جمعه 10 تیر 1384

هاشمي رفسنجاني: به خاطر امام و احترام به آراي مردم نتيجه انتخابات رابپذيريم، ايسنا

* سربسته بگويم؛ با خطراتي مواجهيم، مراقب نباشيم آسيب مي‌بينيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برگزاري نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري و حضور گسترده‌ي مردم، اظهار داشت: مردم در اين انتخابات در مرحله‌ي اول و دوم حضور و مشاركت گسترده‌اي داشتند و علاقمندي خود را به امام و انقلاب نشان دادند و هم‌چنين باعث خوار و ذليل شدن دشمنان شدند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، در خطبه‌ي نماز جمعه‌ي تهران، با بيان اين كه مباحثي در مورد روند برگزاري انتخابات وجود دارد، تاكيد كرد: ولي ما همه بايد نتيجه‌ي انتخابات را بپذيريم و اگر احساس مي‌كنيم كه عملي برخلاف حق صورت گرفته به خاطر امام(ره) و احترام به آراي مردم بايد نتيجه‌ي انتخابات را بپذيريم و همه با يكدلي و يكپارچگي رييس‌جمهور منتخب را ياري كنيم و سعي در حل مشكلات كشور داشته باشيم.


وي ادامه داد: ما اكنون با مشكلات جدي مواجه هستيم و اگر نيروهاي علاقمند به نظام و انقلاب دچار اختلاف و تفرقه شوند خطرهاي جدي ما را تهديد مي‌كند. البته خداوند و امام زمان(عج) حافظ ما هستند، اما ما وظيفه داريم كه وحدت و همدلي خود را حفظ كنيم.


وي در مورد اهداف خود در ارتباط با شركت در نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: من براي رضاي خدا و براي انجام تكليف خود وارد عرصه‌ي انتخابات شدم و تمام تلاشم ايجاد مشاركت حداكثري در صحنه‌ي انتخابات رياست جمهوري بود و اينكه انتخابات با شكوه برگزار شود، البته اين هدفم محقق شد. البته هدف ديگري نيز داشتم و آن جلوگيري از تشدد و تفرقه بود؛ البته اين امر بستگي به اين دارد كه در مسير پيش‌رو دلسوزان انقلاب به چه ميزان وحدت و همدلي خود را حفظ كنند. من سربسته به شما بگويم كه اكنون ما با مسائل جدي روبرو هستيم و اگر هماهنگ، هوشيار و مراقب نباشيم اين خطرات به ما آسيب مي‌رساند.


هاشمي رفسنجاني با بيان اين كه در حال حاضر با سيلي از تلفن‌ها و پيغام‌ها از سوي مردم در مورد شايعات مطرح شده در دوره‌ي انتخابات مواجه است كه از وي طلب بخشش مي‌خواهند، افزود: در اين انتخابات تخريب‌هاي زيادي صورت گرفت؛ افرادي كه به دروغ بودن اين شايعات پي برده‌اند اكنون احساس پشيماني مي‌كنند و به من مي‌گويند ما غيبت كرديم و احساس گناه مي‌كنيم و عذر مي‌خواهند. البته من توضيحاتي در اين ارتباط داده‌ام و امروز اين توضيحات من ماجرا را بايد ختم كند.


وي ادامه داد: شايعاتي در مورد خانواده‌ي من به خصوص در ارتباط با دارايي‌هاي خانواده‌ام وجود دارد كه ريشه‌ي اين شايعات به پيش از انقلاب برمي‌گردد. من در آن زمان به گروه‌هاي مبارز كمك مي‌كردم و وقتي كه مجاهدين به ماركسيست‌ها نزديك شدند اين كمك‌ها را قطع كردم، آن‌ها مرا تهديد كردند و من به اين تهديدها توجهي نكردم، آن‌ها بعدا متوسل به تخريب شدند و براي تضعيف و بدنام كردن من اين افراد از اول انقلاب در هر شرايط حساس و مهمي كه پيش مي‌آمد از طريق تخريب وارد مي‌شدند.


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ادامه يادآور شد: من يك بار سال پيش در جمع طلاب در جواب سوالي توضيحاتي در مورد اموال خانواده‌ي خود دادم كه البته اين توضيحات چندان در روزنامه‌ها بازتاب نداشت. وقتي انقلاب پيروز شد، نسبتا متمكن بودم و زندگي بالاتر از سطح متوسط داشتم. ولي اكنون آنچه كه دارا هستم از زمان اول انقلاب كمتر است، اين سند افتخاري براي جمهوري اسلامي ايران است كه مسوولان آن در شرايطي كه دستشان باز است به جاي اينكه به تراكم سرمايه بپردازند سرمايه‌هاي خود را انفاق مي‌كنند، من بخشي از سرمايه‌ي خود را به افراد نيازمند دادم و بخشي از‌ آن را نيز براي خانواده‌ي خود و فرزندانم خرج كردم و اكنون نيز زندگي متوسطي دارم و اين‌ها همه به صورت سند وجود دارد.


