پنجشنبه 6 مرداد 1384

چرا مرتضوی فرمان دستگیری سلطانی را داده است؟ وظیفه مطبوعات و وضعیت گنجی! ع. مسیح

به نظر میرسد طرح برنامه ریزی شده توسط روزنامه کیهان و مرتضوی در حال کامل شدن است. مرتضوی با فرمان دستگیری عبدالفتاح سلطانی هم زمان در حال پیگیری و به اتمام رساندن دو پروژه است:1. پروژه پرونده قتل زهرا کاظمی. چندی قبل که بحث حضور شیرین عبادی و دو همراه او که روزنامه کیهان نام یکی از آنها را سلطانی عنوان کرده بود به چاپ رسید بسیاری از تحلیل گران عنوان کردند که این سرآغاز دستگیری سلطانی است. میتوان باور کرد که مرتضوی در دستگیری سلطانی به دنبال یک هدف اساسی است و آن نیز به سکوت کشاندن دو وکیل دیگر خانم کاظمی در اعلام اسامی قاتل یا قاتلین زهرا کاظمی! بدیهی است که همه اسامی این افراد را میدانند اما هنوز از سوی وکلای خانم کاظمی اعلام نشده است. 2. مرتضوی به دنبال این است که اکبر گنجی از صدر اخبار به پائین کشیده شود. کمااینکه به تمام روزنامه ها در ایران نیز اعلام کرده است که کسی حق ندارد نسبت به انعکاس اخبار مربوط به گنجی اقدام نماید. او همه روزنامه ها را تهدید کرده در صورتی که یک خبر جزئی نیز از گنجی چاپ شود روزنامه را تعطیل خواهد کرد. گنجی اگر از صدر اخبار بیرون رود مرتضوی آماده است پروژه اصلی اش را که حذف او است به انجام برساند. هم زمان تنی چند از دوستانش را نیزبعنوان مجرم و ... به زندان بفرستد. در این بین وظیفه اصلی البته بر عهده روزنامه ها است. روزنامه هائی که مورد تهدید مرتضوی قرار گرفته اند در یک اقدام هماهنگ باید بتوانند از گنجی خبری به حوزه عمومی برسانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باید مطمئن باشیم که مرتضوی جرات تعطیلی همه روزنامه ها را نخواهد داشت. سالها پیش که روزنامه ها بصورت فله ای توقیف شدند بحران خارجی وجود نداشت. آن روزها روابط ایران با کشورهای دیگر در این سطح بحرانی قرار نداشت. مطمئن باشیم نمیگذارند مرتضوی این کار را به انجام برساند. روزنامه ها مسئول انعکاس اخبار گنجی هستند. برای مرتضوی این مهم است که خبری از گنجی به بیرون درز نکند اگر این سد بشکند گنجی خیلی زود آزاد خواهد شد. مطبوعات مسئول نباید رسالت خود را فراموش نمایند. مطبوعات آزاد نباید هستی شان را بر سرنوشت اوئی که جزو خودشان است ارجح بدانند. هیچ اتفاقی نمیافتد . اکنون که هاشمی نیز در این زمینه فعال شده باید دست به کار شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چرا مرتضوی فرمان دستگیری سلطانی را داده است؟ وظیفه مطبوعات و وضعیت گنجی! ع. مسیح' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016