سه شنبه 1 شهریور 1384

منابع آگاه ممنوع الخروج بودن سفير ايران در ايرلند را تاييد كردند، فردا

منابع آگاه در وزارت امور خارجه اخبار مربوط به فراخوانده شدن سفير ايران در ايرلند به تهران و ممنوع الخروج شدن وي را تاييد كردند.

سايت خبري فردا هفته گذشته از ممنوع الخروج بودن حميدرضا نيك كار اصفهاني سفير ايران در ايرلند به دليل برداشت غيرقانوني از اموال دولتي و مصرف آن در ستاد يك نامزد انتخاباتي خبر داده بود.

اما حميدرضا آصفي روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اين خبر را بشدت تكذيب و آن را يك «دروغ زشت» عنوان كرد.

آصفي گفت: مسوولان و مديران وزارت امور خارجه هيچ كمك مالي به هيچ ستادي نكرده‌اند. متاسفانه انتشار اين خبر قابل تاسف و تامل است.

آصفي ادامه داد: وزارت امور خارجه در اين مدت عليه هيچ متبوعه‌اي شكايت نكرده، ولي از آنجايي كه در اين خصوص به حريم خصوصي افراد تجاوز شده ناچاريم كه از حقوق افراد دفاع كنيم.

اين در حالي است كه بر خلاف اظهارات آصفي اخبار موثق حكايت از سوء استفاده مالي اين مدير وزارت خارجه و پيگرد قضايي وي دارد.

نيك كار اصفهاني كه پيش از اين مديركل ابنيه وزارت امور خارجه بوده است، اواخر تيرماه جاري تنها چند روز پيش از مرحله اول انتخابات به عنوان سفير ايران در دوبلين به ايرلند اعزام شده بود.

گفته مي شود او به برداشت غيرقانوني 5 ميليارد تومان از بيت المال و هزينه آن در ستاد انتخاباتي يكي از نامزدهاي مطرح انتخابات متهم شده است.

منبع آگاهي كه اين خبر را در اختيار سايت خبري فردا گذاشته، گفت كه احتمال دارد آقاي آصفي از اتفاقات درون وزارت خارجه خبر چنداني نداشته باشد و نمي توان او را به دروغ گويي متهم كرد و حداكثر بي اطلاعي مي تواند باشد.

به گفته وي به رغم اينكه نيك كار اصفهاني تازه به عنوان سفير به محل ماموريت خود رفته و روز 16 ژوئن استوارنامه خود را به مقامات ايرلند تسليم كرده و علي القاعده اكنون بايد در محل ماموريتش حضور داشته باشد اما مدتهااست كه در تهران به سر مي برد و اين بايد جاي سؤال براي امثال آقاي آصفي باشد كه چرا ايشان بجاي دوبلين در تهران و در رفت و آمد ميان دستگاه قضايي و زندان اوين است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منابع آگاه ممنوع الخروج بودن سفير ايران در ايرلند را تاييد كردند، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016