جمعه 31 تیر 1384

وزير اطلاعات: پرونده‌سازي و افشاگري نكرديم اما به شدت امور در كنترل‌مان بود، ايلنا

* خاتمي امنيت را ملي كرد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير اطلاعات گفت: همان گونه كه مصدق نفت را ملي كرد خاتمي نيز امنيت را ملي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين علي يونسي عصر روز چهارشنبه، در مراسمي كه معاونان رييس‌جمهور، وزيران، معاونان وزيران و استانداران دولت خاتمي گردهم آمدند و با ارائه‌ي گزارشي كوتاه از عملكردشان در اين دولت از آموزگار ادب و شكيبايي تشكر و با وي خداحافظي كردند، افزود: آقاي خاتمي وزارت اطلاعات را تسخير و آن را متحول كرد و خاتمي است كه امنيت را ملي كرد.

يونسي گفت: پرهيز از امنيتي كردن فضاي سياسي، اجتماعي كشور، تغيير روش به جاي تغيير آدم‌ها، نظامند‌كردن امور اطلاعاتي، صيانت و حفاظت از مديران و همكاري با ساير نهادها در امر تنش‌زدايي از جمله فعاليتهاي عمده‌ي وزارت اطلاعات در دوران خاتمي است.

وي گفت: مطرح شدن گفتمان جهاني خاتمي از نگاه بسياري بدون همراهي و همكاري نهادهاي امنيتي امكان‌پذير نبود، اين در حالي است كه در آغاز به كار خاتمي وزارت اطلاعات خود يك مانع بود ولي خاتمي با عملكرد خود آن را تسخير كرد.

يونسي يادآور شد: وقتي به وزارت اطلاعات آمدم سياست تغيير روش را به جاي تغيير آدم‌ها به كار بردم. هيچ‌كس را با خود ا به اين وزارت‌خانه نبردم و آنچه كه اتفاق افتاد با استفاده از مديران قبلي بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اين كه مديران امروز سرمايه‌هاي اصلي نظام انقلاب اسلامي هستند، اظهار داشت: وزارت اطلاعات وظيفه‌ي خود مي‌داند كه از تمام مديران و شهروندان دفاع كند و هيچ‌وقت به خود اجازه نداد كه بدون دليل و مجوز به حريم خصوصي مردم وارد شود و از احوالات خصوصي مردم كسب اطلاع كند. ما پرونده‌سازي نكرديم، افشاگري نكرديم و به شدت امور را كنترل كرديم و در يك كلام مي‌توان گفت سعي كرديم كه خارج از قانون رفتار نكنيم. با حضور خاتمي تحولي بنيادين در گفتار امنيتي به وجود آمد و وزارت اطلاعات از روش‌هاي قانوني و اخلاقي و از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده كرد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016