چهارشنبه 22 تیر 1384

مستندساز ايراني پس از آزادي از زندان نيروهاي آمريكايي به وطن بازگشت، ايرنا

فرشيد فرجي كارگردان و مستندساز ايراني پس از ‪ ۵۳‬روزاسارت در بازداشتگاه ابوغريب عراق سه شنبه شب در ميان استقبال جمعي از بستگان و دوستان خود به تهران بازگشت.

فرسيد فرجي مستندساز ايراني و كوروش كار مستندساز ايراني تبار مقيم آمريكا جهت تهيه فيلم مستند "كوروش كبير" با مجوزهاي قانوني و هماهنگي‌هاي لازم وارد خاك عراق شده بودند كه در پايان فيلم برداري توسط نيروهاي امنيتي عراق و آمريكا به اسارت درآمدند.

فرشيد فرجي در فرودگاه مهرآباد تهران در خصوص دستگيري خود به دست نيروهاي امنيتي عراق به خبرنگار ايرنا گفت: پس از اخذ رواديد و مجوزهاي قانوني جهت تهيه فيلم كوروش كبير شانزدهم ارديبهشت ماه امسال وارد عراق شديم و در بيست و نهم ارديبهشت ماه توسط نيروهاي امنيتي عراق دستگير و تحويل نظاميان آمريكايي شديم .

وي افزود: طي ‪ ۵۳‬روز اسارت بدون دليل، و بازجويي‌هاي بي‌مورد و بيهوده و بازبيني فيلم‌هاي تهيه شده درمورد كوروش كبير، نيروهاي آمريكايي در نهايت مجبور به آزادي ما شدند.

وي اظهارداشت: از ابتداي بازداشت نه علت دستگيري خود را متوجه شديم و نه دلايل بازجويي‌ها را، ولي خوشبختانه با پيگيري‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران و تلاشهاي خانواده كوروش كار در آمريكا موجبات آزادي ما امكان پذير شد.

فرجي در خصوص تهيه فيلم مستند كوروش كبير گفت: كوروش كار پس از ورود به‌ايران از طريق وزارت ارشاد و انجمن فيلم سازان با من آشنا شد و نسبت به تهيه‌اين مستند اقدامات عملياتي صورت گرفت و پس از فيلمبرداري از مناطق تحت حكومت كوروش كبير در افغانستان ، تاجيكستان ، تركيه و ايران، وارد عراق شديم.

وي گفت: درتمامي مراحل فيلمبرداري در كشورهاي مختلف به جز عراق با هيچگونه مشكل خاصي برخورد نكرديم.

خانم شكوفه فرجي مادر فرشيد در خصوص آزادي فرزند خود گفت: فرشيد از طرف وزارت ارشاد جهت فيلمبرداري عازم عراق شد كه پس از گذشت چند روز باخبر شديم توسط نيروهاي عراقي و آمريكايي دستگير و زنداني شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: پس از دستگيري فرزندم با پيگيري مستمر از وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، صليب سرخ، سفارت عراق و حزب دمكرات عراق جهت آزادي اسيرشدگان تمامي سعي خود را بكار برديم.

وي اظهارداشت: خانواده كوروش كار نيز از طريق پيگيري‌هاي خود از آمريكا و فشار مطبوعات در اين خصوص، نيروهاي آمريكايي را مجبور به رهايي كوروش كار و فرشيد فرجي كرد.

گفتني است كه كوروش كار پس از آزادي همچنان در عراق بسر مي‌برد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مستندساز ايراني پس از آزادي از زندان نيروهاي آمريكايي به وطن بازگشت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016