دوشنبه 27 تیر 1384

اکبر گنجي در بيمارستان بستری و ازحق ملاقات محروم شد، گزارشگران بدون مرز

اکبر گنجي روزنامه نگار زنداني در سي وششمين روز اعتصاب غذايش در بيمارستان ميلاد بستری شد. اما خانواده و وکلايش اجازه نيافتند که با وی ملاقات و از سلامت او اطمينان حاصل کنند.

گزارشگران بدون مرز انزجار خود را رفتار غير انساني دستگاه قضايي ايران اعلام مي کند و خواهان ملاقات فوری خانواده و و وکلای اکبر گنجي با وی برای مطلع شدن از وضعيت جسمي اين روزنامه نگار است. رفنار دستگاه قضايي که به سوی مرگ راندن زنداني بيمار برای دسترسي به حق درمان است، غير قابل پذيرش است. اين اقدامات دستگاه قضايي ايران نقض فاحش حقوق بشر است و جمهوری اسلامي برای آن بايد پاسخگو باشد. امروز مسئوليت سلامت اکبر گنجي که در پي ٣٦ روز اعتصاب غذا ٢٢ کيلو وزن کم کرده است بر عهده ی دستگاه قضايي ايران است.

خانم معصومه شفيعي همسر اکبر گنجي به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که " از وضعيت جسمي همسرش بي خبر و شديدا نگران است" ايشان همچنين اعلام کردند که "به اطلاعيه و گفته های مقامات قضايي ايران بي اعتماد هستند"


اکبر گنجي در ۱٩ خرداد به زندان اوين بازگشت و اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. در اين مدت کميسيون حقوق بشرسازمان ملل، دفتر لوئيز آربور کميسرعالي حقوق بشر، مسئولان گروه های کاری سازمان ملل به ويژه گروه کاری آزادی بيان و دستگيری های خودسرانه، کميسيون حقوق بشر اروپا، پارلمان اروپا، برخي کشورهای غربي چه علني و چه با ارسال نامه و اخطار از سوی سفارتخانه هاي شان، پرزيدنت جرج بوش و دولت امريکا و دهها نهاد بين المللي و شخصيت برجسته جهاني با ابراز همبستگي خود خواهان آزادی اکبر گنجي از زندان شده اند.

يادآوری
دوم ارديبهشت ماه ۱٣٨٤، اکبر گنجي ششمين سال زنداني بودن خود را آغاز کرد.اکبر گنجی روزنامه نگار صبح امروز در ٢ ارديبهشت ١٣٧٩ پس از احضار به دادگاه ١٤١٠ معروف به دادگاه مطبوعات دستگير و روانه ی زندان شد. دليل عمده بازداشت و محاکمه ی وی روشنگری هايش درباره کشتار روشنفکران و مخالفان رژيم معروف به « قتل های زنجيره ای» در سال ١٣٧٧ بود. در دی ماه ١٣٧٩ طی حکمی به ده سال زندان و پنج سال تبعيد محکوم گرديد، در ارديبهشت ١٣٨٠ دادگاه تجديدنظر حکم را به شش ماه کاهش داد ولی در ٢٤ تير ماه، ديوان عالی کشور بلافاصله رای دادگاه تجديدنظر را مردود اعلام و گنجی را به شش سال زندان محکوم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پنجشنبه ۱٩ خرداد اکبر گنجي اعتصاب غذای نا محدود خود را آغاز کرد. يکشنبه ٨ خرداد در پي مذاکراتي که در زندان ميان مسئولان و اکبر گنجي و خانواده و وکلايش انجام شد وی برای مداوای پزشکي به مرخصي آمد، اما دوشنبه ۱٥ خرداد ماموران امنيتي دادستاني برای به زندان بازگردندن وی به منرل اش يورش بردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اکبر گنجي در بيمارستان بستری و ازحق ملاقات محروم شد، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016