشی از خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام» از برندگان توافق وین است.

تحقیقات این خبرگزاری نشان داده که این نهاد چند میلیارد دلاری در سیطره آیت‌الله خامنه‌ای است اما لزوما باعث ثروت شخصی او نشده.

از جمله شرکت‌های مربوط به «ستاد» که تحریم‌های علیه‌شان لغو می‌شود، شرکت‌هایی در آفریقای جنوبی و آلمان هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای شاید در مورد چراغ سبز نشان دادن به حصول توافق هسته‌ای در وین حرف‌هایی گاه متناقض زده باشد اما حالا که این توافق حاصل شده او از یک لحاظ مشخص، بدون شک برنده است:‌ تحریم‌های وسیع علیه امپراتوری چندین میلیارد دلاری شرکت‌هایی که تحت سیطره رهبر جمهوری اسلامی هستند لغو می‌شوند.

این موضوع گزارشی از خبرگزاری رویترز به قلم یگانه تربتی و بابک‌ دهقان‌پیشه است که دیروز منتشر شد. گزارشی از همین خبرگزاری بود که قبلا وسعت و دامنه وسیع میلیارددلاری «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام» را برملا کرده بود. این ستاد تحت کنترل آیت‌الله خامنه‌ای است گرچه هیچ شواهدی نشان نمی‌دهد که او از قبل آن ثروتی شخصی به دست آورده باشد.

طبق این گزارش، تحریم‌های ثانویه آمریکا بر «ستاد» و حدود ۴۰ شرکتی که در تملک آن هستند لغو می‌شوند.

شرکت‌های «ستاد» نقش مستقیمی در برنامه هسته‌ای ایران نداشتند. یکی از مقامات سابق گفت این نهاد را از این رو هدف گرفتند که آمریکا آن‌را نزدیک به شخص خامنه ای می‌دید و این‌گونه می‌خواست او را پی میز مذاکره بکشاند و حالا که توافق هسته‌ای به دست آمده، این تحریم‌ها هم باید لغو شوند. البته بسیاری تحریم‌های آمریکا که مربوط به پشتیبانی ایران از گروه‌های شبه‌نظامی و نقض حقوق بشر هستند سر جای خود می‌مانند.

About this Archive

This page is an archive of recent entries in the Latest News category.

Articles is the previous category.

Didaniha is the next category.

Find recent content on the main index or look in the archives to find all content.