پنجشنبه 6 مرداد 1384

اعتراض سپرده گذاران در اهواز، فردا

پليس ايران دست کم 12 نفر را در نا آرامی های تازه ای در اهواز مرکز استان خوزستان دستگير کرده است.

رسانه های ايران می گويند که نا آرامی اخير زمانی اتفاق افتاد که شماری از سپرده گذاران در مقابل دفاتر مالی کسانی که برای آنها سرمايه گذاری کرده بودند دست به اعتراض زدند.


خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران ايرنا که از اين دفاتر با عنوان "شبکه های مالی غير مجاز" ياد می کند گفت اين شبکه های مالی با دادن وعده سودهای کلان به مردم توانسته اند نظر آنها را به سپردن پول خود نزد آنها جلب کنند.


ايرنا می گويد غيرقانونی بودن اين شبکه های مالی بارها از سوی مقامات قضايی به مردم اعلام شده است.


به گزارش ايرنا گردانندگان اين دفاتر مالی به دليل انجام کارهای غيرقانونی از سوی دادگستری تحت تعقيب قرار دارند و تا کنون دو نفر از آنها رسما به تعطيلی نمايندگی های خود و تسويه حساب با مردم اقدام کرده اند.


معاون فرمانداری اهواز گفته است که اعتراضاتی که اخيرا شکل می گيرد به دليل آن است که سر رسيد پرداخت سودهای وعده شده فرا می رسد و اين شبکه ها قادر به انجام وعده های خود نيستند.


تجمعات مردم عمدتا در مناطق محروم شهری صورت می گيرد. اما اين مقام استانداری خوزستان گفت گزارشی در دست ندارد که افرادی که دستگير می شوند از مردم سپرده گذارند ولی تاييد کرد که "قطعا عده ای از عوامل اصلی در بازداشت به سر می برند".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ماه آوريل اهواز دستخوش نا آرامی قومی شد که در نتيجه آن 5 نفر کشته شدند. بهانه آن نا آرامی نامه ای منسوب به معاون رئيس جمهوری بود که در آن گفته شده بود مقامات در تهران قصد دارند ترکيب قومی خوزستان را به هم بزنند. مقامات اين نامه را جعلی خواندند.


خبرنگاران می گويند مقامات ايران نسبت به گزارش نا آرامی در خوزستان که مرکز عمده نفت ايران است بسيار حسايت به خرج می دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض سپرده گذاران در اهواز، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016