شنبه 29 اسفند 1383

گام به گام بسوی اجرای ميثاق ملی، اميرانتظام

بايد انتخابات را با مشاركت فعال خود به رفراندوم تبديل كنيم. سرمايه بزرگ ما در اين حركت ملي، پرچمداری جوانان و همراهی فعال و اميدوار همهٌ آزاديخواهان و شيفتگان توسعه پايدار ايران می باشد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تحقق ميثاق ملی در يك روند تاريخی و دمكراتيك كاملاٌ ميسر می باشد، ضامن موفقيت اين حركت تاريخی مشاركت فعال مردم و فراگير بودن آن است از اينرو اين حركت در ذات خود دمكراتيك می باشد. درگذار مسالمت آميز به نظام دمكراتيك از طريق همه پرسی می بايستی از كليه ظرفيتهای ملی و ابتكارات فردی سود برد. تنها و يگانه محدوديت و خط قرمز اين جنبش ملی عدم توسل به خشونت، تخريب و برهم زدن نظم جاری امور و معيشت مردم و بخصوص اقشار آسيب پذير می باشد. حركت ملی از همراهی و همبستگی همهٌ ايرانيان شكل می گيرد. موفقيت حركت مسالمت آميز، دمكراتيك و غيرخشونت آميز در گرو مسئوليت پذيری و مشاركت فعال همهٌ ايرانيان در تعيين سرنوشت خويش می باشد. برای نيل به اين منظور، هر مناسبتی بعنوان يك فرصت قلمداد می گردد. جشنها ، اعياد، مناسبتهای ملی و مذهبی ، ميهماني ها، صف های انتظار ميادين ورزشي، دانشگاه ها، مدارس، اماكن عمومي، اتوبوس ها.... كه امكان تجمع و گردهمايی طبيعی وعادی مردم را فراهم می كند بايستی برای حضور فعال مردم مورد استفاده جنبش مسالمت آميز فراگير قرار گيرند، اين جنبش ملی با تكيه بر اراده ملی و حضور فعال همهٌ ايرانيان بدون برهم زدن نظم عادی و اخلال در زندگی روزمره و با كمترين هزينه قادر است كه دست آوردهای بزرگی را تحصيل كند .

در حركت مسالمت آميز، بايد از قابليت ها و ظرفيت های اماكن مهم عمومی چون دانشگاه، اداره، كارخانه برای گردهم آيي، اعلام مواضع، طرح مسائل، تبادل نظر، حداكثر استفاده را برد. به اين صورت جای جای ميهن عزيزمان با حضور فعال و گسترده مردم به صحنه مبارزه برای حق تعيين سرنوشت با شيوه مسالمت آميز تبديل می گردد.

به بركت اين حضور فعال و فراگير مردم، حق آزادی بيان، اعتراض و تجمعات بطور طبيعی در جريان پروسه موازنه قدرت بدست می آيد وشرايط برگزاری رفراندوم در ميدان عمل فراهم می گردد. اين جنبش اجتماعی و سياسی كه با توجه به شرايط بسيار مساعد داخلی و بين المللی بالقوه بسيار توانمند می باشد بر عنصر رهبری و سازماندهی به مفهوم و شيوهٌ سنتی آن تكيه نمی كند. هر ايرانی مسئول، خلاق و فعال امروزه يك رهبر و يا بخشی از عنصر رهبری دسته جمعی است و اين بزرگترين سرمايه ملی در ريشه كنی عادات سنتی استبداد زدگی و ذوب شدن در كرامات اين يا آن فرد است، در صورت ضرورت ، رهبری در جريان حركت دسته جمعی بصورت دمكراتيك از طرف مردم انتخاب خواهد شد.
گام اول اين جنبش اجتماعی – سياسی و مسالمت آميز بر حضور فعال مردم دراجتماعات ، فراگير شدن گفتمان ميثاق ملي، علنی كردن مطالبات، پی گيری مسالمت آميز مطالبات، استوار می باشد. اين كار بايد به صورتی انجام گيرد كه به زندگی روزمره و روال طبيعی امور لطمه وارد نكند. مثلاٌ يك ساعت در هفته بين ساعت دوازده تا سيزده، همهٌ دانشجويان بدون تعطيلی كلاس در محوطهٌ دانشگاه ها و دانشكده ها دورهم جمع شده و به شيوهٌ دلخواه خود به تبادل نظر پيرامون مسائل صنفی – اجتماعی وسياست بپردازند.

هموطن ؛ زمان اتخاذ تصميمات بزرگ، شجاعانه و سرنوشت ساز فرارسيده است، تاريخ ما را به آزمون بزرگ تعيين سرنوشت خويش و رها سازی كشور از چنگال هيولای فقر، فساد، فحشاء، اعتياد، افسردگي، ياٌس و نااميدي، سازش و التماس به بيگانگان، فرا می خواند. به فراخوان تاريخ پاسخ شايسته بايد داد. برای پايان دادن به وضعيت اسفناك كشور و متوقف كردن چرخهٌ باز توليد فقر، سركوب و فريب، بايد، شركت در انتخابات فرمايشی و نمايشی را تحريم كرده و در عين حال از تسليم شدن به قضا و قدر و اميد بستن به چاره جويی های ديگران جداٌ پرهيز نمود و با تحريم انتخابات و مشاركت فعال در گذار مسالمت آميزازطريق همه پرسی به نظام دمكراتيك رسيد.

بايد انتخابات را با مشاركت فعال خود به رفراندوم تبديل كنيم. سرمايه بزرگ ما در اين حركت ملي، پرچمداری جوانان و همراهی فعال و اميدوار همهٌ آزاديخواهان و شيفتگان توسعه پايدار ايران می باشد .

با آرزوی آزادی ايران
عباس اميرانتظام
اسفند 1383

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19517

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گام به گام بسوی اجرای ميثاق ملی، اميرانتظام' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016