شنبه 26 شهریور 1384

نوري همداني: در عصر غيبت هدايت بايد با ولي‌‏فقيه باشد؛ دشمنان با طرح آزادي، حقوق بشر و تروريست قصد تضعيف اسلام را دارند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

آيت‌‏الله نوري همداني، گفت: امروزه دشمن رسانه‌ها را در اختيار دارد و سعي در تضعيف اسلام و مسلمانان از راه مطرح كردن مباحثي چون آزادي، حقوق بشر، تروريست دارند.

به گزارش "ايلنا"، آيت‌‏الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در ديدار گروهي از اعضاي كانون‌هاي فرهنگي مساجد تهران با بيان اينكه دشمنان در صدد شبهه‌‏افكني در بين جوانان هستند، از جوانان خواستند تحت تأثير تبليغات منفي دشمنان قرار نگيرند،
وي مسأله ولايت و امامت را يكي از مسايل مورد تأكيد پيامبر گرامي اسلام(ص) دانست و گفت: خداوند مسأله ولايت و خلافت را در قرآن مورد تأكيد قرار داده است تا مردم بدانند كه پس از رحلت پيامبراسلام(ص) چه كسي جانشين و خليفه پس از ايشان است. زيرا پيامبر اكرم(ص) ديني را آوردند ولي فرد ديگري بايد راه ايشان را ادامه مي‌داد و رهبر امت اسلامي مي‌شد كه همان امام معصوم(ع) است.
اين مرجع تقليد در ادامه جريان عاشورا را يك مكتب ظلم ستيز عنوان كرد و گفت: هر كجا ظلم يا ظالمي حاكم باشد بر اساس مكتب عاشورا نبايد ساكت نشست، براي ما هر روز عاشوراست و ظالمان هر روز به دنبال سلطه بر مسلمانان و موضع گيري در برابر آنها هستند. مسلمانان نبايد در برابر ستمگران ساكت بنشينند. بايد قيام كنند و قدرت خود را نشان دهند تا هميشه فرهنگ ذلت‌نا‌پذيري و شهادت طلبي در زندگاني مسلمانان زنده بماند.
استاد دروس خارج حوزه علميه قم با اشاره به فلسفه غيبت حضرت مهدي(عج)، خاطر نشان كرد: امامان معصوم همگي در برابر ظالمان به گونه‌اي قيام مي‌كردند و توسط ظالمان به شهادت مي‌رسيدند. بنابراين اگر حضرت بقيه الله الاعظم هم به شهادت مي‌رسيد، زمين از حجت خداوند خالي مي‌شد. پس خداوند ايشان را از ديدگان همه افراد غايب كرد تا محفوظ بمانند.
وي رهبري، هدايت و پاسخ‌گو بودن به مردم در مسايل شرعي را در زمان غيبت حضرت حجت(عج) بر عهده عالمان و آشنايان به قرآن و معارف اهل بيت عنوان كرد و افزود: امروزه اسلام داراي دشمنان فراواني است و مسلمانان در عصر غيبت بايد با رهبري و هدايت ولي فقيه وظيفه خود را بشناسند و دين خود را حفظ كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مرجع تقليد به وجود آمدن استبداد، استعمار و استكبار و سايه افكندن آنها بر سر مسلمانان را از نشانه‌هاي ظهور حضرت مهدي موعود(عج) برشمرد و ادامه داد: امروز براي جوانان حفظ كردن دين خود بيش از هر چيز ديگري لازم است. دشمنان اسلام هر روز در صدد افزايش منكرات هستند و جوانان ما بايد تحت تأثير اين تبليغات منفي دشمن قرار نگيرند.

Copyright: gooya.com 2016