شنبه 1 مرداد 1384

ترديد هند در انتقال گاز از ايران، هاتف

نخست وزير هند پس از ديدار با بوش:
از اوضاع نامطمئن ايران آگاهم


"مانموهان سينگ" نخست وزير هند پس از ديدار با جرج بوش رئيس جمهور آمريکا در واشنگتن طي مصاحبه اي با "واشينگتن‌‏پست" درباره خط انتقال گاز از ايران به پاکستان وهند گفت: به اندازه كافي واقع‌‏بين هستم كه خطرات زياد را تشخيص دهم زيرا از اوضاع نامطمئن ايران آگاهم.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني " هاتف " خط انتقال گاز از ايران به پاکستان و هند از جمله پروژه هايي است که در روران رئيس جمهور خاتمي پيگيري و به نتايج نهايي رسيد . اين پروژه علاوه بر منافع اقتصادي با توجه به اختلافات تاريخي هند و پاکستان مي تواند تامين کننده امنيت منطقه باشد و اجراي آن به لحاظ استراتژيک حائز اهميت است.
با اين وجود سينگ در مصاحبه با روزنامه آمريکايي افزوده بود: نمي‌‏دانم آيا بانك‌‏دارهاي بين‌‏المللي چنين طرحي را تضمين و بيمه مي‌‏كنند يا نه؟
در همين حال جناح چپ هند به رهبري حزب كمونيست "هند ـ ماركسيست"، از نخست‌‏وزير اين كشور خواست درباره اظهاراتش مبني بر وجود ترديد در مورد خط‌‏لوله گاز ايران ـ پاكستان ـ هند، به‌‏طور شفاف توضيح دهد.

"پاركاش كارات"، دبيركل حزب كمونيست "هند ـ ماركسيست" گفت: مايليم نخست‌‏وزير درباره اظهاراتش مبني بر وجود ترديد در مورد خط‌‏لوله انتقال گاز ايران به هند از طريق پاكستان توضيح دهد.
به گزارش روزنامه هندوستان‌‏تايمز، كارات درباره اظهارات سينگ گفت: تأسف‌‏آور است كه نخست‌‏وزير چنين اظهاراتي در واشينگتن بيان كرده است زيرا هر سه كشور هند، ايران و پاكستان، كشورهاي مستقلي هستند كه تصميم گرفته‌‏اند اين طرح را اجرا كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: پاكستان در حال حاضر تهديد شده كه اگر اين طرح را اجرا كند با تحريم‌‏هاي آمريكا روبرو مي‌‏شود.
كارات به اظهارات سينگ در روزنامه واشينگتن‌‏پست اشاره كرد كه وي در آن گفته بود هند به منابع جديد انرژي نيازمند است.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ترديد هند در انتقال گاز از ايران، هاتف' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016