شنبه 18 تیر 1384

متن بيانيه گروه "ابوحفص المصري" در ارتباط با انفجارهاي لندن، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۸‬
خارجي. انفجار. لندن.

يك گروه مدعي وابستگي به القاعده، روز شنبه باانتشار بيانيه اينترنتي اعلام كرد كه در پس حملات روز پنجشنبه در لندن، قرار دارد. اين حملات بيش از ‪ ۵۰‬كشته برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاري رويترز از دبي، در بيانيه امضا شده از سوي اين گروه آمده است: " گروه مجاهدين گردان‌هاي ابوحفص المصري، ضرباتي را يكي پس از ديگري به پايتخت كفار وبه عبارتي پايتخت انگليس وارد كرد."
اين بيانيه كه سومين ادعا از سوي گروه‌هاي اسلامي نه چندان شناخته شده پس از انفجارهاي روز پنجشنبه لندن است، در سايت‌هاي اصلي القاعده مشاهده نشده است.

لحن همه اين بيانيه‌ها مبهم است و با لحن و سبك القاعده همخواني ندارد.

مقامات آمريكايي مي‌گويند كه ارتباط و وابستگي "ابوحفص المصري" با القاعده، مشخص نيست .

در اين بيانيه آمده است: "اين حمله را تبريك مي‌گوييم و اعلام مي‌كنيم كه چند روز آينده به عنوان بزرگترين نشانه‌هاي جهاد عليه همه كساني كه عليه اسلام و مسلمانان جنگ افروزي كردند، ثبت خواهد شد و تا زماني كه امنيت در سرزمين اسلام و مسلمانان در عراق، افغانستان و فلسطين محقق نشود، ما آرام نخواهيم نشست."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابوحفص المصري پس ازانفجارهاي سال ‪ ۲۰۰۴‬مادريد، ازطريق ارسال يك پست الكترونيكي (ايميل) به روزنامه "القدس العربي" چاپ لندن، مسووليت اين انفجارها را به عهده گرفت، اما اين ادعا بلافاصله بي‌اعتبار اعلام شد.

گروه موسوم به "گروه مخفي جهاد القاعده در اروپا" پس از انفجارهاي روز پنجشنبه در لندن در بيانيه‌اي اعلام كرد كه در پس اين انفجارها قرار دارد و به ايتاليا و دانمارك هشدار داد كه نيروهاي خود را از عراق و افغانستان خارج كنند.

"جهاد در شبه جزيره عرب"، يكي ديگر از سازمان‌هاي نه چندان شناخته‌شده القاعده، نيز روز جمعه ضمن پذيرش مسووليت انفجارهاي لندن، تهديد كرد كه به منظور تنبيه ايتاليا بخاطر حمايت از آمريكا، به رم حمله خواهد كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن بيانيه گروه "ابوحفص المصري" در ارتباط با انفجارهاي لندن، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016