شنبه 1 مرداد 1384

شيرين عبادي: اتهام برخي روزنامه‌ها به من در تشويق گنجي به اعتصاب غذا نمونه روشن افترا و نشر اكاذيب است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

شيرين عبادي در اطلاعيه‌اي، مطالب مطرح شده درخصوص نقش خود در تشويق اكبر گنجي به اعتصاب غذا را تكذيب و آن را نمونه‌ي روشن از افترا عنوان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، شيرين عبادي، وكيل مدافع اكبر گنجي با ارسال نمابري به ايسنا با عنوان «اطلاعيه» به مطالب منتشر شده در برخي از روزنامه‌ها اشاره كرده و آورده است: در روزنامه مذكور متهم شده بودم كه با همدستي و توطئه خارجيان، آقاي گنجي را تشويق به اعتصاب غذا كرده تا باعث مرگ وي شوم و از اين طريق جمهوري اسلامي را دچار بحران سازم. اين ادعا قبلا از سوي آقاي اكبر گنجي و همسر ايشان كتبا تكذيب شده بود اما ناگزير هستم يادآور شوم كه چنين سناريوهايي از فرط كثرت استعمال خريداري ندارد و فقط به درد پرونده‌سازي عليه مدافعين حقوق مي‌خورد و بس.

وي مطالب منعكس‌شده در اين روزنامه‌ها را نمونه روشني از افترا و نشر اكاذيب دانسته و يادآور شده است كه «چون شكايت كيفري در شرايط فعلي ره به‌جايي نخواهد برد لذا با حفظ حقوق، فعلا به تكذيب آن اكتفاء مي‌كنم.»

عبادي با بيان اين كه اكبر گنجي حسب اعلام همسرش 43 روز است كه در حال اعتصاب غذاست و فقط توسط سرم به حيات خود ادامه مي‌دهد، عنوان كرده است كه وي حتي بعد از بستري شدن در بيمارستان ميلاد يك كيلوگرم وزن كم كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبادي در ادامه به مراجعه‌ي خود و يوسف مولايي، ديگر وكيل گنجي در روز 31/4/1384 براي ملاقات با موكل‌شان اشاره كرده و آورده است: از ملاقات ما مانع شدند و عنوان نمودند كه آقاي اكبر گنجي در قرنطينه است و هر نوع ملاقات بايد با دستور كتبي دادستان تهران باشد، از آن‌جايي كه آقاي گنجي در حال سپري كردن محكوميت خود بوده و حسب اعلام مقامات مسوول قوه‌ي قضاييه، پرونده‌ي ديگري عليه نامبرده مطرح نيست لذا دخالت دادستان تهران، خلاف قانون بوده و كسب اجازه از نامبرده براي ملاقات با موكل، تاييدي خواهد بود بر عملكرد غيرقانوني دادسراي تهران.

وي در اين اطلاعيه عنوان كرده است كه «يك بار ديگر توجه جدي كليه مقامات قضايي ايران و نهادهاي بين‌المللي حقوق بشر را به وضعيت خطير موكل خود جلب مي‌كنم.»

Copyright: gooya.com 2016