دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

شارون: بهتر است با ایران درگیر نشویم، شريف نيوز

آریل شارون، نخست وزیر اسرائیل، در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «معاریو» از تغییر حكومت ایران سخن گفته اما تأكید كرده كه هر اقدامی در جهت چنین تغییری باید با موضع واحد جامعه جهانی، به ویژه دولت های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت بگیرد.
به نظرشارون، تغییر حكومت ایران زمانی صورت خواهد گرفت كه این حكومت از همه طرف و تمام زوایا، تحت فشار اقتصادی، دیپلماتیك و سیاسی قرار گیرد.
آریل شارون افزود كه برای تغییر حكومت ایران باید علاوه بر این فشارها، این حكومت را در محدودیت زمانی نیز قرار داد و خواسته هایی كه از این حكومت وجود دارد را در برنامه زمان بندی شده مشخصی مطالبه كرد.
وی تاكید كرد، آمریكایی ها در مورد این كه آیا اتحادیه اروپا و روسیه در تلاش برای تغییر حكومت ایران به آنها بپیوندند یا نه برآوردهایی دارند، من معتقدم كه روس ها و شاید حتی چینی ها برای این منظور به آمریكایی ها خواهند پیوست.
به نظر من، آنها باید ائتلافی منسجم از اعضای ثابت شورای امنیت ایجاد كنند و تنها آمریكاست كه می تواند چنین ائتلافی را رهبری كند.
آریل شارون تصریح كرد كه برای تغییر حكومت ایران باید تدابیری صورت گیرد كه موضوع به شورای امنیت برده شود. ایران در حال حاضر بر سر فعالیت هسته ای خود درگیر مذاكراتی با بریتانیا، فرانسه و آلمان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در پاسخ به اینكه آیا اسرائیل همان گونه كه در سال ۱۹۸۱ به تأسیسات اتمی عراق حمله كرد، تأسیسات اتمی ایران را نیز مورد حمله قرار خواهد داد یا نه گفت كه شرایط كنونی ایران متفاوت از عراق آن روز است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22287

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شارون: بهتر است با ایران درگیر نشویم، شريف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016