دوشنبه 30 آذر 1383

اعلام حمايت انجمن هاي اسلامي چند دانشکده دانشگاه اصفهان و علوم پزشکي از فراخوان رفراندوم

برخيز تا يک سو نهيم اين دلق ازرق فام را
بر باد غلاشي دهيم اين شرک تقوي نام را

دانشجويان فهيم
ملت شريف ايران

همانگونه که مستحضريد, با گذشت قريب هشت سال از عمر دولت خاتمي, آنچه بر جريانات اصيل تحول طلب و در راس آنان جنبش مستقل دانشجويي محرز گرديده است, ناتواني و عجز ساختار حاکميت از اصلاح خويش و فقدان قابليت و ظرفيت لازم جهت ايجاد تغييرات مثبت در راستاي تحقق توسعه سياسي و طي کردن پروسه کارآمد سازي مي باشد.

در حقيقت حيات دولت اصلاحات تجربه گرانبهايي بود که اگرچه تا حد زيادي جامعه ايران را با ياس و سرخوردگي مواجه ساخت, اما در عين حال ثابت کرد که در چهارچوب قانون اساسي کنوني در بهترين حالت مي توان به حاکميتي دوگانه و ناکارآمد دست يافت و در نامساعد ترين شرايط نيز شاهد شکل گيري حاکميتي يکپارچه, متصلب و سرکوبگر خواهيم بود.

شگفت آنکه در چنين شرايطي, چهره هاي شناخته شده در قالب احزاب و گروه هاي منفعت طلب, که به نظر مي رسد بيش از سوق دادن ساختار حاکميت به سمت اصلاحات, دغدغه حفظ امکانات و منافع خويش رادارند, مجدداً بر آزمودن راه هاي رفته پاي مي فشارند و با چشم فرو بستن بر واقعيات داخلي, منطقه اي و بين المللي حرکت در چهارچوب ساختاري اينچنين ناکارآمد و نامشروع را تنها راه پيش رو مي دانند و از اين منظر به تحقير و تمسخر تئوري هاي رقيب مي پردازند.

در اين گير و دار اما جريان مستقل دانشجويي فارغ از همه مصلحت هاي رايج در معادلات احزاب درون حکومتي, ديري است که با تحمل هزينه هاي بي شمار سعي بر ايجاد گشايشي در فضاي سياسي کشور دارد. طرح فراخوان اينترنتي رفراندوم در حقيقت آخرين نمونه از تلاش فعالين دانشجويي براي ايجاد فصل جديدي در جهت برچيده شدن اختناق حاکم به شمار مي آيد.

ترديدي نيست که مفهومي ابدي از قوانين بشري وجود ندارد و مردم پيوسته حق دارند قانون اساسي خود را مورد بازنگري قرار داده و يا آن را اصلاح کرده و يا کلاً تغيير دهند, لذا "هيچ نسلي نمي تواند نسل هاي پس از خود را ملزم به پذيرش قوانين خود سازد" (اصل 28 اعلاميه جهاني حقوق بشر). اگر بپذيريم با گذشت قريب 26 سال, بافت جمعيتي ايران به کلي دگرگون گرديده و نسل جوان, هوشمند و علاقمند به حاکميت ملي اکثريت جمعيت ايران را تشکيل مي دهند, اين سرمايه عظيم انساني و پشتوانه مستحکم حاکميت ملي در وعده گاه تاريخي 12فروردين 58 حضور نداشت. از طرف ديگر شرکت کنندگان در رفراندوم فروردين 58 تجربه و شناخت امروز خود از ظرفيت ها ي قانون اساسي را نداشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين مراجعه به همه پرسي در راستاي احترام به حق حاکميت مردم و فراهم کردن زمينه هاي مشارکت مردم در زندگي سياسي, اجتماعي, فرهنگي و اقتصادي است و توان و قابليت هاي ملي را براي ايجاد همبستگي بيشتر و تقويت حاکميت ملي حاکميت ملي بسيج نموده, تماميت ارضي, استقلال و يکپارچگي کشور ايران را در مقابل عوامل تهديد کننده و آسيب رسان بيمه مي کند.

ازهمين رو انجمن هاي امضا کننده اين بيانيه ضمن قدر نهادن و حمايت قاطع از چهار عضو پيشگام شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در طرح فراخوان اينترنتي رفراندوم, اعلام مي دارند اگرچه در حال حاضر به دليل برقراري مناسبات ويژه ميان معدودي از منتسبين به انجمن و جرياناتي نظير مجمع روحانيون مبارز و اصحاب مشارکت امکان موضعگيري واحد از مجموعه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي اصفهان و علوم پزشکي سلب گرديده است ولي بخش قابل ملاحظه اي از اعضاي اين تشکل با اعتقاد راسخ به حفظ استقلال فکري و عملي جنبش دانشجويي, به رفراندوم ساختاري به مثابه مناسب ترين جايگزين نظري براي اصلاحات درون ساختاري مي نگرند.

انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشکده هاي:
زبان هاي خارجي, پزشکي, فني و مهندسي, علوم, علوم تربيتي, بهداشت، پرستاري و واحد خوانسار دانشگاه هاي اصفهان و علوم پزشکي

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15749

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام حمايت انجمن هاي اسلامي چند دانشکده دانشگاه اصفهان و علوم پزشکي از فراخوان رفراندوم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016