سه شنبه 8 شهریور 1384

اقدام به خريد هواپيماي تشريفاتي به رغم مخالفت رهبر انقلاب، بازتاب

پيرو انتشار برخي اخبار در زمينه خريد نافرجام هواپيماي تشريفاتي از سلطان برونئي، يك منبع آگاه در گفت‌وگو با «بازتاب» از مخالفت رهبر انقلاب با اين اقدام، خبر داد.

اين منبع گفت: طرح خريد يك هواپيماي تشريفاتي براي آشيانه كه دورپرواز باشد، از مدتها پيش و در زمان دولت سازندگي مطرح شده بود كه در آن زمان به دليل قيمت پايين نفت و مشكل درآمدهاي ارزي، به حالت تعليق درآمد.

اين منبع افزود: در زمان دولت اصلاحات و با افزايش درآمدهاي ارزي، بار ديگر اين مسئله در دستور كار قرار گرفت و وزارت دفاع، پيگير خريد آن شد.

وي تأكيد كرد: طي همين زمان در مواردي كه دستگاه‌هاي مرتبط با اين خريد، نظر رهبر انقلاب را در رابطه با اين خريد جويا شده بودند، آيت‌الله خامنه‌اي در پي‌نوشت گزارش‌ها تأكيد كردند كه ايشان به هيچ وجه تمايلي به استفاده از هواپيماي تشريفاتي ندارند و اگر خريد اين هواپيما براي استفاده ايشان انجام شود، آن را مجاز نمي‌دانند، اما اگر با تشخيص مسئولان مربوطه و همانند ديگر خريدها بنا بر ضرورت صورت مي‌‌گيرد، با نظر اين مسئولان پيگيري شود.

اين منبع ادامه داد: البته نظر رهبر انقلاب، مخالفت شخصي ايشان بود و دستور حكومتي تلقي نمي‌شده است، به همين دليل مسئولان مربوطه، كه خريد اين هواپيما را ضروري مي‌دانسته‌اند، آن را پيگيري كردند كه البته در حال حاضر به دليل برخي سهل‌انگاري‌ها و بي‌توجهي‌ها، اين خريد با مشكل روبه‌رو شده است.

وي در پايان گفت: امام خميني(ره) نيز بارها در موضوعات مختلف، نظر خود را به صورت مشورتي ارائه مي‌كردند كه اين نظر در مواردي مطابق با تشخيص مسئولان نبوده و آنان به تشخيص خود عمل كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اقدام به خريد هواپيماي تشريفاتي به رغم مخالفت رهبر انقلاب، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016