شنبه 11 تیر 1384

عطريانفر: انتخابات نشان داد که 33 ميليون نفر با تفکر اصولگرايان اختلاف نظر دارند، هاتف

* اصلاح طلبان مي توانند هاشمي را چتر حمايتي خود به حساب آورند

عطريانفر: جمعيتي بالغ بر 33 ميليون نفر در انتخابات اخير با ديدگاههاي اصولگرايان حاکم اختلاف نظر و مرزبندي دارند و اين قشر نيرومند نيازمند تشکيل يک جبهه گسترده اعتدال است و از ضرورت هاي فعاليت آينده آنان تشکيل حزبي از جنبش اصلاح طلبي است.
------------------------------------------


عطريانفر درباره لزوم تشکيل جبهه اعتدال گفت: تشکيل جبهه اعتدال و اصلاح طلبي با محوريت و پشتوانه هاشمي آينده درخشاني را در تاريخ سياسي آتي کشور به عهده خواهد داشت. به خصوص که جمعيتي بالغ بر 33 ميليون نفر در انتخابات اخير با ديدگاههاي اصولگرايان حاکم اختلاف نظر و مرزبندي دارند.
محمد عطريانفر گفت: با توجه به اينکه اصولگرايان به قدرت رسيده اند جريان اصلاحات در سه دسته بندي شاخص و ممتاز قابل شناسايي هستند. دسته اول کارگزاران و به عبارتي اصلاح طلبان ديروز هستند که به دوره سازندگي مربوطند و گروه دوم، اصلاح طلبان چپ با محوريت سازمان مجاهدين و جبهه مشارکت است که امروز ، فرصتهاي پاياني خود را طي مي کنند و سرانجام دسته آخر گروهي از اصلاح طلب ها هستند که مي توانند براي فرداي خود برنامه داشته باشند. اينها گروهي از روشنفکران و نويسندگان و نيروهاي ملي هستند.
عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران در گفت و گو با هاتف، افزود: اين سه جريان ملي و عمومي مي توانند در جريان فعاليت هاي اصلاح طلبانه خود با يکديگر همگرا باشند و اين همگرايي نيازمند يک نقطه اتکا، گرانيگاه و پشتوانه نيرومند است که اين پشتوانه مي تواند هاشمي باشد.
وي با اشاره به سوابق فکري و عملي هاشمي رفسنجاني تصريح کرد: با توجه به مباني مشترک و ذهني سياسي هاشمي همسويي که با اين سه جريان دارد، مي تواند پشتوانه خوبي براي يک رابطه منتقدانه و اصلاح خواهانه في مابين قدرت حاکم و ديگر نيروهاي سياسي خارج از قدرت باشد.
عطريانفر گفت: همان طور که در مرحله دوم انتخابات، اين سه جريان اصلاح طلب بدون هيچ قيد و شرطي و بدون هرگونه پيش نياز، حمايت خود را از هاشمي اعلام کردند، از اين بابت هاشمي به عنوان قدرت سياسي در نظام ايران حضور دارد و جزو بنيان گذاران و مسئولان معتبر ايران است که رابطه اي با قدرت حاکم در ايران دارد.
وي درباره لزوم تشکيل جبهه اعتدال تصريح کرد: از اين بابت، تشکيل جبهه اعتدال و اصلاح طلبي با محوريت و پشتوانه هاشمي آينده درخشاني را در تاريخ سياسي آتي کشور به عهده خواهد داشت. به خصوص اينکه جمعيتي بالغ بر 33 ميليون نفر در انتخابات اخير با ديدگاههاي اصولگرايان حاکم اختلاف نظر و مرزبندي دارند و اين قشر نيرومند نيازمند تشکيل يک جبهه گسترده اعتدال است و از ضرورت هاي فعاليت آينده آنان تشکيل حزبي از جنبش اصلاح طلبي است.
عطريانفر در ادامه تاکيد کرد: براساس اين تحليل، همه نيروهاي اصلاح طلب بايد حول فعاليت هاي خود و با جهت گيري منتقدانه و مشفقانه يک ائتلاف تشکيل داده و حضور فعال داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص شاخصه هاي جبهه اعتدال اصلاح طلب توضيح داد: اين شاخص ها مشخصا جهت گيري توسعه همه جانبه اقتصادي سياسي و در کشور است. همچنين تشنج زدايي با جهان معاصر، مبارزه با خشونت و افراط گيري در کشور و تامين امنيت کامل براي شهروندان ايراني و نيز ايجاد همبستگي در ايران از ديگر خصوصيات اين جبهه مي باشد.
عضو حزب کارگزاران درباره اينکه تاکنون چه اقدامات عملي براي تشکيل اين جبهه شده است،گفت: قبل از هر کاري، نيازمند آن هستيم که گروههاي سياسي براساس تحليل شرايط فعلي و اوضاع سياسي جامعه، خود را بازسازي کرده و مشي جديد خود را تعريف کنند. پس از آن است که مي توانند در قالب يک جبهه، گرد هم آمده و به فعاليت خود ادامه دهند.
عطريانفر افزود: البته براي تشکيل اين جبهه، قدم اول بايد از ناحيه خود احزاب برداشته شود و با توجه به بيانيه هايي که احزاب در حال حاضر جمعيت اصلاحات ارايه مي دهند ، گفتگوها و صحبت هاي اوليه تشکيل جبهه اعتدال شروع شده است.
عطريانفر در خاتمه تاکيد کرد: نفس وجود هاشمي يک تکيه گاه مطمئن و نيرومند براي تشکيل اين جبهه است و احزاب و گروههاي سياسي روي توان و قدرت پيش برندگي ايشان به عنوان يک چتر حمايتي در جبهه اعتدال و اصلاح طلب مي تواند حساب کنند.

Copyright: gooya.com 2016