دوشنبه 16 خرداد 1384

نامه اعضای سازمان بین المللی آزادی به سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور، براي آزادي کامل و دائمي اکبر گنجي

سوم ژوئن 2005

عالیجناب حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری اسلامی ایران
ریاست جمهوری
خیابان فلسطین
چهار راه آذربایجان
تهران – جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب

ما امضاء کنندگان این نامه به عنوان اعضای سازمان بین المللی آزادی تبادل بیان (International Freedom of Expression Exchange IFEX) شما را به آزادی کامل روزنامه نگار اکبر گنجی از زندان فرا می خوانیم. خبر منتشره در آغاز این هفته، مبنی بر مرخصی یک هفته ای برای اکبر گنجی از زندان اوین در تهران، مورد استقبال اعضای ما واقع شد. همانطور که اطلاع دارید گفته می شود که او در وضعیت سلامتی نامناسبی به سر می برد. به دلیل مشکلات کمر و آسم که در اثر اقامت در زندان رو به وخامت نهاده اند، پزشکان توصیه کرده اند تا گنجی از امکانات بیمارستانی بهره مند گردد. خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، وکیل آقای گنجی درباره سلامتی او عمیقا ابراز نگرانی کرده است. ما امیدواریم اکبر گنجی در مدت اقامت موقت در خارج از زندان به امکانات پزشکی مناسب که جهت بازیابی سلامت خود نیاز دارد دسترسی داشته باشد. حال که گنجی از زندان اوین آزاد گردیده است، ما بر رهایی کامل و دایمی او پافشاری می کنیم و می خواهیم که او هقته آینده دیگر به زندان بازگردانده نشود.

او تاکنون بیش از 5 سال از دوران محکومیت خود، که بخش اعظم آن در سلول انفرادی بوده است را پشت سر گذاشته است. بازگشت مجدد او به زندان سبب وخامت بیشتر وضع سلامتی از دست رفته او در زندان بوده و در مقابل روند بهبود نسبی وی طی یک هفته مرخصی اش قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما معتفدیم که نگاه داشتن اکبر گنجی در زندان در مخالفت با حق آزادی بیان او قرار دارد که توسط ماده 19 منشور جهانی حقوق بشر تضمین شده است. ما به آزادی فوری و بدون قید و شرط و عدم بازگرداندن اکبر گنجی به زندان، پس از مرخصی یک هفته ای فرا می خوانیم. این عمل دولت شما از یک سوی تاکیدی بر نگرانی های مربوط به سلامتی اکبر گنجی و از سوی دیگر احترام به استانداردهای بین المللی حقوق بشر، بخصوص حق آزادی بیان خواهد بود.

با احترام

انجمن قلم کانادا - تورونتو
روزنامه نگاران کانادایی برای آزادی بیان (CJFE) - تورنتو
شبکه حقوقی کارتونیست ها _ ارلینگتون - کانادا
کمیته د فاع از روزنامه نگاران - نیویورک
خانه آزادی - نیویورک
انستیتوی رسانه های آفریقای جنوبی (MISA)- ونید هوک
مرکز پن نروژ - اسلو
انجمن جهانی ایستگاه های رادیو یی محلی (AMARC) - مونترال
کمیته جها نی آزادی مطبوعات - رستو

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23896

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه اعضای سازمان بین المللی آزادی به سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور، براي آزادي کامل و دائمي اکبر گنجي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016