دوشنبه 10 مرداد 1384

پاسخ همسر گنجی به اطلاعيه دادستاني تهران، امروز

در پی اطلاعيه دادستاني تهران درباره وضعیت اکبر گنجی ، معصومه شفيعي ،همسر وی در نمابری به روزنت امروز به این اطلاعیه پاسخ داد. متن کامل این نامه به شرح ذیل می باشد:

پيرو اطلاعيه سراسر كذب دادستاني تهران مندرج در روزنامه كيهان مورخ 9/5/84 نكات زير اعلام مي‌گردد:

1- آقاي گنجي هيچگاه اعتصاب غذاي خود را نشكسته است تا مجدداً آن را آغاز نمايد. ايشان از 29/2/84 به مدت 11 روز دست به اعتصاب غذا زد كه با مرخصي شكسته شد. پس از بازگشت به زندان از تاريخ 21/3/84 تاكنون – 10/5/84 – مدت 52 روز است كه در اعتصاب غذاست و طي اين مدت وزن او از 77 به 50 كيلو گرم كاهش يافته است.
2- دادستان تهران اعلام كرده آقاي گنجي "از مواد غذايي و پروتئيني به صورت مايعات مغزي استفاده و حسب رژيم غذايي و درماني پزشكان بيمارستان از سرم هاي غذايي مخصوص نيز استفاده مي‌نمايد. كه هزينه هر يك از اين مواد ده ها برابر هزينه غذاي معمولي است و قطعا انرژيي كه اين مواد به بدن مي دهد نيز از مواد غذايي بيشتر است."
الف- اگر گنجي از انواع و اقسام مواد غذايي مقوي استفاده مي نمايد پس چرا آقاي مرتضوي هفته گذشته باآقاي دكتر رمضان زاده – سخنگوي دولت- تماس گرفته و به او مي گويد: "اگر مي خواهي جان دوستت را نجات دهي به بيمارستان برو و گنجي را راضي كن كه اعتصاب غذاي خود را بشكند" سپس آقاي رمضان زاده را راهي بيمارستان مي‌كند.
ب- چرا آقاي مرتضوي در حضور گنجي ساعت 22 چهارشنبه 5/5/84 به آقاي دكتر رمضان زاده مي گويد: حال گنجي را ببين دكترها گفته اند او تا يكي دو روز آينده بيشتر زنده نيست. كله‌اش ديگر كار نمي كند او را مجبور كن دست از اعتصاب غذا بردارد.
ج- چرا پنج شنبه 6/5/84 آقاي مرتضوي از ساعت 21 تا 1 بامداد روز بعد بر بالين گنجي بود و دائماً گوشزد مي كرد تد تا صبح حتما خواهي مُرد؟ همان شب بعد از 6 ساعت انتظار در بيمارستان به من و فرزندانم فقط 5 دقيقه اجازه ملاقات با گنجي را دادند وقتي گنجي از شدت ضعف، بي حال نقش زمين شد با گريه و خواهش ما او را به روي تخت منتقل و با اصرار من به وي سرم وصل كردند. و در حالي كه به شدت مي لرزيد در گرماي مرداد ماه در اتاق در بسته و بدون كولر،‌2 پتو به رويش انداختند.
د- آقاي گنجي روز جمعه پس از به هوش آمدن و كمي بهبودي دوباره از تزريق سرم خودداري كرد. آقاي مرتضوي دوباره به آقاي رمضان زاده متوسل شد تا با مراجعه به بيمارستان، گنجي را متقاعد به پذيرش سرم نمايد.
هـ - دادستاني تهران هر روز هزينه هنگفتي صرف غذا، ميوه و انواع و اقسام كمپوت و آب ميوه براي بيش از 20 نفر تيم حفاظتي مستقر در طبقه 12 بيمارستان ميلاد مي كند. ليست غذايي به نام گنجي صادر مي شود. حال مي خواهند تمام مواد غذايي را كه نيروهاي اطلاعات موازي نوش جان مي كنند به پاي آقاي گنجي بگذارند.
و- اگر حال گنجي خوب است و در اعتصاب غذا هم نيست، چرا اجازه نمي دهند كسي با او ديدار كند و حال و روز او را به اطلاع افكار عمومي برساند؟ چرا به خبرنگاران و عكاسان اجازه ملاقات با او را نمي دهند؟
ز- ما پيشنهاد مي كنيم علاوه بر پزشكان بيمارستان، چند پزشك مستقل، بوسيله تجهيزات پزشكي دستگاه گوارش وي عكس بگيرند و بگويند آيا طي 52 روز گذشته او غير از آب، چاي و قند چيز ديگري خورده است؟
ح- غذا خوردن كه جاي خود دارد، آقايان دائما گنجي را تهديد مي كنند اگر اجازه ندهي سرم به تو وصل شود از ديدار با خانواده ات محروم خواهي شد؛ به بيمارستاني نامعلوم منتقل مي شوی؛ تو را بيهوش كرده و از طريق لوله اي از راه بيني مواد غذايي به تو خواهيم رساند؛ مرتضوي در حضور من و آقاي گنجي به پزشكان گفت: "مثل ديوانه ها او را به تخت ببنديد و به زور به او سرم تزريق كنيد."
3- وكيل مشكوك مرتبط با بيگانگان كه گنجي را تحريك به ادامه اعتصاب غذا مي كند كيست؟ اگر منظور خانم شيرين عبادي است ، ايشان طي چند ماه گذشته حتي يك ملاقات يك دقيقه‌اي با آقاي گنجي نداشته اند. تنها وكيلي كه با آقاي گنجي ملاقات داشته آقاي دكتر يوسف مولايي است كه آخرين ملاقات آنها به حدود 45 روز پيش بر مي گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

