سه شنبه 21 تیر 1384

اطلاعيه شماره 2 کميته پيگيري آزادي اکبر گنجي

صداي خون در آواز تذرو است
دلا، اين يادگار خون سرو است

هموطنان عزيز و آزاديخواهان جهان:

امروز مقابل سر در دانشگاه تهران جمع مي شويم تا توجه همگان را به مساله اکبر گنجي و ظلمي که در حق وي روا داشته مي شود جلب کنيم. گنجي امروز مساله همه آزاديخواهان ايران و جهان است. اکبر گنجي بيش از 2000 روز است که در زندان گذران عمر مي کند. 2000 روز طاقت فرسا که پيامدش بيماري هاي فراوان، رنجهاي بسيار و فشارهاي سنگين بوده است. اين در حالي است که از امکان مداواي وي بر خلاف وعده قبلي قوه قضاييه سلب گشت .
32 روز است که اکبر گنجي در اعتصاب غذاست. اين روزها که مي گذرد اکبر گنجي فاصله زندگي تا مرگ را با شتاب و سرعت طي مي کند .
گنجي و همتش را فراموش نکرده ايم. او بود که توجه همگان را به مساله قتل هاي زنجيره اي جلب کرد. او بود که روشنايي ديده و انديشه اش را بر اشباح تاريک انديشان تاريک نشين مي تاباند و ديوار بلند زندان نيز نتوانست سد تابش نور به تاريکخانه ها شود. گنجي تاريکي و سياهي را بر نمي تابيد و نمي تابد و به اين دليل است که گرفتار تاريکي زندان شد. آري، جرمش اين بود که اسرار هويدا مي کرد.
ما به جد معتقديم که در بند کردن و بدتر از آن محروم کردن يک انسان از حقوق ابتدايي شهروندي و اسفناک تر از آن محروميت يک زنداني از حقوق عادي زندانيان به دليل بيان انديشه و عقيده، آنهم به مسالمت آميز ترين روش ممکن، با هيچ قرائتي از شرع و قانون به جز قرائت فاشيستي از آن دو امکان پذير نيست و اين تنها مبين پايين بودن آستانه تحمل حاکميت در مواجه با مدني ترين نوع نقادي است.
شنيده ها چنين حکايت مي کند که حاکميت دست به کار سودايي خام شده است. مي خواهند به بهاي دادن مرخصي براي درمان بيماري هاي وخيمي که در طي محکوميتش در زندان عارض وي شده، مکتوبات و مواضع مانيفست جمهوري خواهي خود را که در زندان اوين نگاشته پس بگيرد، غافل از اينکه روشهاي قرون وسطايي و استالينستي اعتراف درماني و تواب سازي براي افکار عمومي رنگ باخته است. و البته گنجي نيز سوداگري خوبي در اين راه نيست، زيرا سودايي جز آزادي ندارد. گنجي پايمردانه گام را پيشتر نهاده و خواسته اش را فراتر از مرخصي استعلاجي، که آزادي اعلام نموده است.
امروز در مقابل سردر دانشگاه تهران جمع مي شويم تا:
اعتراض خود را به وضعيت وخيم و مساله گنجي نشان دهيم. اعتراضمان را به نقض آشکار حقوق بشر، حقوق شهروندي و حقوق يک زنداني سياسي ابراز کنيم.
و توجه کليه آزديخواهان و سازمان هاي مدافع حقوق بشر جهان را به مساله گنجي جلب کنيم. بي شک جان هر انسان در تمامي فرهنگ ها و مذاهب از عزيزترين و محترم ترين ارزش هاست. نخواهيم گداشت که فردي به بهاي بيان انديشه اش، تاوان مرگ بپردازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر اتفاق ناگواري براي گنجي بيافتد، مسوليت آن متوجه حاکميت خواهد بود. از اين رو به حاکميت توصيه مي کنيم که با برخوردي معقول و انساني و تغيير رويه نسبت به مساله گنجي شرايط آزادي وي را مهيا سازند. زيرا در اين صورت بروز فاجعه اي ناگوار هزينه هاي گزاف و جبران ناپذيري بر دوش آنها خواهد نهاد.
چو پرده دار به شمشير مي زند همه را کسي مقيم مقام حرم نخواهد ماند


کميته پيگيري آزادي اکبر گنجي :

- دفتر تحکيم وحدت
- سازمان ادوار دفتر تحکيم وحدت
- حزب ملت ايران
- اتحاد دموکراسي خواهان ايران
- خانواده زندانيان سياسي

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه شماره 2 کميته پيگيري آزادي اکبر گنجي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016