سه شنبه 28 تیر 1384

اعتصاب گسترده در ایران خودرو، آفتاب

کارگران شرکت ایران خودرو روز بیست و پنجم تیر ماه به مناسبت سالروز سازمان تامین اجتماعی دست از کار کشیدند. اعتصاب از قسمت مونتاژ پژو که اکثر کارگران آن را کارگران رسمی و قراردادی تشکیل می دهند آغاز شد و به دنبال آن کارگران بخشهای دیگر شرکت نیز به اعتصابیون پیوستند به طوریکه در ساعت حدود 11 صبح خطوط تولید در سالن شاتل کاملا متوقف شده بود.



در پایان اعتصاب کارگران قطعنامه ای به شرح زير از سوی کارگران اعتصابی اين شرکت صادر شد:

ما کارگران ایران خودرو همبستگی خود را با کارگران سراسر ایران جهت مبارزه علیه عدم افزایش دستمزدها اعلام می کنیم و اعلام می داریم که:

1- ما کارگران بخشنامه ضدکارگری شورای عالی کار را محکوم کرده و حضور نماینده خانه کارگر را در شورای عالی کار غیر قانونی می دانیم و معتقد هستیم تا زمانی که ترکیب شورای عالی کار بدون حضور نماینده واقعی کارگران تشکیل شود، هیچگونه تغییری در سیاستهای آن به نفع ما کارگران بوجود نخواهد آمد! ما خواستار تغییر ترکیب شورای عالی کار با حضور نمایندگان واقعی کارگران می باشیم.

2- ما دستمزد اعلام شده از سوی شورای عالی کار را برای اداره زندگی یک خانواده کارگری ناکافی دانسته و خواهان افزایش دستمزد متناسب با تورم موجود در جامعه که حداقل آن 450000 تومان می باشد، هستیم.

3- ما وجود قرار دادهای موقت که تداعی برداری نوین می باشد و باعث نامنی شغلی و باعث تفرقه میان طبقه کارگر و کم کردن از قدرت چانه زنی ما کارگران برای مبارزه برای یک زندگی بهتر است را، یک لکه ننگ در دامن طبقه کارگر دانسته و خواهان لغو آن و استخدام تمام کارگران قرادادی هستیم.

4- شرکتهای پیمانکاری همچون یک زالو مفت و مجانی از دستمزد ما ارتزاق می کنند و هیچ نقشی در تولید ندارند ما خواهان برچیدن بساط شرکتهای پیمانکاری و استخدام تمام کارگران آنان در شرکت هستیم.

5- ما کارشکنی ها و دست انداختن کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی در مورد بازنشستگان را محکوم کرده و خواهان بازنشستگی فوری تمام کارگران شاغل با بیست سال کار در سالنها بدون هیچگونه قید و شرط هستیم.

6- ما خواهان اجرای قانون بازنشستگی کارگران با احتساب سربازی و پرداخت سهم کارگر توسط دولت می باشیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

7- ما هرگونه تجاوز به امنیت شغلی و اخراج کارگران به خصوص کارگران خطوط پیکان را شدیدا محکوم کرده و خواهان بازگشت کارگران اخراجی خط ریخته گری می باشیم.

8- ما از مبارزه کارگران ایران خودرو دیزل برای بازگشت کارگران اخراجی پشتیبانی کرده واخراج وبیکار سازی کارگران را تحت هر عنوانی محکوم می کنیم.

9- ما ضمن گرامی داشت یاد تمام کارگران جانباخته که جان خود را در اثر ناامنی محیط کار از دست داده خواهان بر قراری محیط امن و سالم برای ادامه زندگی خود می باشیم

10- ما از مبارزه بر حق تمام کارگران ایران برای افزایش دستمزدها و مقاومت در مقابل بیکار سازیها و تلاش برای ایجاد تشکلهای کارگری اعلام حمایت می کنیم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب گسترده در ایران خودرو، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016