پنجشنبه 11 فروردین 1384

خشونت هواداران تیم فوتبال كره‌شمالی پس از دیدار این تیم مقابل ایران، شريف نيوز

پس از شكست تیم ملی فوتبال كره شمالی مقابل تیم ایران، صحنه‌های خشونت باری از سوی هواداران كره‌ای در داخل و بیرون از ورزشگاه «كیم ایل سونگ» شهر پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شد.

تیم ملی فوتبال كره شمالی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بی‌آسیا روز چهارشنبه با نتیجه ‪ ۲‬بر صفر مغلوب تیم ایران شد.

به‌گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از پیونگ یانگ، تماشاگران عصبانی حاضر در ورزشگاه «كیم ایل سونگ»، پس از پایان این دیدار به پرتاب بطری و صندلی به سوی داوران و بازیكنان حریف پرداختند.

تماشاگران خشمگین كره‌ای در بیرون از ورزشگاه تجمع كرده و مانع از خروج بازیكنان تیم ایران از ورزشگاه شدند، این در حالی بود كه پلیس در داخل و خارج از ورزشگاه تلاش داشتند كه نظم و امنیت را برقرار كنند.

«برانكو ایوانكوویچ»، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار كنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی كه جمعیت حاضر در بیرون ورزشگاه در پشت استحكامات پلیس تجمع كرده بودند، گفت بازیكنان من قصد داشتند سوار اتوبوس شوند كه این امر در آن موقعیت خطرناك امكان پذیر نبود.

هواداران خشمگین كره‌ای كه حدود ‪ ۱۰‬متر بیرون از ورزشگاه «كیم ایل سونگ» تجمع كرده بودند بالاخره پس از دو ساعت از پایان بازی، یكصد متر به عقب تر رانده ‌شدند، اگر چه بسیاری از آنان این محل را تا ساعت ‪ ۱۹‬به وقت محلی ترك نكردند.

تیم ملی فوتبال كره‌شمالی بازی را ‪ ۲‬بر صفر به تیم ایران واگذار كرد و تقریبا امیدش برای صعود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی ‪۲۰۰۶‬ آلمان از دست رفت.

بازیكنان كره شمالی، تماشاگران را زمانی تهییج كردند كه آنها به سمت «محمد كوسا» داور سوری این دیدار حمله كردند، بر سر او فریاد كشیدند و او را هل دادند، بعد از اینكه او خطایی را كه كره‌ای‌ها معتقد به پنالتی بودند، نگرفت.

پس از این حادثه، بازی بیش از ‪ ۵‬دقیقه متوقف شد و داور سوریه‌ای از دست بازیكنان خشمگین كره شمالی فرار كرد.

پس از آن از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه پرتاب بطری به پیست دوومیدانی زمین آغاز شد و مسئولان برگزاری این دیدار مجبور به دخالت و كمك به كوسا شدند.

داور سوری این دیدار بالاخره توانست نظم را به بازی برگرداند و با دادن كارت قرمز «نام سونگ چول»، مدافع تیم كره شمالی را از زمین اخراج كرد.

در پایان این دیدار، «كوسا» و دو كمكش به علت پرتاب بطری، صندلی و اشیا دیگر به مدت بیش از ‪ ۲۰‬دقیقه در زمین ورزشگاه باقی ماندند.

در این هنگام ماموران انتظامی كه دور تا دور زمین قرار گرفته بودند و در حالی كه ده‌ها هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داوران این دیدار را هو می‌كردند و آنان را زیر بارانی از پرتاب بطری قرار داده بودند، توانستند این داوران را به رختكن انتقال دهند.

تیم ملی فوتبال ایران نیز مجبور شد، ‪ ۱۰‬دقیقه در زمین ورزشگاه بماند و در حالی كه اشیای مختلفی به طرف آنان پرتاب می‌شد، زمین را ترك كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر چه بازیكنان ایران خطر را كاملا حس كردند اما به گفته ‌ایوانكوویچ هیچ یك از بازیكنان وی مورد اصابت شیئی قرار نگرفتند.

وی گفت شرایط بسیار بد بود بسیاری از اتفاقات قبل و بعد از بازی عادی نبود، شما می‌دانید كه وقتی كه گروه زیادی از تماشاگران بیرون از ورزشگاه تجمع می‌كنند، هر اتفاقی ممكن است رخ دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19968

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خشونت هواداران تیم فوتبال كره‌شمالی پس از دیدار این تیم مقابل ایران، شريف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016