سه شنبه 19 آبان 1383

حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه کيهان حکم مرگ يک مجري تلويزيون هاي ماهواره اي را صادر کرد

نوشته حاضر که در روزنامه کيهان چاپ تهران منتشر شده است به جهت آنکه نويسنده آن، حسين شريعتمداري رسما حکم مرگ يک مجري تلويزيوني را که به مقدسات اسلام توهين مي کند، صادر کرده است، مي توان با اهميت تلقي کرد. منظور نويسنده فردي بنام ف است که شبکه اي تلويزيوني را از لندن و بوسيله ماهواره پخش مي کند. برنامه هاي اين شبکه عموما پخش سخنان اين فرد است که ظاهرا صاحب شبکه نيز محسوب مي شود. اين اولين بار است که يک شبکه ماهواره اي چنين مورد خشم قرار گرفته تا جائيکه مدير مسئول کيهان در موردش مي گويد: "اگر سر اين مار به سنگ سنگين كوبيده نشود، مارهاي فراوان ديگري كه غرب در آستين دارد، جرأت حضور و فرصت گزيدن بيشتر پيدا مي كنند". وي به روشني روش اجراي حکم را نيز چنين تعيين مي کند: " ... شليك گلوله اي بر پيشاني منحوس و كفرگرفته او، ضرورتي غيرقابل ترديد دارد". برنامه هاي اين شبکه انتقادات برخي از شخصيت هاي ايراني در ميان مخالفين جمهوري اسلامي را نيز از نحوه بيان اين شبکه باعث شده است. شريعتمداري آرزوي خود را صريحا در انتخاب عنوان اين مطلب چنين آورده است: چه دلنشين است، صفير آن گلوله!
صدور فرمان قتل با چنين صراحتي اين سوال را در اذهان پديد آورده است که آيا شبکه هاي قديمي ترور مخالفين در خارج کشور دوباره فعال شده يا خواهند شد؟

خبرنامه گويا

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متن يادداشت روز کيهان با عنوان چه دلنشين است، صفير آن گلوله، نوشته حسين شريعتمداري را در زير مي خوانيد:

