شنبه 27 فروردین 1384

دبیر شورای نگهبان در نمازجمعه تهران از محکومیت اعدام شماری از مخالفان نظام خبر داد، ايسنا

آيت‌الله جنتي گفت: آنجا كه خطري نظام را تهديد مي‌كند و چاره‌اي جز برخورد مسلحانه وجود ندارد اين كار صورت مي‌گيرد، اما برخي جاها به آرامش نياز است. از برخي توطئه‌ها مي‌توان عبور كرد بدون آنكه آسيبي به نظام برسد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، آيت‌الله احمد جنتي خطيب اين هفته‌ي نماز جمعه‌ي تهران در خطبه‌ي اول با اشاره به توطئه‌ي منافقان براي از بين بردن نظام جمهوري اسلامي گفت: در زمان پيامبر منافقين نتوانستند ايشان را تحمل كنند و در اين راه كارشكني‌هاي زيادي كردند. در واقع زندگي و حيات پيامبر براي آنها تحمل‌آفرين نبود. لذا نقشه‌ي قتل ايشان را كشيدند و قرار شد پيامبر را در يكي از گردنه‌ها به قتل برسانند.


وي افزود: وقتي از پيامبر خواسته شد اين منافقان را بكشند، ايشان فرمودند چنين وظيفه و ماموريتي ندارم. نمي‌خواهم مردم بگويند پيامبر آمد اصحاب خود را در موقع نياز به جنگ فرستاد و بعد وقتي به امور مسلط شد دستور گردن زدن آنها را داد. اين مساله بسيار حساس است. در واقع مصلحت‌انديشي‌ها بايد هميشه رعايت شود.


جنتي تصريح كرد: امروز نيز افراد منافق‌صفت وجود دارند كه حركات نفاق‌انگيزي مي‌كنند و نقشه‌ي براندازي نظام را مي‌كشند. بسياري از آنها از نظر قضايي يك پرونده‌ي كامل دارند كه، اگر مشكلي نباشد و پرونده‌هاي آنان به دادگاه بيايد، هيچ وكيلي نمي‌تواند از آنها دفاع كند و هر قاضي كه باشد حكم به اعدام آنها مي‌دهد. حتي حكم برخي از آنها صادر و در تجديدنظر نيز تاييد شده است. ولي اين حكم به اين دليل( مصلحت‌انديشي) باقي مانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه گفت: ممكن است عده‌اي در اين راستا حتي دستگاه قضايي را به سهل‌انگاري و بي‌تفاوتي متهم كنند، در حالي كه مصحلت در اين كار مدنظر است. در واقع حفظ نظام از همه چيز واجب‌تر است و حفظ نظام يعني حفظ اسلام. آنجا كه خطري نظام را تهديد مي‌كند و چاره‌اي جز برخورد مسلحانه وجود ندارد اين كار صورت مي‌گيرد، اما برخي جاها به آرامش نياز است. از برخي توطئه‌ها مي‌توان عبور كرد بدون آنكه آسيبي به نظام برسد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21122

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبیر شورای نگهبان در نمازجمعه تهران از محکومیت اعدام شماری از مخالفان نظام خبر داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016