شنبه 1 مرداد 1384

بازداشت يک نويسنده کتاب هاي مذهبي به همراه ۳۰ تن ديگر به اتهام برگزاري نماز جمعه در کرج، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


مصطفي حسيني طباطبايي كه به گفته‌ي دخترش حدود 40 سال است اقدام به برپايي نماز جمعه در منازل مختلف و به صورت سيار مي‌كرده است، روز گذشته در كرج به همراه 30 نفر از نمازگزاران بازداشت شد.


سالومه حسيني طباطبايي با اعلام اين خبر به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در بين افراد بازداشت‌شده 11 نمازگزار خانم نيز حضور داشتند كه همگي آزاد شدند و اكنون 8 نفر از اين افراد در بازداشت هستند چون در محل بازداشت حضور نداشتيم اطلاعي از اينكه چه كساني و با چه مدركي پدرم را بازداشت كرده‌اند نداريم.


وي افزود: طبق اطلاعي كه داريم پدرم امروز شنبه در شعبه‌ي 10 دادياري دادسراي كرج حاضر بودند.


حسيني طباطبايي درباره‌ي عنوان اتهامي پدرش گفت: به ما گفتند براي برپايي نماز جمعه بازداشتش كرده‌اند و اين براي ما هم خيلي عجيب است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: چون در تهران براي پدرم ايجاد مشكل كرده بودند و عده‌اي با سر و صدا نماز را به هم مي‌زدند به كرج رفت و اين دومين باري بود كه نماز جمعه را در كرج برپا مي‌كرد. چيزي كه براي ما واقعا جاي تاسف است اين است كه پدرم را به جرم نماز خواندن، شب گذشته در اداره‌ي مفاسد اجتماعي نگه داشتند.


به گفته‌ي دختر حسيني طباطبايي، كتاب‌هاي خيانت در گزارش به تاريخ در نقد كتاب 23 سال در رد پيامبر اسلام، دين‌ستيزي نافرجام، ماجراي باب و بها در رد فرقه بهاييت، نقد آثار خاورشناسان، متفكران اسلامي در برابر منطق يونان، پرتوي از دولت فرخنده علوي، بردگي از ديدگاه اسلام و فتح‌البيان مجموعه تفسيري از حضرت اميرالمومنين (ع) از جمله آثار وي است.

Copyright: gooya.com 2016