دوشنبه 20 تیر 1384

دبيركل موتلفه: تقسيم‌‏بندي اصول‌‏گرايان به محافظه‌‏كار سنتي و غيرسنتي نادرست است، ايلنا

* تشكيل حكومت اسلامي را دنبال نمي‌‏كنيم و به اصالت جمهوري اسلامي معتقديم

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: حزب موتلفه اسلامي به دنبال تشكيل حكومت اسلامي نيست و همچنان به اصالت جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد معتقد است.

محمدنبي حبيبي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در واكنش به اظهارات يكي از اعضاي شوراي شهر مبني بر اينكه بايد مديريت از نوع محافظه‌‏كار سنتي كنار گذاشته شود، گفت: تقسيم‌‏بندي اصول‌‏گرايان را به محافظه‌‏كار سنتي و غيرسنتي يك تقسيم‌‏بندي نادرست مي‌‏دانم و معتقدم ما وقتي بر اساس چهار اصل اعلام شده رهبري دور هم جمع شده‌‏ايم ديگر اين‌‏گونه تقسيم كردن مجموعه اصول‌‏گرايان كار نادرستي است و به اصل و كيان اصول‌‏گرايي و تشكل اصول‌‏گرايان لطمه وارد خواهد كرد.
وي افزود: آنهايي كه در اظهاراتشان اين نوع تقسيم‌‏بندي را اعلام مي‌‏كنند، هيچ‌‏گاه تعريف مشخصي از اصول‌‏گرايان سنتي و غير سنتي ارائه نمي‌‏دهند و من چون اين تقسيم‌‏بندي را قبول ندارم، با اصل آن مخالفم و نمي‌‏خواهم در مورد آن ( مديريت محافظه‌‏كار سنتي و غيرسنتي) اظهار نظر كنم.

حبيبي با انتقاد از كساني كه به دنبال تشكيل حكومت اسلامي هستند، گفت: آنهايي كه اين مساله را مطرح مي‌‏كنند، بايد توضيح دهند كه منظورشان از تشكيل حكومت اسلامي چيست و ما تاكيد مي‌‏كنيم كه به اصالت جمهوري اسلامي به معناي واقعي آن نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد پايبند هستيم واز آن دفاع مي‌‏كنيم.

حبيبي در خصوص تشكيل" دولت در سايه" كه از سوي جمعيت ايثارگران مطرح شده است، گفت: در طول 27 سالي كه از عمر انقلاب مي‌‏گذرد، هرگز شاهد وجود چنين دولتي نبوده‌‏ام و از وجود آن بي‌‏اطلاع هستم، كساني كه پيشنهاد مي‌‏كنند كه بايد دو نوع دولت داشته باشيم، براي مردم توضيح دهند كه اصلا "دولت در سايه" چيست و با چه هدفي مي‌‏خواهد تشكيل شود؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: ما تاكنون چنين چيزي در نظام و قانون اساسي نداشته‌‏ايم و اين مساله جديدي است كه پيشنهاددهندگان آن بايد به مردم توضيح دهند.
حبيبي در خصوص تشكيل" اتاق فكر" در كنار دولت آينده، گفت: ساختار فعلي نهاد رياست‌‏جمهوري و دولت را براي پاسخ‌‏گويي به نيازهاي اجرايي كشور كافي مي‌‏دانم و هرچند تجديدنظر در اين ساختارها را رد نمي‌‏كنم ولي معتقدم پيشنهاد براي تاسيس يك بخش جديد در مجموعه دولت بايد با توجه به مجموعه ساختار فعلي، اهداف آينده و شرايط روز صورت گيرد.

وي افزود: تشكيل" اتاق فكر" و توجه به يك موضوع خاص بدون توجه به ساختار كلي نهاد دولت جمهوري اسلامي، كارساز نيست و ما هنوز جاي زيادي براي كوچك كردن دولت داريم و معتقديم اين كوچك‌‏سازي به نفع انقلاب است.

Copyright: gooya.com 2016