یکشنبه 2 مرداد 1384

شيرين عبادي با شاه كليد روي پشت بام، کيهان

روزنامه کيهان در شماره روز يکشنبه خود تحت عنوان خبر ويژه مطلبي را با اين عنوان منتشر کرده است: شاهدان عيني از بيمارستان ميلاد گزارش دادند: شيرين عبادي با شاه كليد روي پشت بام. اين روزنامه روز چهارشنبه نيز شيرين عبادي را به مشارکت در توطئه قتل اکبر گنجي متهم ساخته بود که شيرين عبادي بعدا آن را قويا تکذيب کرده و نمونه‌ي روشن از افترا عنوان كرد. در زير گزارش تازه روزنامه کيهان را بصورت کامل مي خوانيد:

شيرين عبادي و شخص ديگري كه با استفاده از «شاه كليد» و به طور مخفيانه از راه پشت بام بيمارستان ميلاد وارد طبقه اي كه اكبر گنجي در آن بستري است شده بودند، با هوشياري ماموران شناسايي و پس از تنظيم صورتجلسه از بيمارستان اخراج شدند.
خبرنگار كيهان كه عصر جمعه براي تهيه خبر از آخرين وضعيت اكبر گنجي و اخبار حاشيه اي اين ماجرا به بيمارستان ميلاد رفته بود گزارش مي دهد؛ عصر جمعه در مقابل ديدگان حيرت زده و كنجكاو تعداد زيادي از آشنايان و اقوام بيماران كه براي عيادت در محوطه بيمارستان حضور داشتند شيرين عبادي و مرد ناشناس ديگري در حلقه ماموران به خارج از بيمارستان هدايت شدند. يكي از ماموران مراقب اكبرگنجي در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان تنها به اين جواب بسنده كرد كه اين دو نفر به طور مخفيانه و از راه پشت بام و با استفاده از «شاه كليد» كه مخصوص دزدان حرفه اي است وارد طبقه دوازدهم يعني محل بستري اكبر گنجي شده بودند و در واكنش به اصرار خبرنگار كيهان براي توضيح بيشتر گفت؛ حتما مسئولان مربوطه در اين باره اطلاعات بيشتري ارائه خواهند كرد.
در پي تلاش خبرنگار ما و گفت وگوي او با چند تن از مراقبان اكبرگنجي و يكي از مسئولان دادستاني كه در محل حضور يافته بود معلوم شد كه، خانم شيرين عبادي در حالي كه سعي كرده بود شناخته نشود باتفاق شخص ديگري از طبقه هشتم بيمارستان خود را به پله هاي اضطراري مي رسانند و از اين طريق به پشت بام بيمارستان مي روند. اين نقشه براي ورود به طبقه 12 بيمارستان بوده است كه محل بستري اكبر گنجي است و تمام درهاي ورودي و خروجي آن قفل بوده و تحت مراقبت شديد ماموران است، شيرين عبادي و همدست وي با استفاده از شاه كليد، يكي از درهاي ورودي به طبقه دوازدهم را باز كرده و بعد از ورود با ماموران روبرو مي شوند. شيرين عبادي كه توسط يكي از ماموران شناسايي شده بود هويت خود را فاش مي كند و شخص همدست وي ابتدا خود را مولايي- يكي از وكلاي اكبرگنجي- معرفي مي كند كه با پيگيري بعدي معلوم مي شود هويت اعلام شده او جعلي است و نام واقعي وي سلطاني است. پيگيري خبرنگار كيهان براي اطلاع از اينكه شيرين عبادي و همدست وي «شاه كليد» را كه مخصوص دزدان حرفه اي است چگونه به دست آورده اند و آيا همدست او يك سارق حرفه اي است يا فقط رابط شيرين عبادي با سارقان حرفه اي است، به نتيجه اي نرسيد. خبرنگاركيهان حالت شيرين عبادي و همدست وي را هنگام اخراج از بيمارستان، مضطرب گزارش كرده و از تلاش وي براي پنهان كردن چهره خود از جمعيت حاضر در محل كه براي عيادت بيماران آمده بودند، خبر مي دهد.
يكي از مسئولان پرونده اكبرگنجي در پاسخ به پيگيري هاي مستمر كيهان ضمن تاييد اين خبر گفت؛ از هنگامي كه اكبرگنجي براي مداوا به بيمارستان منتقل شد، خانم شيرين عبادي اصرار فراواني براي ملاقات خصوصي با وي داشته است. به گفته وي، اصرار شيرين عبادي مخصوصا بعد از اظهارنظر رئيس بيمارستان ميلاد كه حال اكبرگنجي را خوب توصيف كرده و بر استفاده نامبرده از غذاي زندان تاكيد كرده بود، شدت بيشتري يافت و سرانجام عصر جمعه شيرين عبادي با همدستي شخصي بنام سلطاني و با استفاده از شاه كليد قصد ملاقات با گنجي و ارسال پيامي به وي را داشت كه اين اقدام دزدانه و غيرقانوني ناكام ماند.
همين مسئول قضايي خبر داد بعد از بهبودي اكبرگنجي و تصميم به عمل جراحي روي زانوي او، يكي از افراد نزديك به اكبرگنجي طي تماسي با وي به او توصيه كرده بود قبل از ملاقات با شيرين عبادي حاضر به انجام عمل جراحي نشود و به مسئولان قضايي اعلام كند كه شرط موافقتش با انجام عمل جراحي، ملاقات با شيرين عبادي است ولي اكبرگنجي به اين توصيه توجهي نكرد. مسئول قضايي مورد اشاره گفت: فرد نزديك به اكبرگنجي در پيامي كه توسط مراقبان اكبرگنجي ضبط شده است به وي توصيه كرده بود كه در بيمارستان نيز مي تواند به اعتصاب غذا ادامه دهد.
گفتني است در كيهان چهارشنبه 29تيرماه 84 گزارش موثقي از تلاش يك جريان مرموز براي ادامه اعتصاب غذاي اكبرگنجي به منظور بهره گيري بيگانگان از مرگ وي درج شده بود. در آن گزارش با استناد به اخبار موثق و قابل ارايه آمده بود كه شيرين عبادي و يكي از نزديكان اكبرگنجي در اجراي پروژه مرگ اكبرگنجي نقش ويژه اي برعهده دارند كه ماجراي عصر جمعه تاكيد ديگري بر طراحي اين پروژه جنايتكارانه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه کيهان در پايان نوشته است: شيرين عبادي در واكنش به گزارش روز چهارشنبه كيهان در گفت وگو با راديو فردا - راديوي سازمان سيا - گزارش كيهان درباره توطئه مرگ اكبر گنجي را پرونده سازي عليه خود دانسته بود و اكنون انتظار اين توضيح از سوي ايشان هست كه آيا كيهان شيرين عبادي را به پشت بام بيمارستان ميلاد برده و شاه كليد به دست او داده است؟!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي با شاه كليد روي پشت بام، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016