4- اولين بار روزنامه كيهان اين پروژه را كليد زد كه يكي از نزديكان گنجي او را تحريك به اعتصاب غذا مي كند. اطلاعيه دادستاني هم همين ادعا را تكرار و تهديد به ممانعت از ملاقات وي با گنجي كرده است.
چرا به صراحت از اين فرد نام برده نمي شود؟ در اين مدت با هزار زحمت و كلي نزاع فقط همسر، فرزندان، برادران و يكي دو مورد مادر و خواهر آقاي گنجي با وي ديدار داشته اند. اگر اصرار و گريه‌هاي آنها نبود، آقاي گنجي زير بار همان چند نوبت سرم هم نمي رفت.
ما اگر نگران جان گنجي نبوديم، شما را با او تنها مي گذاشتيم تا ببينيم حيف او مي شويد يا نه؟ مداراي او در چند سال گذشته فقط در اثر فشارهاي خانواده و دوستان بود. آقاي دكتر يدالله اسلامي نيز به خواهش مرتضوي چندين بار گنجي را ملاقات كرد تا او را راضي به شكستن اعتصاب غذا كند. ما از آقايان دكتر رمضان زاده و دكتر اسلامي عاجزانه درخواست مي كنيم مشاهدات خود و آنچه گذشته است را به اطلاع مردم برسانند وگرنه در پيشگاه خدا مسئول خواهند بود.
5- آقاي گنجي معتقد است به دليل عقايدش و بيان آنها زنداني شده و حكم وي غيرقانوني و ناعادلانه است. اعتصاب غذاي نامحدود وي تا آزادي بدون قيد و شرط ادامه دارد. آقاي گنجي، خانواده‌اش و وكلاي ايشان- خانم عبادي و آقاي مولايي- به هيچ وجه درخواست عفو يا آزادي مشروط نداده و نخواهند داد.

معصومه شفيعي
همسر اكبر گنجي

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ همسر گنجی به اطلاعيه دادستاني تهران، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016