اگر با شنيدن اين خبر خون گريه كنيد حق داريد، اما، گريستن اداي همه حقي نيست كه بعد از شنيدن اين خبر تلخ و دردناك بر گردنتان سنگيني خواهد كرد. براي اداي اين حق، بايستي راه ديگري را پيمود. راهي كه به يقين، رضاي خداي سبحان و سعادت و مصلحت همه بندگان خدا در آن است و دشوار و دور از دسترس هم نيست.
طي چند ماه اخير، يك تلويزيون ماهواره اي و فارسي زبان كه در انگليس راه اندازي شده و از حمايت مالي و تبليغاتي سازمان اطلاعات و امنيت اين كشور - اينتلجنت سرويس INTELLIGENT SERVICE - برخوردار است، آشكارا و با الفاظي زشت و مشمئزكننده به اسلام و شخص رسول خدا(ص) فحاشي مي كند. فحاشي و اهانت هاي اين شبكه تلويزيوني به اندازه اي زشت و نفرت انگيز است كه اعتراض برخي ديگر از تلويزيون هاي ماهواره اي متعلق به ضدانقلابيون فراري در آمريكا و اروپا را نيز در پي داشته است.
اگر اين شبكه تلويزيوني مباني اسلام را به اصطلاح نقد و بررسي و سپس نفي مي كرد، جاي نگراني چنداني نبود، چرا كه اسلام بر علم، منطق و عقل سليم استوار است و بررسي علمي و منطقي آن از هر نقطه اي كه آغاز شود، پاياني جز خضوع در برابر آن و يا -حداقل- سكوت ناشي از ناتواني در نفي اين دين الهي را به دنبال نخواهد داشت. اما دولت انگليس از طريق اين شبكه تلويزيوني فقط فحاشي مي كند، آن هم فحاشي به -نستجيربالله- ساحت مقدس رسول خدا(ص).
در اين باره اشاره به چند نكته، ضروري است و مي تواند نشان دهنده وظيفه اي باشد كه تك تك مردم مسلمان و همه دولت هاي اسلامي، از جمله جمهوري اسلامي ايران -به عنوان ام القراي جهان اسلام- براي مقابله با اين پديده زشت برعهده دارند و كمترين بهانه اي براي شانه خالي كردن از اين وظيفه الهي نيز، ندارند.
1-اينگونه خبرها، اگر چه همان بهتر كه ناگفته و ناشنيده بمانند و انتشار آنها، حتي بدون اشاره به متن خبر، مي تواند از نوع اشاعه زشتي ها و پليدي ها باشد ولي به همان اندازه كه انتشار اين خبرها، زيان آفرين است، برخورد سخت و پشيمان كننده با خبرسازان و فحاشي كنندگان نيز، ضروري و غيرقابل اجتناب است.
2-كيهان بلافاصله بعد از اطلاع از راه اندازي اين شبكه تلويزيوني در انگليس، به تكاپو افتاد و نگارنده، گزارش اين اقدام زشت و نفرت انگيز را به آگاهي برخي از مسئولان اصلي تصميم گيرنده رساند ولي در حالي كه انتظار مي رفت، اطلاع از اين خبر، توفاني از خشم و برخورد سخت و پشيمان كننده با دولت انگليس را -چه آشكار و چه پنهان- در پي داشته باشد، با كمال تعجب و تأسف، كمترين نشانه اي از آنچه انتظار مي رفت، ديده نشد.
دل همچو سنگت اي دوست به آب چشم سعدي
عجب است اگر نگردد، كه بگردد آسيابي!
3-مطابق قوانين جاري در انگليس، دولت اين كشور بر تمامي رسانه ها، مخصوصاً رسانه اي كه در اختيار اتباع خارجي قرار مي گيرد، اشراف و نظارت كامل دارد و هيچ رسانه اي بدون كسب مجوز از دولت انگليس و نظارت مأموران امنيتي و اطلاعاتي اين كشور، اجازه تأسيس و فعاليت ندارد، ولي گردانندگان اين شبكه خود نيز، وابستگي به سازمان اطلاعات و امنيت انگليس را انكار نمي كنند، بلكه با افتخار هم از آن ياد مي كنند. به عنوان مثال، در جريان پخش يكي از برنامه هاي اين شبكه، هنگامي كه مجري برنامه مطابق معمول به رسول خدا(ص) ناسزا گفت، شخصي با تلفن زنده برنامه تماس گرفته و به شدت اعتراض كرد. مجري برنامه تلفن را قطع كرده و خطاب به تماس گيرنده گفت «هركجا باشي پيدايت مي كنيم»! و بعد از حدود 10دقيقه كه به پخش يك ميان برنامه اختصاص داشت، مجري بر صفحه تلويزيون ظاهر شده و با صراحت اعلام كرد كه از طريق پليس انگليس، شماره تلفن و محل سكونت او را كه در حومه لندن است پيدا كرده و با اعلام شماره تلفن و محل سكونت تماس گيرنده او را با اين جملات تهديد كرد؛ «اسكاتلند يارد- پليس انگليس- اعلام آمادگي كرده است كه تو را از انگلستان ديپورت -اخراج- كند ولي ما درخواست كرده ايم كه به تو مهلت بدهد، شايد بر سر عقل بيايي»!!