جمعه 31 تیر 1384

وزير دفاع: به ‌٧٠ كشور جهان صادرات تسليحاتي داريم، ايسنا

سكوي خيزش آتي ما «فضا» به عنوان بعد چهارم دفاع است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


عصر روز چهارشنبه، معاونان رييس‌جمهور، وزيران، معاونان وزيران و استانداران دولت خاتمي در ساختمان حافظيه گردهم آمدند و با ارائه گزارشي كوتاه از عملكردشان در دولت خاتمي از آموزگار ادب و شكيبايي تشكر و با وي خداحافظي كردند.


به گزارش ايسنا، وزير دفاع در اين مراسم با بيان اينكه در سه فراز گزارشي خلاصه ارائه مي‌كند، در بيان فراز اول گفت: در بخش دفاع وارد بعد چهارم دفاعي شده و سه بعد ديگر را عميقي بي‌بديل بخشيده‌ايم.


دريابان علي شمخاني، با بيان مطلب فوق، بعد چهارم را فضا نام برد و در تشريح آن تصريح كرد: در موضوع فضا، ماهواره هم در پرتاب است، و هم در سكوي پرتاب و هم در ايزگاه دريافت و هم در ايزگاه كنترل و هدايت، اقداماتي بنيادين پايه‌گذاري كرديم كه در مجوعه‌ي اين اقدامات هم نيروي انساني و هم مراكز علمي را فراهم كرديم كه به طور قطع، سكوي خيزش آتي ما در فضا به عنوان بعد چهارم دفاع خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دريابان شمخاني ادامه داد: فراز دوم اين كه در عميق بخشي در زمين، هوا و دريا، در يك كلام بايد بگويم امروز هرآنچه را كه كاربران مطرح كنند قابل تبديل به ابزار و تجهيزات در داخل است. اين افتخاري بزرگ است كه پيش از اين وجود خارجي نداشت. در كنار اين امر به منظور افزايش قابليت بازدارندگي، قدرت كيفي جمهوري اسلامي، قدرت سخت‌افزاري خويش را هم پايه‌گذاري و هم تقويت كرديم.


وي ادامه داد: فراز سوم اين كه در كنار آن دو فراز ظرفيتي فراهم شد كه قسمتي از آن در خدمت توسعه كشور در عرصه‌هاي انرژي، ارتباطات و حمل و نقل و قسمتي از آن در خدمت صادرات قرار گرفت.

شمخاني تصريح كرد: صادرات به عنوان يكي از پايه‌هاي افزايش قدرت بازدارندگي، امروز بازاري براي ما فراهم كرد كه مي‌توان گفت در چهار نقطه دنيا به آسيا و اروپا تا آمريكاي جنوبي و لاتين با بيش از 70 كشور صادرات تسليحاتي داريم و اين سياست را در خدمت سياست تنش‌زدايي دولت جمهوري اسلامي ايران قرار داديم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير دفاع: به ‌٧٠ كشور جهان صادرات تسليحاتي داريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016