چهارشنبه 30 شهریور 1384

٢٥ روز است که از اکبر گنجي بي خبريم، گزارشگران بدون مرز

اکبر گنجي از ۱٢ شهريور ماه که به زندان انتقال يافته است ملاقات ممنوع است . گزارشگران بدون مرز نگراني و انزجار خود را از رفتار مقامات مسئول ايراني نسبت به اين روزنامه نگار و عدم اجرای تعهدات خود مبني بر آزادی وی اعلام مي دارد.

به نظر مي رسد اکبر گنجي در سلول های انفرادی "بند ويژه" زندان اوين يعني در تنهايي مطلق بسر مي برد. در اين بخش از زندان تنها ماموران قضايي- امنيتي حق رفت و آمد دارند. در قرنطينه قرار دادن زنداني به حبس محکوم شده زيرپا نهادن صريح قوانين ايران در رابطه با حق ملاقات با وکلا و خانواده است. هدف مقامات قضايي ايران از اين اقدام شکستن پايداری اکبر گنجي است. گزارشگران بدون مرز اعلام مي کند که مقامات قضايي ايران به قول هايي که به اين روزنامه نگار و خانواده ی وی داده بودند مبني بر ادامه مرخصي پزشکي اکبر گنجي در نزد خانواده اش، عمل نکردند و بار ديگر تعهدات خود را زير پا نهاده اند.

گزارشگران بدون مرز از مذاکراتي که به طور منطقي بايد به آزادی اکبر گنجي منجر مي شد حمايت کرده بود. ٢٥ روز بي خبری از اين روزنامه نگار به شدت نگران کننده است و امروز با سکوت دستگاه قضايي ايران ما مصمم به ادامه تلاش و بسيج همگان برای آزادی اکبر گنجي هستيم. خانم معصومه شفيعي همسر اکبر گنجي اعلام کرده است که از تاريخ ٤ شهريورماه نتوانسته است همسرش را ملاقات کند و از اين سکوت بسيار نگران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اول شهريور ماه اکبر گنجي به اعتصاب غذای ٧٢ روزه خود پايان داد، اين روزنامه نگار در اين مدت بيش از ٢٥ کيلو وزن کم کرده بود. با اين حال مقامات قضايي ايران پس از دو هفته در تاريخ ۱٢ شهريور ماه وی را به زندان منتقل کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '٢٥ روز است که از اکبر گنجي بي خبريم، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016