آيا اعتراف از اين صريح تر نيز ممكن است؟
4-با توجه به نكات فوق -كه فقط مشتي از خروارهاست- مجري مفلوك برنامه نقشي بيشتر از يك موجود حقير و توسري خور ندارد تا آنجا كه چهره او حتي لايق يك آب دهان هم نيست، اگر چه شليك گلوله اي بر پيشاني منحوس و كفرگرفته او، ضرورتي غيرقابل ترديد دارد... و چه دلنشين است، صفير آن گلوله... هر چند كه مجري برنامه، شخصي گمنام و در ميان ضدانقلابيون فراري هم ناشناخته است و هيچگاه در محافل عمومي آفتابي نمي شود.
5-اكنون جاي اين سؤال است كه وقتي دولت انگليس، آشكارا به رسول خدا(ص) ناسزا مي گويد و با زشت ترين و مشمئزكننده ترين الفاظ به آن وجود مقدس و شريف فحاشي مي كند، مردم مسلمان، دولت هاي اسلامي و از جمله دولت جمهوري اسلامي ايران، چگونه و با كدام توجيه ديني، عقلي و منطقي، اين اهانت ها و فحاشي ها را تحمل مي كنند؟ و از انجام كمترين و ابتدايي ترين وظيفه قانوني و تكليف الهي خود كه پايان دادن به حضور انگليس در تمامي عرصه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي كشورهاي اسلامي است، طفره مي روند؟ مگر اسلام و رسول خدا(ص) همه چيز ما نيستند؟ و مگر جهان اسلام بدون رسول اكرم(ص) هويتي دارد؟ چگونه مي توان پذيرفت دولت انگليس، در همان حال كه به رسول خدا(ص) فحاشي مي كند، در كشورهاي اسلامي از جمله جمهوري اسلامي ايران، با هيچ مانع و اعتراضي روبرو نشود و حتي طرف مذاكره در مسائل حياتي كشور، نظير پرونده هسته اي ايران اسلامي نيز باشد و... آب هم از آب تكان نخورد؟
چه تكان دهنده است اين هشدار در كلام خدا، كه؛... آيا عزت و توانايي را نزد كافران مي جويند؟ در حالي كه عزت به تمامي از آن خداست... پيش از اين نيز در اين كتاب بر شما نازل كرده ايم كه هرگاه شنيديد كساني آيات خدا را انكار مي كنند و آن را به ريشخند و مسخره مي گيرند، با آنان منشينيد تا آنگاه كه به سخني ديگر پردازند وگرنه، شما نيز همانند آنها خواهيد بود...
بايد با لسان الغيب شيرازي همنوا شد و فرياد برآورد؛
جاي آن است كه خون موج زند در دل لعل
زين تغابن كه خزف مي شكند بازارش
6-از آنجا كه برنامه هاي شبكه تلويزيوني يادشده، از طريق ماهواره پخش مي شود، بي خبر ماندن بسياري از مسئولان محترم از ماجراي مورد اشاره، طبيعي است ولي در اين ميان نمي توان و نبايد، مسئوليت برخي از مراكز را ناديده گرفت. مثلاً؛ سفير كشورمان در انگليس بايد توضيح بدهد كه چرا در مقابل اين اقدام مشمئزكننده دولت انگليس عليه همه مسلمانان و از جمله جمهوري اسلامي ايران، سكوت كرده است؟
چرا وزارت محترم امورخارجه از كنار اين ماجرا با بي تفاوتي عبور كرده است؟ و... راستي! وزارت اطلاعات چه كرده است؟ اگر چه بسياري از اقدامات اين وزارتخانه، به صورت غيرآشكار انجام مي شود ولي چنانچه در اين زمينه اقدامي صورت پذيرفته بود، بايستي ردپا و اثري از آن در برخي از عرصه ها ديده مي شد، كه متأسفانه ديده نمي شود.
