سه شنبه 22 شهریور 1384

نگراني همسر گنجي از وضعيت وي در زندان، متن کامل توضيحات همسر گنجي

* مديركل زندان‌هاي استان تهران: حال عمومي گنجي مساعد است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


در حالي كه همسر اكبر گنجي با ارسال نمابري از وضعيت همسرش ابراز نگراني كرده است، مدير كل زندان‌هاي استان تهران، حال عمومي گنجي را مساعد خواند.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي با ارسال نمابري از اين كه گفته شده است كه گنجي در قرنطينه بهداشتي - درماني زندان اوين نگهداري مي‌شود، ابراز نگراني كرده و نگهداري همسرش در قرنطينه را صرفا به دلايل سياسي خوانده است.


وي با اشاره به اعلام نظر بيمارستان ميلاد هنگام مرخص‌شدن وي از اين بيمارستان مبني بر اين كه حال عمومي گنجي خوب است، احتمال داد كه انتقال وي به قرنطينه به دليل اتفاقي خاص باشد.


در همين زمينه مديركل زندان‌هاي استان تهران به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: اكبر گنجي پس از ترخيص از بيمارستان به قرنطينه بهداشتي درماني منتقل شد و در حال حاضر در اين مكان نگهداري مي‌شود.

سهراب سليماني در رابطه با وضعيت قرنطينه بهداشتي درماني اظهار داشت: اين قرنطينه به صورت عمومي است و زندانياني كه از بيمارستان مرخص مي‌شوند، تحت مراقبت قرار مي‌گيرند تا وضعيت جسمي كاملي را پيدا كنند و بعد از آن به زندان منتقل شود.


وي با بيان اين‌كه اين قرنطينه در داخل زندان قرار دارد و جداي از آن نيست، افزود: اين قرنطينه هيچ ربط و نسبتي با وضعيت سياسي ندارد و اكبر گنجي صرفا به دليل وضعيت حقوقي‌اش در آن به‌سر مي‌برد.


مدير كل زندان‌هاي استان تهران، وضعيت عمومي گنجي را مساعد و مناسب عنوان كرد و گفت: وي در حال حاضر هيچ مشكلي ندارد و طبق نظر پزشكان قرنطينه در صورت كسب بهبودي به بند قبلي خود منتقل مي‌شود.


وي درباره‌ي اجازه‌ي ملاقات خانواده و وكلاي گنجي با او خاطرنشان كرد: خانواده و وكلا كه قصد ملاقات با او را دارند، بايد با كسب اجازه از دادسرا اقدام به ملاقات كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متن کامل نمابر معصومه شفيعي به نقل از سايت امروز را در زير مي خوانيد:

نظر به سخنان آقاي سهراب سليماني،‌مدير كل زندانهاي استان تهران، در مورد وضعيت فعلي آقاي اكبر گنجي كه توسط خبرگزاري‌ ايلنا مخابره شده جوابيه زير تقديم مي‌گردد:
آقاي سليماني گفته‌اند كه: گنجي در حال حاضر در قرنطيه بهداشتي – درماني زندان اوين نگهداري مي‌شود و به دليل اينكه قواي جسماني‌اش تحليل رفته بود تحت مراقبت‌هاي بهداشتي – درماني زندان اوين قرار دارد و در واقع يك حالت نقاهت را سپري مي‌كند".
آقاي گنجي در تاريخ 12/6/84 پس از ترخيص از بيمارستان ميلاد در حالي به زندان اوين منتقل شد كه بنابر اطلاعيه تيم پزشكي معالج وي، "با حال عمومي خوب" از بيمارستان مرخص شد. پس از طي ده روز گذشته چه "اتفاق خاصي" در زندان براي گنجي رخ داده كه در "قرنطينه بهداشتي_ درماني" نگهداري مي‌شود. اگر نياز به مراقبت هاي بهداشتي – درماني بود پزشكان بيمارستان ميلاد وي را ترخيص نمي كردند. معني قرنطينه چيست؟ معني قرنطينه، جداسازي يك فرد به دلايل خاص پزشكي از ديگران است. ولي در مورد گنجي اين دلايل، صرفا سياسي است و بهتر است به آن قرنطينه خبري دو طرفه يا بي‌خبري سياسي نام نهاد. قرنطينه بهداشتي- درماني نام جديدي براي سلول انفرادي است همان جايي كه قبلا به آن "سوئيت" نيز گفته مي‌شد. آقاي خانميرزاده، مسئول زندان اوين اعلام كرده بود كه آقاي گنجي دربند عمومي نگهداري مي‌شود حالا چه اتفاقي افتاده كه گنجي ناگهان از قرنطينه بهداشتي – درماني سر در مي آورد، سخنان آقاي سليماني نقض صريح سخنان مسئول زندان اوين است. اگر گنجي به دوران نقاهت نياز دارد آيا محيط زندان مكان مناسبي براي سپي كردن اين دوره است؟ آيا در قرنطينه بهداشتي_ درماني تماس تلفني نيز از نظر بهداشتي ممنوع است؟
آقاي سليماني گفته‌اندكه: "ملاقات بايد به تشخيص دادسرا و ابلاغ آن به زندان اوين انجام شود".
اگر طبق گفته مسئول زندان اوين، آقاي گنجي در بند عمومي است،‌ اولا بند عمومي،‌نام و شماره دارد، ثانياً، طبق قانون زنداني‌اي كه دوران محكوميت خود را مي گذراند تمام امور وي از جمله ملاقات و مرخصي تحت نظر و اختيار مسئول زندان است مگر اينكه اتفاق خاصي رخ داده باشد كه رئيس زندان از خود سلب مسئوليت كند.
در خاتمه مجددا عنوان مي‌كنم كه انتقال آقاي گنجي از بيمارستان به زندان خلاف مذاكرات و توافقات صورت گرفته برخي مسئولين قضايي با آقاي گنجي است، وقتي قدرت حرف اول و آخر را مي‌زند ديگر، مناسبات شرعي و اخلاقي اعتباري ندارد.

با تقديم احترام
معصومه شفيعي
22/شهریور/84

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگراني همسر گنجي از وضعيت وي در زندان، متن کامل توضيحات همسر گنجي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016