جمعه 24 تیر 1384

جنتی: انفجارهاي لندن كار خود انگليسي‌ها بود! انتخابات سالم، بدون خدشه، شكايت و مورد قبول همه برگزار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

آيت‌الله جنتي گفت كه بخش زيادي از سلامت انتخابات اين دوره مرهون نظارتهاي شوراي نگهبان بود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله جنتي، خطيب نماز جمعه‌ي اين هفته تهران مجددا به حضور پرشور مردم پاي صندوق‌هاي رأي اشاره كرد و با بيان اينكه لازم است تحليل‌گران، جوانب و ابعاد مختلف اين انتخابات را مورد بررسي قرار دهند، افزود: حركت انتخابات در چند دوره‌ي قبل يكنواخت و روي يك خط ريل پيش مي‌رفت، اما در اين دوره مسير و وضع عوض شد.

وي با بيان اينكه حضور مردم در جاي خود مورد اهميت است، اما بايد بررسي كرد كه ملت به چه "نه" گفتند و به چه "آري" درباره‌ي نوع موفقيت رييس‌جمهور منتخب در اين انتخابات، گفت: رييس‌جمهوري كه از سوي مردم انتخاب شد، نه تبليغات آن‌چناني داشت و نه پول و ستاد قدرتمندي كه برايش تبليغات كند، اما متأسفانه با اين وجود، عده‌اي او را طالبان، متحجر و چكمه‌پوشي كه مردم را زير پاي خود له خواهد كرد، هم‌چنين شخصي افراطي، معرفي كردند.

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه با انتخاب احمدي‌نژاد مشخص شد مردم به دنبال چيزهاي ديگري هستند، در عين‌حال يادآور شد: ما پيش‌بيني نمي‌كرديم آقاي احمدي‌نژاد با اين ميزان رأي انتخاب شود و البته همه‌ي دست‌اندركاران امر نيز چنين فكر نمي‌كردند كه اين امر نشان مي‌دهد كه مردم را به درستي نشناخته‌ايم.

خطيب نماز جمعه اين هفته‌ي تهران با اعتقاد به اينكه مردم در اين دوره از انتخابات به عدالت، ساده‌زيستي، صداقت و خلوص، بي‌آلايشي و ساده‌زيستي "آري" گفتند، در عين‌حال گفت: مردم به ولخرجي، تبليغات پرحجم، حركتهاي صد در صد سياسي و به شعارهاي فريبنده‌ي سياسي "نه" گفتند و امروز نمي‌شود از كنار اين مسأله ساده گذشت.

به گزارش ايسنا دبير شوراي نگهبان با تأكيد بر اين‌كه همه‌ي مسؤولان امر بايد به خواسته‌ها و انتظارات مردم احترام بگذارند، ادامه داد: رييس‌جمهور منتخب بايد در مسير خواسته‌هاي مردم حركت كند و همه‌ي وجودش را وقف كند تا اين خواسته‌ها تحقق يابد و كابينه‌اي تشكيل دهد كه با رأي بالاي نمايندگان مردم بر سر كار آيد و آنها نيز در اين مسير قدم بردارند.

جنتي با اعتقاد به اينكه فضا و نوع مديريت جامعه بايد عوض شود، اظهار داشت: مديران جامعه نبايد به فكر پست و آينده‌ي خود باشند، بلكه تنها بايد به كار و خدمت‌رساني به مردم فكر كنند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اين‌كه در سالگرد اين انتخابات و در سال بعد نوبرهاي اين باغ را به چشم خود ببينيم، در عين‌حال به نوع حضور جريان‌هاي سياسي در اين دوره اشاره كرد و در اين باره افزود: جريان‌هاي سياسي علي‌رغم اين‌كه حق دارند در حدود قانوني فعاليت كنند، اما امروز بايد متوجه باشند كه حزب‌گرايي و گروه‌گرايي در اين انتخابات پاسخ نداد. از اين رو اگر مي‌خواهند مورد استقبال مردم باشند، بايد به آنچه از آنها پاسخ گرفت، عنايت كنند.

دبير شوراي نگهبان، سالگرد شوراي نگهبان در 26 تيرماه را نيز مورد توجه قرار داد و با اعتقاد به تفاوت اين شورا در ايران با ديگر كشورهاي دنيا، خاطرنشان كرد: اگر اين نظام بخواهد بر روي پايه‌ي اصلي خود بچرخد، بايد براي حفظ اسلام و قانون اساسي تلاش كند و اين در حالي‌است كه قانون اساسي، حفظ اسلام و حفظ اين قانون را بر عهده‌ي شوراي نگهبان گذاشته است. اين شورا بايد همواره دقت داشته باشد تا چيزي بر خلاف اسلام و قانون اساسي تصويب نشود و در نظارت بر انتخابات مراقب باشد ارزش‌ها و اصول اسلامي حفظ شود، هم‌چنين كساني بر سر كار آيند كه به اين ارزش‌ها و ميثاق‌ها مؤمن باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا خطيب نماز جمعه‌ي اين هفته‌ي تهران به آنچه برگزاري انتخابات سالم، بدون خدشه و بدون هيچ شكايت و مورد قبول صد در صد همه مي‌ناميد، اشاره كرد و گفت: بخش زيادي از سلامت انتخابات اين دوره مرهون نظارتهاي شوراي نگهبان بود. اين شورا در اين انتخابات، نظارت كرد تا مخدوش نشود و امانت و حقوق مردم ضايع نشود.

جنتي در ادامه با اشاره به انفجارهاي اخير شهر لندن، گفت: آمريكا، اسرائيل و اروپايي‌ها بايد خجالت بكشند و شرم كنند كه چنين اتفاق‌هايي مي‌افتد كه نمي‌توانند پاسخگوي آن باشند.

وي با اشاره به اين احتمال كه انفجارهاي اخير لندن كار القاعده بوده است، گفت: القاعده يعني بوش و بلر. آمريكا و انگليس مادر القاعده هستند، لذا امروز بايد به آنها گفت شما اين فرزند نامشروع را به‌وجود آورديد؛ ديگر از چه گله مي‌كنيد؟

دبير شوراي نگهبان هم‌چنين اين احتمال را كه انفجارهاي اخير شهر لندن كار خود انگليسي‌ها بوده باشد، مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اين احتمال در يازده سپتامبر نيز وجود داشت؛ چراكه در آن زمان بيشترين نفع را آمريكا مي‌برد و امروز نيز آمريكا و انگليس مي‌خواهند بيشترين نفع را از اين انفجارها ببرند.

جنتي در پايان با بيان اينكه اينها مي‌خواهند بگويند “اگر ما با تروريسم مقابله نكنيم اين نوع مشكلات گريبانگير كشورهاي ديگر خواهد شد“ ، افزود: مي‌خواهند بگويند ما بايد در زادگاه آنها، يعني افغانستان و عراق مبارزه كنيم تا حضور خود را در افغانستان و عراق از اين راه توجيه كنند.

Copyright: gooya.com 2016