دوشنبه 3 مرداد 1384

تجمع دانشجويان مسلمان در مقابل دفتر سازمان‌‏ملل در تهران به خاطر ربوده شدن چهار ديپلمات ايراني در لبنان، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

تجمع مجمع دانشجويان و فارغ‌‏التحصيلان شاهد ايران اسلامي در اعتراض به سكوت مجامع بين‌‏المللي درباره ربوده شدن چهار ديپلمات ايراني در لبنان مقابل دفتر سازمان‌‏ملل در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، در اين تجمع كه با يك ساعت تاخير از ساعت 11 امروز
برگزار شد، تجمع‌‏كنندگان با شعارهاي "گروگان ايراني آزاد بايد گردد"، "ديپلمات ايراني آزاد بايد گردد"، "تروريسم دولتي محكوم بايد گردد" نسبت به سكوت مجامع بين‌‏المللي در باره اين حادثه در 24 سال گذشته اعتراض كردند.
تجمع‌‏كنندگان همچنين با سر دادن شعارهاي "دولت انقلابي پي‌‏گيري ,پي‌‏گيري"، "مجامع جهاني پي‌‏گيري پي‌‏گيري" , "وزارت خارجه پي‌‏گيري، پي‌‏گيري" و "مجامع جهاني سكوت را بشكنيد" خواستار رسيدگي مسؤولان ايراني و همچنين سازمان‌‏ملل‌‏متحد به وضعيت اين چهار ديپلمات ايراني شدند.
در ادامه اين تجمع، "روح‌‏الله سلگي" دبير مجمع دانشجويان و فارغ‌‏التحصيلان شاهد با ايراد سخناني هدف از برگزاري اين تجمع را هشدار به سردمداران حقوق‌‏بشر عنوان كرد و اظهار داشت: مدعيان حقوق بشر زماني كه ايران را متهم به نقض حقوق بشر مي‌‏كنند كجا هستند تا ببينند چگونه پس از گذشت 24 سال از ربوده شدن ديپلمات‌‏هاي ايراني حقوق‌‏بشر زير سؤال رفته است.
وي تصريح كرد: زماني كه در ايران يك خبرنگار مي‌‏ميرد تمام مجامع بين‌‏المللي از نقض حقوق‌‏بشر در ايران خبر مي‌‏دهند و اين كار را در بوق و كرنا مي‌‏كنند ولي 24 سال از ربوده‌‏شدن چهار ديپلمات ايراني مي‌‏گذرد ولي همين مجامع بين‌‏المللي در سكوت كامل به سر مي‌‏برند.
سلگي افزود: شوراي مركزي مجمع دانشجويان وفارغ‌‏التحصيلان شاهد به نمايندگي از تمامي دانشجويان شاهد و ايثارگر و بخشي از جنبش دانشجويي به اين مدعيان حقوق‌‏بشر اعلام مي كند كه شما به هيچ وجه نمي‌‏توانيد با شانتاژهاي تبليغاتي خود عليه جمهوري‌‏اسلامي مردم ايران را از آرمان‌‏ها و اهداف خود دور كنيد.
دبير مجمع دانشجويان و فارغ‌‏التحصيلان شاهد ايران اسلامي در پايان سخنان خود تصريح كرد: اين مجمع در ابتداي اعتراضات خود اين تجمع را با حضور اعضاي شوراي مركزي آغاز كرد ولي اگر درباره اين موضوع پاسخ مناسب نگيرد در مرحله بعد با حضور تمامي دانشجويان مسلمان نسبت به سكوت درباره اين واقعه اعتراض خواهد كرد.
در پايان اين تجمع نامه مجمع دانشجويان و فارغ‌‏التحصيلان شاهد ايران اسلامي خطاب به كوفي عنان دبيركل سازمان‌‏ملل‌‏متحد قرائت شد.
در اين تجمع اعضاي خانواده چهار ديپلمات‌ ربوده شده در لبنان نيز حضور داشتند.
همچنين فردا ( سه‌‏شنبه چهارم مرداد ماه ) مجمع دانشجويان و فارغ‌‏التحصيلان شاهد ايران اسلامي با حضور در ميدان وليعصر طوماري در اعتراض به سكوت مسؤولان ايراني و مجامع بين‌‏المللي درباره اين موضوع امضا مي‌‏كنند.

