دوشنبه 13 تیر 1384

تقواي ستيز، حسين شريعتمداري، کيهان

سفر آقاي حداد عادل به بلژيك كه اولين سفر يكي از رؤساي مجلس شوراي اسلامي به اين كشور اروپايي بود و براساس روال تعريف شده ديپلماتيك انتظار مي رفت با استقبال چشمگير ميزبانان بلژيكي روبرو شود، اهانت آشكار مقامات بلژيك به رياست محترم مجلس شوراي اسلامي كشورمان را به دنبال داشت و «هومان دكرو» رئيس پارلمان بلژيك به خاطر اجتناب هيئت ايراني از حضور در ضيافتي كه در آن مشروبات الكلي سرو مي شد، اين ضيافت رسمي و از قبل تدارك شده را لغو كرد.
اين اقدام مقامات بلژيكي در حالي است كه طي 27سال گذشته شرايط هيئت هاي ديپلماتيك ايران اسلامي براي حضور در ضيافت هاي رسمي نه فقط ناشناخته نيست بلكه همواره قبل از انجام هر سفر رسمي از سوي مسئولان وزارت خارجه كشورمان بر آن تاكيد گرديده و به اطلاع ميزبان مي رسد كه در اين باره طي چند روز گذشته بحث هاي انتقادي فراواني مطرح شده است. اما، آنچه اين نوشته مختصر در پي آن است اشاره به نكته ديگري است.
اقدام رياست محترم مجلس شوراي اسلامي و هيئت همراه ايشان كه از حضور در ضيافت ياد شده خودداري ورزيدند، اگرچه اقدامي شايسته و درخور تقدير است ولي با كمال تاسف بايد گفت واكنش ايشان آنگونه كه انتظار مي رفت نبوده است، انتظار منطقي و خداپسندانه از مسئولان متعهد و انقلابي كشورمان اين بود كه بلافاصله بعد از اهانت مقامات بلژيكي به عنوان اعتراض، خاك آن كشور را ترك كرده و به ايران بازمي گشتند.
يكي از اعضاي محترم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در توصيف واكنش رياست محترم مجلس شوراي اسلامي و هيئت همراه ايشان گفته است؛ «عدم حضور حداد عادل در ضيافت ناهار طرف بلژيكي، رفتاري درست و تقديرآميز است و رئيس مجلس شوراي اسلامي به نمايندگي از 290نماينده ملت مسلمان ايران به ديگركشورها سفر مي كند و در دفاع از ارزش هاي اسلامي و اعتقادات خود، طبيعي است كه چنين برخوردي داشته باشد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با احترام به اظهارات اين عضو محترم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بايد گفت؛ حفظ «عزت» جمهوري اسلامي ايران نيز وظيفه مسلم و قطعي اين هيئت بوده است كه هيئت ايراني با خودداري از ترك خاك بلژيك و ادامه ملاقات هاي خود با مقامات كشور ياد شده در پاسداري از آن كوتاهي كرده است.
خداي سبحان بر درجات شهيد بهشتي بيافزايد كه «تقوا» را شامل دو بخش جدايي ناپذير مي دانست، «تقواي پرهيز»، يعني خودداري از گناه و انجام كارهاي خطا و... «تقواي ستيز» كه برخورد با زشتي ها و پلشتي هاست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تقواي ستيز، حسين شريعتمداري، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016