چهارشنبه 15 تیر 1384

هما زرافشان در جلسه پالتاک تحصن استکهلم: ناصر زرافشان به طور موقت آزاد شد!

گزارش مختصر جلسه پالتاک تحصن استکهلم و آزادی موقت ناصر زرافشان

در جلسه پالتاک روز سه شنبه ٥ ژوئیه ٢٠٠٥، که از سوی متحصنین استکهلم برای تبادل نظر در باره زندانیان سیاسی و ناصر زرافشان برگزار شد، هما زرافشان همسر ناصر زرافشان، زویا زرافشان دختر ناصر زرافشان، خانم سیمن بهبهانی، علی اشرف درویشیان از کانون نویسندگان ایران و عباس سماکار عضو کانون نویسندگان ایران (در تبعید)، به عنوان مهمانان جلسه شرکت کردند. در این جلسه نزدیک به ٣٠٠ کامپیوتر با میانگین ٦٠٠ تا ٧٠٠ نفر در آن حضور داشتند.

در ابتدای جلسه بهرام رحمانی، یکی از سخنگویان تحصن استکهلم، گزارشی از اهداف و فعالیت های تحصن و اقدامات اعتراضی آن در افشای سیاستهای صدبشری رژیم در زندان های سیاسی ارائه داد. وی در ادامه ضمن بیان این نکته که اطلاعاتی که به بیرون درج پیدا می کند محدود به زندان های اوین و گوهرداشت(رجائی شهر) است و زندان های رژیم پر از زندانیان سیاسی گمنامی است که در هیچ جا نامی از آن ها پرده نمی شود، به ذکر مواردی در رابطه با انعکاس وسیع این افشاگریها در افکار عمومی جامعه سوئد و خارج از آن پرداخت.

هما زرافشان سخنران بعدی جلسه بود که به ذکر وضعیت همسرش پرداخت.

خانم هما زرافشان، در این جلسه در رابطه با وضعیت ناصر زرافشان گفت که ناصر امروز برای ادامه معالجاتش از زندان اوین به بیمارستان انتقال داده شده است و پس از معاینه به منزل آمده و مدتی در مرخصی به سر خواهد برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما به مرخصی آمدن ناصر زرافشان را گام نخست برای بهبود بیماری او و گذراندن دوران نفاهتاش موثر میدانیم که در اثر مبارزه داخل و خارج کشور امکانپذیر شده است. اما به باور ما، تا آزادی بدون قید و شرط آقای زرافشان و کلیه زندانیان سیاسی از شکنجهگاههای جمهوری اسلامی و لغو شکنجه و اعدام و به طور بر چیدن زندانهای سیاسی در ایران در اشکال مختلف پیگیری خواهیم کرد. ما گزارش کامل تحصن را در اطلاعیه پایانی تحصن به اطلاع عموم خواهیم رساند.

در جلسه پالتاک روز سه شنبه ٥ ژوئیه ٢٠٠٥، که از سوی متحصنین استکهلم برای تبادل نظر در باره زندانیان سیاسی و ناصر زرافشان برگزار شد، هما زرافشان همسر ناصر زرافشان اعلام کرد که ناصر زرافشان را برای ادامه درمان به طور موقت از زندان آزاد کرده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هما زرافشان در جلسه پالتاک تحصن استکهلم: ناصر زرافشان به طور موقت آزاد شد!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016