دوشنبه 27 تیر 1384

من در دولت احمدی نژاد شرکت نخواهم کرد! احسان نیک آیین

بسياري از مفاهيم تعريف شده دقيق علوم مختلف توسط عده اي در ايران با نگاه بر گرفته از فلسفه هايديگر و آموزه هاي فرديد به تعريفهاي جديدي بدل مي شو د كه انسان در حيرت مي ماند از اين چمله است مفاهيمي قالبي مثل اقتصاد اسلامي یا مردم سالاري ديني و. . . يكي از مفاهيم ضرب شده توسط اين دستگاه زباله ساز مفهوم كابينه 70 ميليوني است. دولت منتخب درطي شعارهاي خود مدعي است كه در حال حاضر كه باتمام حاشيه هايي كه حول محور انتخابات وجود داشته است نماينده 70 ميليون نفر است به همين دليل بنده به عنوان يك ايراني كه داراي شناسنامه و كارت ملي ايراني است از عضويت در كابينه آقاي احمدي نژاد به دلايل زير سر باز مي زنم و به اين ترتيب از دولت 70 ميليوني مي خواهم كه مرا از هفتاد ميليون كسر كند و عدد درست آن را در تبليغات خود ذكر نمايد .

1- در انتخابات صورت گرفته بنده رايی به صندوق نينداختم كه به آقاي احمدي نژاد راي داده باشم .

2- باهيچ یک از شعرهاي دولت احمدي نژاد همسويي ندارم و نقدي اساسي بر بسياري از روشها و منشهاي تفكري كه او منتسب به آن است دارم .

3- از اينكه تاريخ در آينده گمان كند كه اكثريت ايرانيان طرفدار چنان دولتي بوده اند واهمه دارم لذا بر اين نكته كه دولت احمدي نژاد نماينده تنها 34 درصد ايرانيان است تاكيد دارم .

4- از دولت و رئيس جمهوري كه در برابر شكنجه و زنداني كردن دگر انديشان سكوت كامل (رضاي كامل ) دارد سخت متنفرم .

5- دولت احمدی نژاد آینده چندان بسامانی نخواهد داشت. از یک طرف سعی در اداره کشور به روش دولت رجایی و از طرف دیگر تنظیم روابط خارجی بر اساس دستور کار دولت موسوی را در سرلوحه دارد که همگی طلیعه های ورود ایران به یک بحران ملی و جهانی جدی خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

6- دولت آینده که بزودی تشکیل خواهد شد یک کارگزار ساده اوامر دیگران بیشتر نیست لذا حضور در چنین مجموعه ای چندان لطفی نخواهد داشت.
دلایل بی شماری می توان شمرد که در چنین مجموعه ای حضور نداشت. اما یکی از مهمترین وجه های شعارهای پوپولیستی داده شده آن است که سعی دارد با وارد کردن بحث به فضاهای احساسی و رمانتیک ( به معنی دقیق کلمه) موجودیت خود را به همراه اشتباهات کاستی ها و کژی ها توجیه کند. از جمله این شعارها پیوند دادن دولت احمدی نژاد با رجایی و یا پوشیدن لباس به سبک او و یا استفاده از شعار های عوام گرایانه ای چون دولت هفتاد میلیونی است.
همه این شعارها و عملها نتیجه های خطرناکی در پی خواهد داشت که می بایست با آگاهی کامل در برابر آنها به اطلاع رسانی پرداخت. به همین دلیل است که باید اعلام کرد که 40 درصداز مردم یعنی کسانی که در انتخابات شرکت نکردند قطعا جز کسانی هستند که در دولت احمدی نژاد حضور نخواهند داشت. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که هر یک از این افراد به دلایل شخصی و البته بسیار متفاوت به این گونه عمل خواهند کرد و رمز موفقیت مقاومت مدنی در همین تکثر موجود است.

نکته آخر این که در حال حاضر جان اکبر گنجی مهمترین موضوع در حوزه سیاست و محافظت از حقوق بشر در ایران است اما نباید این وضع به گونه پیش برود که به یک تجربه شیرین برای دشمنان آزادی بدل شود و از این پس با مستمسک قرار دادن جان دیگران برای فعالیت های زیرزمینی خود پوشش درست کنند بنابراین در این تکثر شاید یک تقسیم کار لازم باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'من در دولت احمدی نژاد شرکت نخواهم کرد! احسان نیک آیین' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016