یکشنبه 5 تیر 1384

افزايش احتمال سقوط هواپيماي جاسوسي آمريكا در آب‌هاي ايران، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: با انتشار اطلاعات جديد درباره سانحه هواپيماي جاسوسي فوق‌پيشرفته «U-2S» آمريكا، احتمال سقوط هواپيماي مذكور در آب‌هاي ايران در خليج فارس افزايش يافته است.

بنا بر اين گزارش، در پي اعلام پايگاه هوايي «الدفراء» در امارات متحده عربي كه در يكصد كيلومتري ابوظبي قرار دارد، به عنوان مقصد هواپيماي مذكور و مشخص شدن احتمال زياد اين‌كه مأمور‌يت اين هواپيما، جمع‌آوري اطلاعات از ايران بوده، باعث شده است تا كارشناسان نظامي، آب‌هاي خليج‌فارس را محل سقوط احتمالي هواپيماي «U2» بدانند.
پايگاه هوايي الدفراء كه اسكادران 763 آمريكا در آنجا مستقر است، عمليات سوخت‌رساني جنگنده‌هاي آمريكايي در جنوب غرب آسيا را پوشش مي‌دهد.
هواپيماي جاسوسي «U-2S» و «گلوبال‌هاك» كه از اين پايگاه استفاده مي‌كنند، با پروازهاي طولاني‌مدت كه تا 9 ساعت نيز به درازا مي‌كشد، اطلاعات كشورهاي منطقه را جمع‌آوري مي‌كنند.
نيروي هوايي ارتش آمريكا اعلام كرد كه خلبان هواپيماي سقوط‌كرده «U2» از مهارت و تجربه زيادي برخوردار بوده و تاكنون هيچ‌گونه اطلاعي از علت اين سانحه به دست نياورده است.

گفتني است، هويت پايگاه هوايي آمريكا در امارات كه از سال 1992 فعاليت خود را آغاز كرده، همواره از سوي مقام‌هاي آمريكايي پنهان نگه داشته شده است و اين اقدام، احتمالا از تمركز فعاليت‌هاي اين پايگاه بر روي جاسوسي از ايران ارتباط دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقامات رسمي جمهوري اسلامي تاكنون، هيچ‌گونه اعتراضي نسبت به همكاري امارات با آمريكا براي جاسوسي از ايران انجام نداده‌اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزايش احتمال سقوط هواپيماي جاسوسي آمريكا در آب‌هاي ايران، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016