7-خدا بر درجات شهيد بهشتي بيافزايد كه تجلي تقوي را در دو عرصه مي دانست، «تقواي پرهيز» و «تقواي ستيز» و اينكه، تقوي فقط در نرفتن و نخوردن و نديدن و نشنيدن خلاصه نمي شود، بلكه خروشيدن و حمله بردن و دفاع كردن و دمار از روزگار دشمنان بر آوردن نيز، از مصاديق بارز تقوي است.
امروزه، در عصر ارتباطات و كوتاه شدن فاصله ها، دسترسي به اين جرثومه هاي فساد و تباهي دشوار نيست و پاك كردن زمين از لوث وجود كثيف و متعفن آنها نيز به كسب اجازه نيازي ندارد. به قول امام راحلمان(ره)، سؤال در اينگونه موارد را بايستي به بعد از عمل موكول كرد.
8-شبكه تلويزيوني مورد اشاره، اگر چه فارسي زبان است و دشمنان، از آنجا كه ايران را كانون اصلي خيزش جهاني اسلام مي دانند، شبكه زبان فارسي را برگزيده اند، ولي رسول خدا(ص)، و حرمت آن بزرگوار محدود به قالب هاي تنگ زبان ها، مليت ها و مرزهاي جغرافيايي نيست. بنابراين، براي مقابله با دولت انگليس و اقدام پشيمان كننده عليه آن، بايد، همه كشورهاي اسلامي و ملت هاي مسلمان را به حضور در اين ميدان دعوت كرد و در انجام اين وظيفه، علاوه بر آنكه تمامي مسلمانان و كشورهاي اسلامي مسئوليت دارند، وظيفه نظام جمهوري اسلامي ايران از ديگران سنگين تر است. چرا كه در اينگونه موارد، همه ملت هاي مسلمان چشم به ايران اسلامي دوخته اند و «هركه بامش بيش»، البته كه «برفش بيشتر».
9-ديروز يك مدرسه اسلامي در هلند را منفجر كردند، پيش از آن نيز چندين مسجد در اين كشور مورد حمله مسلحانه و بمب گذاري قرار گرفته بود. در فرانسه و آلمان، دختران مسلمان را صرفاً به خاطر رعايت حجاب و داشتن روسري، از تحصيل محروم مي سازند. در عراق و افغانستان، زن و مرد و كودك مسلمان را تنها به اين علت كه مسلمانند، قتل عام مي كنند، در فلسطين اشغالي از زمين و هوا و دريا بر سر مسلمانان مظلوم آتش و آوار مي بارند و...
آمريكا، انگليس، صهيونيست ها و بسياري ديگر از دولت هاي غربي، تهاجم به اسلام و مسلمانان را، از مدتها قبل آغاز كرده و گام به گام جلو آمده اند، امروزه دولت انگليس به نمايندگي از تماميت قدرت هاي استكباري با اهانت مستقيم به اسلام و رسول خدا(ص) در پي آزمودن ميزان حساسيت مسلمانان است. آزموني كه پيش از اين نيز بارها -از جمله در ماجراي سلمان رشدي- انجام داده و نتيجه مطلوب را به دست نياورده بود... اگر سر اين مار به سنگ سنگين كوبيده نشود، مارهاي فراوان ديگري كه غرب در آستين دارد، جرأت حضور و فرصت گزيدن بيشتر پيدا مي كنند.
10-و بالاخره نمايندگان مجلس كه براي دفاع از اسلام، نظام اسلامي و مردم مسلمان به خداي سبحان سوگند ياد كرده اند، امروزه با آزمون سخت و تعيين كننده اي روبرو هستند. آيا نمايندگان محترم مجلس هفتم كه ارادت آنها به رسول خدا(ص) اصلي ترين انگيزه مردم در رويكرد به آنان بوده است، مي توانند در مقابل اين اقدام زشت و نفرت انگيز دولت انگليس، ساكت و بي تفاوت باقي بمانند؟! اگر پاسخ منفي است -كه نيست- بايد از همين امروز دست به كار شوند و دولت وحشي و ياغي انگليس را از آنچه كرده است پشيمان كنند... اگر دير بجنبيم، دور نيست آن زمان كه در محضر خداي سبحان، به مؤاخذه بايستيم و در مقابل رسول خدا(ص)، سر از شرمساري بر نياوريم...

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14184

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه کيهان حکم مرگ يک مجري تلويزيون هاي ماهواره اي را صادر کرد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016