جمعه 10 تیر 1384

استعفاي مهدي كروبي از دبيركلي مجمع روحانيون مبارز پذيرفته نشد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

استعفاي مهدي كروبي از دبيركلي مجمع روحانيون مبارز در جلسه روز گذشته اين حزب مطرح شد اما مورد موافقيت اعضاي شوراي مركزي آن قرار نگرفت.

رسول منتجب‌‏نيا، عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، ضمن اعلام اين مطلب گفت: كروبي به دليل رنجش خاطر از بعضي اعضاي شوراي مركزي اعلام كرده بود كه از دبيركلي و عضويت در مجمع استفعا مي‌‏كند كه اعضا با اين مساله مخالفت كردند.
وي افزود: نظر همه اعضاي شوراي مركزي اين است كه كروبي همچنان سكان هدايت و مديريت مجمع را برعهده بگيرد زيرا بدون حضور ايشان مجمع آسيب جدي خواهد ديد و ادامه حيات آن دشوار خواهد شد.
منتجب‌‏نيا با بيان اين مطلب كه تشكل‌‏هاي پراكنده‌‏اي كه بعد از دوم خرداد به وجود آمد، بايد به صورت تشكيلاتي منسجم و فراگير درآيد، خاطر نشان كرد: كروبي به دنبال ايجاد حزبي فراگير با محوريت خط امام(ره) و آرمان‌‏هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي است و قصد دارد با تعريف چارچوب خاص همه نيروها را در راستاي حفظ جمهوريت و اسلاميت نظام گردهم آورد.
وي افزود: امروز بايد تعريف مشخصي از اصلاحات و محوريت آن به مردم ارائه شود، ما نبايد اجازه دهيم هر فردي به عنوان رئيس و بلندگوي اصلاحات نظريات خود را به مردم القا كند بلكه خط‌‏مشي جريان اصلاحات بايد توسط عقلا و انديشمندان، مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.
منتجب‌‏نيا، علت عدم موفقيت هاشمي در انتخابات را تخريب گسترده و ناجوانمردانه وي توسط بعضي گروه‌‏ها و جمعيت‌‏ها دانست و اظهار داشت: متاسفانه عده‌‏اي با ايجاد فضاي مسموم و آلوده اذهان مردم را مشوش كردند كه ما از سال‌‏ها قبل از حضور چنين جرياناتي در كشور خبر داده بوديم و گفته بوديم كه جريانات پشت‌‏پرده‌‏اي در اين كشور هستند كه براي از بين بردن سلايق مخالف خود در جامعه حاضرند از هر امكاناتي حتي امكانات بيت‌‏المال استفاده كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با بيان اين مطلب كه فرق چنداني بين كساني كه رجايي و بهشتي را ترور فيزيكي كردند، با كساني كه هاشمي و كروبي را ترور شخصيتي مي‌‏كنند، وجود ندارد و هر دو آنها وابسته به سازمان‌‏هاي سياسي هستند، گفت: ترورهاي فيزيكي توسط منافقين و ترورهاي شخصيتي توسط گروه‌‏هاي سياسي كه خود را وابسته به نظام مي‌‏دانند اما از تقوي و اخلاق اسلامي بي‌‏بهره‌‏اند، صورت گرفته است.
منتجب‌‏نيا افزود: قوه قضاييه براي اثبات استقلال و هويت خود بايد ريشه اين كارها را شناسايي و خشك كند تا جلوي شخصيت‌‏سازي‌‏ها و تخريب شخصيت‌‏ها به دلايل واهي، گرفته شود تا شاهد تكرار اين پديده نباشيم، در غير اين صورت ضربه سنگيني به حيثيت نظام ئارد خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استعفاي مهدي كروبي از دبيركلي مجمع روحانيون مبارز پذيرفته نشد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016