چهارشنبه 22 تیر 1384

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم معارفه خود: حریم خصوصی افراد نباید مورد تعرض قرار گیرد، مهر

فرمانده جدید نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی از زمان تشکیل تاکنون دردوره های مختلف روند رو به رشد داشته و در سالهای اخیر نیز تحولات چشمگیر در نیرو به وجود آمده و گامهایی بلند برای ایجاد پلیس مقتدر و پاسخگو برداشته شده است .
سردار پاسدار سرتیپ دکتر اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در مراسم معارفه خود با بیان این مطلب گفت: نیروی انتظامی در طول سالها ، مسسیر خود را درجهت تکامل پیدا نموده و ادامه این مسیر و روند تحولی گذشته ، همچنان در دستور کارنیروی انتظامی قرار دارد .

وی افزود: این حرکت می بایست غنی تر و پرشتاب تراز گذشته ادامه یابد و محور اصلی چنین حرکتی دانایی ، فن آوری و توجه به دستاوردها و تحولات نوین جامعه بشری است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ایجاد سازمانی پاسخگو چالاک و چابک و همچنین شفاف در انجام وظایف منظور نظر است و براین اساس پلیس شایسته و بایسته نظام جمهوری اسلامی با ویژگیها و مقتصات خاص آن باید شکل بگیرد .

وی پلیسی با ویژگیهای دانایی محور ، مجهز به دانش ، فن آوری و تجهیزات پیشرفته روز ، حرفه ای و دارای مهارت تخصصی ، مومن ، با اخلاق و مودب ، اهل تفاهم با مردم و برخوردار از مهارتهای ارتباط اجتماعی را برای نیروی انتظامی برشمرد وگفت: ایجاد فضایی آکنده از آرامش و اطمینان برای آحاد جامعه در گروی برخوردی قاطع با هنجار شکنان ، قانون گریزان و ناامن کنندگان محیطهای عمومی است .

احمدی مقدم تاکید کرد: برای تحقق چنین فضایی هر شهروند می بایست درمحیط خصوصی خود احساس امنیت نموده و حریم خصوصی و فردی افراد نباید توسط هیچ کس و به هیچ بهانه ای مورد تعرض قرار گیرد.

وی افزود: محیط عمومی جامعه باید برای تمام شهروندان از امنیت و نظم برخوردار باشد و آرامش و آسایش محیط اجتماعی نباید مورد تعرض و تعدی قرار گیرد .

فرمانده نیروی انتظامی انضباط اجتماعی را شرط اصلی زندگی اجتماعی دانست و تصریح کرد : لازمه زندگی جمعی ، جامعه پذیری و قبول مقتضات خاص آن است .

وی افزود: توسعه انضباط اجتماعی، جامعه پذیری ، رعایت قوانین و مقررات ، حفظ حقوق شهروندی و رعایت ملزومات زندگی جمعی می بایست به صورت فرهنگی عمومی در جامعه گسترش یافته و همگان به آن گردن نهند .

وی تحقق چنین ضرورتی را نیازمند فرهنگ سازی و توسعه آموزش همگانی و همکاری و همدلی همه صاحب نظران ، اندیشمندان و نخبگان جامعه و مراکز علمی و تحقیقاتی عنوان کرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، فرمانده سپاه پاسداران ، دکتر قالیباف و جمعی از مسوولان لشگری وکشوری حضور داشتند.

Copyright: gooya.com 2016