یکشنبه 16 مرداد 1384

حسينعلي قاضيان: ديوان عالي كشور پس از سه سال هنوز به اعتراضم رسيدگي نكرده است، ايلنا

حسينعلي قاضيان، متهم رديف اول پرونده نظرسنجي گفت: بنده تنها كسي هستم كه شعبه دوم تشخيص ديوان عالي كشور با گذشت سه سال از ارايه اعتراضم نسبت به حكم دادگاه تجديدنظر، هنوز به اعتراضم رسيدگي نشده است.
قاضيان كه اكنون در مرخصي يك‌‏ماهه به سر مي‌‏برد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: بعد از تاييد حكم چهار سال و نيم حبس به اتهام "همكاري با دولت متخاصم از طريق نظرسنجي و همكاري با موسسات گالوپ و زاگبي" و "تبليغ عليه نظام" از سوي دادگاه تجديدنظر، اعتراض خود را نسبت به حكم صادره به شعبه دوم تشخيص ديوان عالي كشور ارايه كردم اما هنوز به اين پرونده رسيدگي نشده است.
وي افزود: تاكنون سه سال از مدت حبس خود را در سوئيت انفرادي زندان اوين گذارنده‌‏ام و از بهمن ماه سال گذشته مشمول شرايط عفو و آزادي مشروط شده‌‏ام اما تاكنون نسبت به درخواست آزادي مشروط اقدام نكرده‌‏ام.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاضيان در كنار دوست خود عباس عبدي، متهم رديف دوم پرونده، 9 آبان 1381 به حكم رئيس وقت شعبه 1410 دادگاه كاركنان دولت بازداشت شد و به عنوان متهم رديف اول پرونده معروف به "نظرسنجي" به نه سال و نيم حبس تعزيري محكوم شد و سرانجام با تاييد حكم چهار سال و نيم از سوي دادگاه تجديدنظر، در حال گذراندن مدت مجازات خود در زندان اوين است.
اين در حالي است كه اعتراض عباس عبدي، متهم رديف دوم پرونده نظرسنجي، چندي پيش پس از سه سال مورد رسيدگي قرار گرفت و حكم تبرئه وي صادر شد.

Copyright: gooya.com 2016