جمعه 31 تیر 1384

احمدي‌نژاد: به قراردادهاي بين‌المللي پايبنديم، ايسنا

محروم كردن ملت‌ها از استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي را يك تبعيض بزرگ مي‌دانيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور منتخب گفت: همچنان كه از سلاح كشتار جمعي متنفريم از محروم كردن ملت‌ها از استفاده‌ي صلح‌آميز از فناوري هسته‌يي نيز متنفريم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در سفر به شهر مقدس مشهد طي سخناني در جمع 30 هزار نفري زائران و مجاوران بارگاه قدس رضوي در صحن جامع رضوي حرم مطهر امام رضا(ع) اساس آفرينش را حب و دوستي برشمرد، و افزود: دولت اسلامي بر چهار اصل عدالت‌گستري، مهرورزي و محبت با بندگان خدا، خدمتگزاري به ملت و پيشرفت و تعالي همه‌جانبه ايران استوار است.

وي تاكيد كرد: دولت اسلامي بايد منشا رحمت و رافت باشد و ادامه داد: همانطور كه اجراي عدالت مانع از ظلم و تبعيض است مهرباني و همدلي مانع ظلم و تجاوز و بي‌عدالتي است.

احمدي‌نژاد فرهنگ ملت ما را فرهنگ عزت در برابر بيگانگان و فروتني و مهرورزي در برابر بندگان خدا دانست و گفت: منش ملت ما وفاي به عهد و قدرشناسي است.

وي دولت اسلامي را مروج چنين فرهنگي دانست و اظهار داشت: بايد موانع مهرورزي را از جامعه بزداييم و زمينه برادري را فراهم كنيم. البته خودخواهي و غرور و بي‌توجهي به مشكلات مردم مانع اصلي گسترش چنين فرهنگي است.

رييس جمهور منتخب، دولت اسلامي را رفيق مردم دانست نه رقيب آن‌ها و اذعان داشت: وقتي همه عاشق هم باشيم و كمر خدمت ببنديم آن وقت فقر ريشه‌كن مي‌شود.

احمدي‌نژاد گفت: حال كه مهرباني و خدمات به بندگان خدا شعار دولت اسلامي است، مناصب در دولت اسلامي، مناصب خدمتگزاري و مهرورزي است.

رييس‌جمهور منتخب تصريح كرد: ارزيابي مديران و كارمندان در دولت اسلامي، بستگي به ميزان خدمتگزاري، تلاش و محبت آنان به بندگان خدا دارد.

وي ملت را با محبت‌ترين ملت عالم دانست و گفت: اين به واسطه تربيت اهل بيت است كه مردم ما مهربانند و عالي‌ترين احساسات بشري در ملت ما بروز مي‌كند.

وي در ادامه افزود: بنده به عنوان خادم ملت از شما مردم صميمانه تقاضا مي‌كنم محبت و دوستي را توسعه دهيد و به خلق خدمت كنيد زيرا دولت اسلامي دولت مردم است و مردم خود دولتند و دولت، مردم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: برخي كشورها كه داراي فناوري هستند و از اين فناوري در جهت تهديد بين‌المللي استفاده مي‌كنند، حق ندارند ديگران را از استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي محروم كنند.

وي در ادامه افزود: ما همچنان كه از سلاح كشتار جمعي متنفريم از محروم كردن ملت‌ها از استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي نيز به شدت منتفريم و اين را يك حق‌كشي و تبعيض بزرگ مي‌دانيم.

رييس جمهور منتخب تصريح كرد: ما به قراردادهاي بين‌المللي پايبنديم اما به چيزي فراتر از قوانين و قراردادهاي پذيرفته‌شده كه حق ملت ما را ضايع كند هرگز تن نخواهيم داد.

وي گفت: ملت ما ملتي غيور، حق‌طلب و حق‌پذيرند. ما نه اهل تجاوزيم و نه آن را مي‌پذيريم. ما هم خواهان صلح و دوستي هستيم و هم خواهان رفع تهديد و تبعيض از عرصه‌ي جهان.

احمدي‌نژاد گفت: ما اعلام مي‌كنيم كشورهايي كه داراي سلاح اتمي هستند تهديدي براي همه جهان هستند. سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي موجب نگراني براي همه‌ي ملت‌هاست و جامعه بين‌المللي بايد تلاش كند تا اين تهديدها را از عرصه بين‌المللي ريشه‌كن شود.

رييس‌جمهور منتخب در پايان سخنراني خود با دعا در پيشگاه امام هشتم(ع) گفت: از «تو» مي‌خواهيم كه خود حافظ دين و ملت ايران باشي و بهترين هدايت‌ها را نصيب ملت ما بگرداني.

پيش از سخنراني رييس‌جمهور منتخب، توليت آستان قدس رضوي در سخناني به دكتر احمدي‌نژاد به مناسبت انتختاب ايشان به سمت رياست جمهوري تبريك گفت.

آيت‌الله واعظ طبسي همچنين از خداوند براي رييس‌جمهور هدايت، ارشاد، كمك و نصرت طلبيد و گفت: آستان قدس رضوي با همه‌ي امكاناتي كه در اختيار دارد خود را ملزم و موظف به همكاري و مساعدت مي‌بيند.

وي همچنين از مردم به دليل حضور پرشكوه‌شان در انتخابات نهم تشكر كرد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد: به قراردادهاي بين‌المللي پايبنديم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016