وي يادآور شد: در پايان دوره‌ي دوم رياست جمهوريم، ارزيابي از دارايي‌هايم از سوي قوه‌ي قضاييه صورت گرفت و در آن زمان اعلام شد كه دارايي‌هاي من نسبت به قبل كمتر شده است. البته آمار و ارقامي ارائه نشد و سند آن نيز وجود دارد. من همانطور كه در برنامه‌اي كه از تلويزيون پخش مي‌شد اعلام كردم به همه‌ي مدعيان گفتم اگر سندي در مورد دارايي‌هاي من دارند، بيايند و اين سند را ارائه دهند و اين دارايي متعلق به خود آن‌ها خواهد بود و تاكنون از زمان اعلام آن هيچ‌كس سندي ارايه نكرده است.


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اينكه فصل غمناكي در اين انتخابات وجود داشت و آن تخريب‌ها بود، گفت: كساني كه فريب خوردند من از آنها مي‌گذرم و احتياجي به دريافت سند عفو ندارند. ولي آنهايي كه عمدتا تخريب كردند و يا به تخريبات به صورت عمد دامن زده‌اند بايد خودشان را اصلاح و آن را جبران كنند. من به كسي شكايت نمي‌كنم ولي آن‌ها بايد جواب خداوند را بدهند. ولي كساني كه فريب خورده‌اند خيالشان راحت باشد كه آن‌ها را من عفو كردم.


خطيب نماز جمعه‌ي امروز تهران، ادامه داد: اين انتخابات مانند انتخابات قبل داراي فصل دردناكي مانند تخريب بود و اميدوارم ديگر اين فصل دردناك تكرار نشود.


به گزارش ايسنا، اولين نمازجمعه‌ي تهران بعد از برگزاري نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري به امامت حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني در دانشگاه تهران در حالي كه نمازگزاران شعارهايي از جمله هاشمي خدا نگهدار تو، خامنه‌اي زنده باد هاشمي پاينده باد سر مي‌دادند، برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، در خطبه‌ي اول نمازجمعه‌ي تهران با اشاره به تدوين سند چشم‌انداز بيست ساله، اظهار داشت: يكي از مهمترين بندهاي سند چشم‌انداز بيست ساله تحقق عدالت اجتماعي در همه‌ي ابعاد است.


وي افزود: اين سند راهنماي ما براي حركت است و ما اگر بر طبق اين سند حركت كنيم در بيست سال آينده مي‌توانيم به يكي از قدرت‌هاي مهم منطقه‌اي تبديل شويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در خطبه‌ي دوم نماز جمعه با اشاره به واقعه‌ي هفت تير، اظهار داشت: ما در اين واقعه افراد بزرگواري مانند شهيد بهشتي را از دست داديم البته متاسفانه در آن زمان شايعات بسياري در مورد شهيد بهشتي وجود داشت و اختلافات بسيار جدي در مركزيت نظام بود. اين اختلافات آزاردهنده بود ولي بعد از هفت تير مشاهده كرديم كه چقدر حضور مردم كارساز بود و به تدريج ضد انقلاب كه به جان انقلاب افتاده بود ضعيف و ذليل شد و درحال حاضر گروگان آمريكايي‌ها هستند.


هاشمي رفسنجاني هم‌چنين شهادت شهيد چمران را يادآور شد و از وي به عنوان يك عارف و سياستمدار ياد كرد.


وي هم‌چنين با اشاره به سالگرد به شهادت رساندن مسافران هواپيماي ايرباس،(در اين حادثه‌ي ناگوار حدود سيصد نفر از هموطنان‌مان به شهادت رسيدند) از آن به عنوان سند جنايت آمريكا و مظلوميت ايران ياد كرد.


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هم‌چنين با اشاره به فرا رسيدن روز جهاني مواد مخدر اظهار داشت: اين بلايي براي تمام دنيا از جمله كشور ماست و ايران در اين زمينه نسبت به ديگر كشورهاي جهان داراي مشكلات بيشتري است. كشور ما بر اساس خطوط جغرافيايي در كنار كانون توليد مواد مخدر يعني افغانستان و در مسير كاروان قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است. البته كشور ما داراي يك سابقه‌ي تاريخي در آلودگي به اعتياد و مواد مخدر مي‌باشد و در خانواده‌هايي مصرف مواد مخدر قبح نداشته است. البته دشمنان نيز از راه مواد مخدر درصدد تضعيف ما هستند و در اين ارتباط باندهاي مافيايي تشكيل داده‌اند. ما در اين زمينه مبارزاتي انجام داده‌ايم البته بايد اين مبارزات با پشتوانه‌ي بيشتري ادامه پيدا كند.

Copyright: gooya.com 2016