تجمع مجمع دانشجويان و فارغ‌‏التحصيلان شاهد ايران اسلامي در مقابل دفتر سازمان‌‏ملل‌‏متحد در تهران با قرائت بيانيه‌‏اي پايان يافت.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، در پايان اين تجمع بيانيه‌‏اي قرائت شد كه متن كامل آن در زير مي‌‏آيد.
«جناب‌‏آقاي كوفي عنان
دبيركل محترم سازمان ملل
با سلام؛
اكنون بيش از نيم قرن است كه از تأسيس سازمان‌‏ملل‌‏متحد مي‌‏گذرد، سازماني كه تشكيل آن بارقه‌‏هاي اميد را در دل ملت‌‏هاي رنجديده و ستم‌‏كشيده جهان به وجود آورد، سازماني كه با هدف حفظ كرامت انسان‌‏ها و دفاع از كرامت بشريت شكل گرفت، سازماني كه با هدف اجراي امنيت و حفظ شأن و منزلت انسان‌‏ها پديد گشت.
آقاي دبير كل
حال بعد از گذشت پنج دهه از عمر سازمان‌‏ملل‌‏متحد، ما به نمايندگي از جوانان جوان‌‏ترين كشور جهان از شما مي‌‏پرسيم كه آيا سازمان‌‏ملل‌‏متحد به اهداف فوق دست يافته است؟
آيا با فجايع روز افزوني نظير هيرو شيما, ويتنام, حلبچه, بوسني و هرزگوين, صبرا و شتيلا, جنين , فلوجه, ابوغريب, گوانتانامو, افغانستان و حمله ناجوانمردانه رژيم بعث به ايران عزيز توسط جانور دست‌‏آموز ابرقدرت‌‏ها, سازمان ملل هنوز با چنان اهداف متعالي انسان‌‏دوستانه‌‏اي در كنار چنين فجايعي به مقاصد خود دست يافته است؟
آيا گمان نمي‌‏كنيد كه براي دست‌‏يافتن به اهداف بشريت مظلوم و ستمديده‌‏اي كه در منشور سازمان‌‏ملل متبلور گشته است راه ديگري را بايد جست؟
آقاي رئيس
اينك نزديك ربع قرن است كه چهار ديپلمات ربوده شده ايراني كه از عزيزترين فرزندان ملت ايران مي‌‏باشند در چنگال رژيم غاصب صهيونيستي گرفتار شده‌‏اند، به نظر شما ربودن اتباع ديگر كشورها به هر عنوان و دليلي با كدامي يك از بندهاي منشور سازمان‌‏ملل و همچنين اصول انساني و حقوق‌‏بشر سازگاري دارد؟
از شما مي‌‏پرسيم آيا بي‌‏اطلاعي از وضعيت انسان‌‏ها، لگدمال‌‏كردن ارزش‌‏هاي انساني و اخلاقي نيست؟ آيا براساس اصل 29 كنوانسيون وين 1961 ديپلمات‌‏ها از مصونيت برخوردار نيستند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقاي دبير كل
امروز كساني كه معيارها و شاخص‌‏هاي حقوق‌‏بشر را تعيين مي‌‏كنند براي رسيدن به اهداف غير انساني خود در خصوص نقض فاحش حقوق‌‏بشر سكوت پيشه كرده‌‏اند؛ كشورمان را به دلايل واهي از دستيابي به انرژي هسته‌‏اي براي مقاصد صلح‌‏آميز محروم مي‌‏كنند. حال اگر كميسيون حقوق‌‏بشر از ديدگاه خود احساس كند كه حقوق‌‏بشر در ايران نقض شده است با تمام ابزارهاي تبليغاتي هجمه گسترده‌‏اي را بر عليه ايران تدارك مي‌‏بينند ولي همانگونه كه بيان شد در مقابل نقض اينچنين آشكار حقوق‌‏بشر در جهان سكوت كرده‌‏اند.
در پايان ما دانشجويان ايراني از شما مي‌‏خواهيم كه تمام تلاش و كوشش خود را جهت آزاد سازي چهار ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي مصروف داريد.»

Copyright: gooya.com 2016