پنجشنبه 16 تیر 1384

رييس دانشگاه اروميه: احضار گسترده‌ي دانشجويان ناشي از خودسليقگي فردي بود، ايسنا

در پي انتشار خبري مبني بر احضار 200 نفر از دانشجويان دانشگاه اروميه به كميته‌ي انضباطي، رييس دانشگاه اروميه، تعداد صحيح را 50 دانشجو اعلام كرد و در عين حال از اين حجم احضارها انتقاد كرد.


دكتر «صادقي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: تعدادي از دانشجويان در اردوهايي شركت كرده بودند كه موارد تخلف در آن گزارش شده و بدون مجوز دانشگاه بوده و براي دانشگاه گران تمام شد. در پي اين قضيه تعدادي از دانشجويان توسط كميته‌ي انضباطي براي اطلاع از كم و كيف قضيه احضار شده‌اند.


وي تاكيد كرد: من با شكل اين قضيه و نحوه‌ي احضار دانشجويان مخالف بودم؛ چرا كه براي سوال و جواب اين تعداد لازم نيست و لزومي براي ارسال دعوتنامه‌ي كتبي هم وجود نداشت؛ چرا كه براي دانشجويان استرس ايجاد مي‌كرد و مشكل ايجاد نگراني در پرونده نيز وجود داشت. هم‌چنين انعكاس خيلي بدي پيدا مي‌كرد همان‌طوري كه اين اتفاق افتاده است.


رييس دانشگاه اروميه افزود: در تحصني كه در مخالفت با اردو در دانشگاه وجود داشت به متحصنين گفته بوديم به خواسته‌هاي منطقي آنها رسيدگي مي‌كنيم. آنها مسايلي مثل لزوم انحلال انجمن اسلامي دانشجويان را مطرح كردند كه البته بهايي به آن نداديم. هم‌چنين تاكنون حتي يك نفر هم مجازات نشده است.


صادقي ادامه داد: در اين مورد هم فردي خود سليقگي به خرج داده و همه را براي سوال و جواب دعوت كرده بود ولي هيچ پرونده‌اي تشيكل نشده است؛ چرا كه صدور هرگونه حكمي توسط كميته‌ي انضباطي منوط به تشكيل جلسه و تاييد معاون دانشجويي است و فعلا هيچ‌كدام از اين اتفاق نيفتاده است.


صادقي هم‌چنين درباره‌ي احضار عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان گفت: وي نيز در يكي از اردوهاي برگزار شده حضور داشته و براي اداي توضيحات احضار شده است. هم‌چنين من ادعاي انجمن مبني بر اتهام توهين به نظام به اين عضو انجمن را جايي نديدم و صرفا موضوع در ارتباط با اردو است و ربطي به عضويت در انجمن اسلامي نيز ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين دكتر «مشكيني» معاون دانشجويي اين دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا گفت: طبق آيين‌نامه‌ي كميته‌ي انضباطي هر گزارش موثقي كه به اين كميته ارسال شود، اين كميته موظف است دانشجو را براي توضيحات و دفاع دعوت كند و بعد از تحقيقات كميته‌ي انضباطي نتيجه در جلسه مطرح مي‌شود كه اگر تاييد شد بر اساس مقررات حكم متناسب با تخلف صادر مي‌شود در حالي كه براي اين دانشجويان پرونده‌اي تشكيل نشده است.

Copyright: gooya.com 2016