پنجشنبه 2 تیر 1384

وزير امور خارجه فرانسه: سرنوشت مذاكرات هسته اي ايران و اروپا به نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران بستگي دارد، هاتف

وزير امور خارجه فرانسه در خصوص مذاكرات مربوط به پرونده هسته‌يي ايران گفت هاشمي رفسنجاني سابقا موضع گيري‌هاي ليبراليستي در اين خصوص داشته است و از هفته‌ها پيش هم شاهد كاهش بحران بين تهران، اتحاديه اروپا و جامعه جهاني در اين خصوص بوده ايم
وزير امور خارجه فرانسه گفت سرنوشت مذاكرات بين كشورهاي اروپايي و ايراني‌ها درخصوص پرونده هسته‌يي اين كشور اساسا به دور دوم انتخابات رياست جمهوري ايران كه جمعه هفته جاري برگزار مي‌شود، بستگي دارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هاتف به نقل از روزنامه الوطن چاپ كويت فيليپ دوست بلازي، وزير امور خارجه فرانسه در گفت وگو با راديو اروپا_1 بيان داشت: اين مساله خيلي مهم است كه بفهميم بخش مهمي از مذاكرات به مواد هسته‌يي خطرناك مرتبط مي‌شود.
وي در خصوص مذاكرات مربوط به پرونده هسته‌يي ايران گفت: هاشمي رفسنجاني سابقا موضع گيري‌هاي ليبراليستي در اين خصوص داشته است و از هفته‌ها پيش هم شاهد كاهش بحران بين تهران، اتحاديه اروپا و جامعه جهاني در اين خصوص بوده ايم.
فيليپ افزود: اروپايي‌ها با توافقنامه پاريس در 15 فوريه 2004 روندي سياسي را آغاز كردند كه گامي براي مذاكره با ايراني‌ها در خصوص مسائل سياسي، اقتصادي و هسته‌يي بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه بر اهميت توجه به نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران در چارچوب توافقنامه پاريس و روند سياسي تاكيد كرد و گفت:‌ جامعه جهاني به اروپايي‌ها در قانع ساختن ايران به دست كشيدن از توليد سلاح‌هاي هسته‌يي(!) كمك مي‌كند

Copyright: gooya.com 2016