شنبه 24 بهمن 1383

شمس‌‏الواعظين: سفر ابومازن به ايران نشان مي‌‏دهد ما كاتوليك‌‏تر از پاپ نيستيم، ايلنا

* پايبندي به مواضع 25 سال پيش نشانه عقب‌‏ماندگي است

تهران- خبرگزاري كار ايران

ماشاء‌‏الله شمس‌‏الوعظين گفت: سفر "محمود عباس ابومازن" رئيس دولت خودگردان فلسطين به ايران، متضمن اين پيام به تل‌‏آويو و واشينگتن است كه ايران با اقدام اخير ملت فلسطين در انتخابات رياستي موافق است.

اين كارشناس مسائل فلسطين در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، گفت: اين سفر، از سوي ديگر اين پيام را براي جناح‌‏هاي مخالف صلح فلسطين و اسرائيل دارد كه مي‌‏گويد ما كاتوليك‌‏تر از پاپ نيستيم و هنگامي كه صحنه كشمكش خالي از مخالف است ايران هم از مخالفت دست برمي‌‏دارد.
شمس‌‏الواعظين با بيان اينكه انتخاب ابومازن نشان داد كه مردم فلسطين به صلح و امنيت گرايش دارند، گفت: هر كشوري كه در اين جهت حركت كند موافقت افكار عمومي ملت فلسطين را با خود خواهد داشت.
اين كارشناس مسائل خاورميانه ابراز عقيده كرد: موضع ايران در خاورميانه آن قدر تعيين‌‏كننده نيست كه بتواند مسير روند ايجاد شده را تغيير دهد.
وي در خصوص تعارض سفر ابومازن به ايران با آرمان‌‏هاي انقلاب‌‏اسلامي در حوزه سياست‌‏خارجي گفت: بي‌‏توجهي به يك ربع قرن تحولات ايجاد شده و عدم ايجاد تحول در ديپلماسي ما، نشانه عدم توجه به ماهيت تحولات است و ديپلماسي ما را دچار انفعال مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شمس الواعظين تصريح كرد: مواضع ايران تا به‌‏حال سازگاري يا همركابي با تحولات خارجي نداشته و فاقد بالندگي بوده كه اين پايبندي به مواضع 25 سال پيش، نشانه عقب‌‏ماندگي است.
وي با بيان اينكه بايد راهبرد نويني براي خود دست و پا كنيم، گفت: تنها مشكل اين راهبرد نوين، آرمان‌‏هايي است كه مصرف داخلي دارد و بايد جمهور آرمان‌‏گرا و ديندار داخلي را قانع كرد كه اين مسير، چندان تعارضي با آرمان‌‏هاي پيشين ندارد.
شمس‌‏الواعظين ابراز عقيده كرد: ذهن روابط خارجي ايران آن‌‏قدر عقيم شده است كه قدرت زايش افكار جديد را ندارد و همچنان به مواضع ارتدوكسي 25 سال پيش پايبند مانده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18216

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمس‌‏الواعظين: سفر ابومازن به ايران نشان مي‌‏دهد ما كاتوليك‌‏تر از پاپ نيستيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016