چهارشنبه 5 مرداد 1384

بازي ايران با تيم انگليسي ميل وال به دليل اخطار هاي امنيتي لغو شد

خبرنامه گويا - به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، تيم انگليسي ميل وال انگلستان بازي خود با تيم ايران را که قرار بود روز 30 ژولاي ماه جاري برگزار شود، بخاطر حفظ امنيت مردم لغو کرده است. اين عمل بعد از دريافت آنچه "اطلاعات از منابع گوناگون" خوانده شده، صورت گرفت.

اين ترس وجود داشته است که بازي فوق، در پي اقدامات تروريستي به مترو و اتوبوسي در لندن، هدف حمله گروه هاي راست گرا براي انقام جويي با حمله مسلمانان قرار گيرد.

برآورد مي شد، حدود 10000 نفر از طرفداران تيم ايران براي ديدن اين مسابقه حاضر شوند.

به هر حال فدراسين فوتبال ايران و تيم ميل وال در يک بيانيه مشترک خبر لغو بازي را منتشر کرده اند.

در اين بيانيه آمده است: "باعث تاسف است که اين تصميم را گرفته ايم، اما بر اساس اطلاعاتي که از منابع مختلف دريافت کرده ايم، مسئوليت اخلاقي ما را به اين نتيجه رساند که امنيت تماشاگراني که مايل به مشاهده بازي هستند را به خطر نياندازيم."

"متاسفانه، روشن است عواملي که ربطي به تيم فوتبال ميل وال ندارند، تصميم گرفتند روز شنبه مشکلاتي ايجاد کنند و احتمال خطر براي جان افراد بي گناه شامل اعضاي جامعه محلي مي رفت."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بازي دوستانه تيم ملي فوتبال ايران و "ميلوال" به دلايل امنيتي لغو شد

به گزارش ايرنا، ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه دسته اولي‌انگليسي "ميلوال" به دليل نگرانيهاي امنيتي لغو شد.

دقايقي پيش باشگاه ميلوال به همراه فدراسيون فوتبال ايران در يك بيانيه رسمي اعلام كردند كه به دنبال دريافت گزارشهاي نگران‌كننده امنيتي و پس از مذاكره سه جانبه بين نمايندگان اين باشگاه، پليس لندن و فدراسيون فوتبال، با اتخاذ تصميمي دشوار چنين صلاح ديده شد تا به منظور حفظ ايمني عمومي ديدار روز شنبه آينده بين تيمهاي ايران و ميلوال لغو شود.

در اين بيانيه آمده است: چاره‌اي جز اتخاذ اين تصميم تاسف‌بار و لغو اين ديدار دوستانه در جهت انجام مسئوليت مهم اولويت دادن به ايمني تماشاگران مسابقه نداشتيم.

دراين بيانيه اضافه شده است: براساس اطلاعات امنيتي به دست آمده، عوامل و گروههايي كه قصد اخلال در بازي روز شنبه آينده را داشته‌اند، كساني غير از هواداران باشگاه ميلوال و خارج از حلقه اهالي شرق لندن بوده‌اند.

تاكيد بر اين نكته از آن جهت است كه برخي از هواداران متعصب تيم دسته اولي ميلوال به آشوبگري و اخلال شهرت دارند و از مدتها قبل و با توجه به حوادث اخير شهر لندن نگرانيهايي در مورد ايجاد اغتشاش از سوي آنان وجود داشت.

براساس گزارش پايگاه اينترنتي "اسپورتينگ لايف"، گروههاي افراطي دست- راستي در شهر لندن قصد داشتند تا از فرصت بازي بين ايران و ميلوال استفاده كرده و به بهانه مسلمان بودن اكثريت مردم و هواداران فوتبال در ايران، صحنه اين ديدار دوستانه و تداركاتي را به ابراز تنفر و خشونت عليه مسلمانان تبديل كنند.

جمعه گذشته باشگال ميلوال در يك اقدام بي‌سابقه و براي پيشگيري از درگيريهاي احتمالي هزار قطعه بليت سهميه خود را براي بازي در برابر ليدز يونايتد در هفته اول فصل جديد فوتبال انگليس پس فرستاد و اعلام كرد تمايلي به حضور هوادارانش در اين بازي ندارد.

تيم ملي ايران كه پنجشنبه گذشته براي انجام يك اردوي تداركاتي ‪۱۵‬روزه وارد انگليس شد، شنبه گذشته نخستين ديدار دوستانه خود را در ورزشگاه "لافتس رود" در برابر "كويينز پارك رنجرز" ديگر تيم دسته اولي باشگاههاي انگليس انجام داد.

اين ديدار اگرچه با شكست سنگين سه بر صفر تيم ملي ايران به پايان رسيد، ولي از نظر ايمني و انتظامات بدون كمترين دردسر، خشونت و درگيري انجام شد.

تيم ملي ايران قرار است در ادامه ديدارهاي دوستانه خود در اردوي تداركاتي انگليس، روز يكشنبه ‪۳۱‬ژوييه (نهم مرداد) با تيم محلي "يدينگ" در غرب لندن و روز شنبه ششم اوت (‪۱۵‬مرداد) با تيم ليگ برتري "پورتسموث" در جنوب غرب انگليس ديدار كند.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازي ايران با تيم انگليسي ميل وال به دليل اخطار هاي امنيتي لغو شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016