چهارشنبه 5 مرداد 1384

آقازاده: پيشنهاد اروپا به ايران مهم نيست، حرف ما با اروپا ايجاد تعادل است، ايسنا

* ممكن است ايران براي ايجاد تعادل بخشي از تعليق را رفع كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران


آقازاده با بيان اين كه وضعيت فعلي مذاكرات ايران و اروپا متعادل نيست، اظهار داشت: ايران ممكن است براي رسيدن به حالت تعادل از بخشي از تعليقي كه داوطلبانه انجام داده است صرف‌نظر كند و كار را در بعضي از واحدهايش آغاز نمايد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامرضا آقازاده، معاون رييس جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي امروز (چهارشنبه) پس از پايان جلسه‌ي هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا او در دولت آينده حضور دارد يا خير؟ گفت: تا آن زمان خيلي فاصله داريم و معلوم نيست.

وي درباره‌ي روند مذاكرات هسته‌يي كشورمان در حال حاضر و در دولت آينده اظهار داشت: من فكر مي‌كنم در دولت آقاي خاتمي يك كار بزرگي در رابطه با فن‌آوري هسته‌يي انجام شد و در كارنامه‌ي آقاي خاتمي امروز يك اتفاق مهمي به عنوان فن‌آوري هسته‌يي ثبت شده است و به دولت آقاي احمدي‌نژاد تحويل مي‌شود.

آقازاده تصريح كرد: در دولت آقاي احمدي‌نژاد هم به نظر من يك مساله‌ي بسيار مهمي وجود دارد كه بتواند موارد سياسي اين قضيه را حفظ كند و بزرگ‌ترين چالشي كه در يكسال آينده دولت آقاي احمدي‌نژاد احساس مي‌كنم، با آن مواجه باشد، همين بحث سياسي و مذاكرات است كه اگر بتوانند انشاء الله از اين موضوع يك برون‌رفت خوبي داشته باشند، ماندگاري خوب و بزرگي براي ملت ايران خواهد بود.

رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان ادامه داد: برداشت من اين است كه مذاكرات ما با اروپا به راحتي پيش نخواهد رفت و مسائل جدي وجود دارد و اميدوارم كه انشاء الله با تدبير خوبي به سرانجام برسد.

آقازاده ادامه داد: بحث مهم پيشنهاد نيست، حرفي كه با اروپايي‌ها داريم، ايجاد تعادل است؛ در حال حاضر در شرايط متعادل قرار نداريم و فعاليت‌هاي ما در اصفهان و نطنز متوقف است، پروتكل را اجرا مي‌كنيم، ولي هيچ اقدام موثري از طرف اروپايي‌ها انجام نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: به همين دليل بحث اصفهان مطرح شد كه به عنوان يك اقدام عملي كه تعادلي برقرار شود، در اين صورت است كه كشور با اروپايي‌ها مذاكرات را قطع نمي‌كند و اين مذاكرات ادامه پيدا خواهد كرد، ولي ممكن است بخشي از تعليقي كه داوطلبانه ايران انجام داده است، از آنها صرف‌نظر كند و كار در بعضي از واحدهايش را شروع كند.

رييس سازمان انرژي اتمي، در پاسخ به اين پرسش كه آيا دولت آقاي خاتمي فعاليت‌ها را آغاز خواهد كرد يا دولت بعد؟ تصريح كرد: من فكر مي‌كنم چون در هر صورت بايد پيشنهادات اروپايي‌ها را دريافت كنيم و بعد از آن اقدام كنيم، فكر مي‌كنم كه يا همين زمان خواهد شد يا دولت بعدي انجام خواهد داد، ولي به طور دقيق نمي‌دانم.

وي در پاسخ به سوالي در اين باره كه گفته مي‌شود ايران تصميم‌اش را براي ازسرگيري غني‌سازي اورانيوم در حال حاضر گرفته است، گفت: بحث غني‌سازي اصلا در برنامه‌ و دستور كار ما نيست و به من هم چنين چيزي ابلاغ نشده است، حداكثر كاري كه احتمالا در آينده انجام بشود، راه‌اندازي اصفهان است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقازاده: پيشنهاد اروپا به ايران مهم نيست، حرف ما با اروپا ايجاد تعادل است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016