دوشنبه 13 تیر 1384

بوش: نبايد بگذاريم ايران غني‌‏سازي كند؛ پيام اروپا خطاب به ايران قاطعانه خواهد بود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

خبرگزاري انگليسي رويترز، دقايقي پيش، جزئيات مسائل مورد بحث و بررسي در نشست سران گروه هشت در اسكاتلند را منتشر كرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، در اين نشست، انتخاب غير مترقبه "محمود احمدي‌‏نژاد" به رياست‌‏جمهوري ايران كه اين خبرگزاري از وي با عنوان تندرو نام برده است، مورد بحث و بررسي رؤساي كشورهاي آمريكا، كانادا، انگليس، فرانسه، روسيه، آلمان، ژاپن، چين قرار مي‌‏گيرد.
اين گزارش مي‌‏افزايد: تلاش وزراي خارجه سه كشور اروپايي انگليس، آلمان و فرانسه و مذاكرات بلندمدت اين كشورها با ايران درباره برنامه هسته‌‏اي نيز از موارد مورد بحث در اين نشست است.
بر اساس برنامه منتشرشده اين نشست، رؤساي هشت كشورصنعتي جهان همچنين از آنچه موضع ايران به سوي تروريسم مي‌‏خوانند ابراز نگراني خواهند كرد.
در آستانه اين نشست، "جرج بوش" رئيس‌‏جمهوري آمريكا در گفت‌‏وگويي با روزنامه دانماركي "دنيش‌‏ديلي‌‏جيلاندز پُستن" با تكرار موضع واشينگتن مبني بر حمايت از تلاش‌‏هاي اروپا براي حل‌‏وفصل مناقشه بر سر برنامه هسته‌‏اي ايران گفت: نبايد به ايران اجازه داد كه سلاح هسته‌‏اي بسازد.
وي همچنين با متهم‌‏كردن ايران به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌‏اي، گفت: جهان به‌‏طور يكپارچه مي‌‏گويد نبايد به ايران فرصت داد كه اقدام به غني‌‏سازي اورانيوم كند زيرا مي‌‏توان از آن در ساخت سلاح هسته‌‏اي استفاده كرد.
بوش افزود: من مطمئنم كه پيام سه كشور اروپايي انگليس، آلمان و فرانسه خطاب به ايران، پيامي قاطعانه خواهد بود و اين آن چيزي است كه من اكنون بر روي آن متمركز هستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: براي دستيابي به دموكراسي مهم اين است كه هدف، روشن باشد. ما هم هدف واضحي داريم و آن اين است كه ايران نبايد به سلاح هسته‌‏اي دست يابد.
گفتني است بوش براي شركت در نشست گروه G8 كه از ششم تا هشتم جولاي برگزار مي‌‏شود به اسكاتلند مي‌‏رود.

Copyright: gooya.com 2016