جمعه 15 مهر 1384

سخنگوي قوه‌ي قضاييه: پرونده‌ كانادا در بخش حقوق بشر تاريك و مخدوش است، ايسنا

* اقدامات كانادا در جهت مخدوش كردن وجهه‌ي نظام مردم‌سالار ايران محكوم ‌است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

سخنگوي قوه‌ي قضاييه و وزير دادگستري اقدامات كانادا را در جهت مخدوش كردن وجهه‌ي نظام مردم‌سالار ايران محكوم ‌كرد و گفت: به آنها هشدار مي‌دهيم كه به گونه‌اي رفتار نكنيد كه درسابقه‌ي شما در تاريخ تاريك‌تر ‌شود.

جمال كريمي‌راد در گفت و گو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به اظهارات وزير امور خارجه‌ي كانادا درخصوص نقض حقوق بشر در ايران اظهار داشت: اين‌گونه اظهارات وزارت امور خارجه‌ي كانادا تازگي ندارد. از ابتداي انقلاب تا كنون استكبار جهاني و همراهانش مدام در جهت مخدوش كردن سيماي نوراني جمهوري اسلامي ايران با بهانه‌گيري‌هاي واهي اقدام كرده‌اند.

وي ادامه داد: يكي از اين مواردي كه مدام ما را سعي كردند زير سوال ببرند بحث حقوق بشر است. يكي از اصول نظام جمهوري اسلامي ارزش و كرامت انساني است. اين نظام براي حمايت از حقوق انسان‌ها ايجاد شده است.

كريمي‌راد تصريح كرد: هرگاه كه كشورهايي مانند كانادا و آمريكا و ديگران مستمسكي ندارند، به تنها چيزي كه متوسل مي‌شوند بحث حقوق بشر است. ما در دو سال گذشته شاهد چنين پيشنهادات و مصوباتي در مجمع عمومي از سوي كانادا و ديگر كشورهاي ضدحقوق بشري عليه ايران بوديم.

وزير دادگستري، اين اقدامات را تازه ندانست و خاطرنشان كرد: در كشور سعي كرديم تمام نرم‌هاي حقوق بشر را دقيقا رعايت كنيم. ما مدعي هستيم بايد رعايت حقوق بشر را در تمام دنيا پي‌گير باشيم. ايران براي دفاع از حقوق بشر تلاش گسترده‌اي را داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: در تمام زمينه‌ها و قوانين و مقررات و دادگاه‌ها و مراجع قانون‌گذاري و دولت تلاش كرديم كه بهترين و مهم‌ترين حقوق بشر را ارايه و از آن حمايت كنيم.

كريمي‌راد يادآور شد: كشوري مانند كانادا پرونده‌اش در بخش حقوق بشر، پرونده‌اي تاريك و مخدوش است و چنين صحبت‌هايي را مطرح مي‌كند و مي‌خواهد ايران را زير سوال ببرد.

سخنگوي قوه‌ي قضاييه اظهار داشت: اين ترفند جديد را اقدامي از سوي كانادا و امثال آن مي‌دانيم. آنها ديدند كه در بحث انرژي هسته‌يي در شوراي حكام نتوانستند نتيجه‌ي مطلوبي را بگيرند و به اين بهانه جديد روي آوردند. ما اين اقدامات كانادا را كه در جهت مخدوش كردن وجهه‌ي يك نظام مردم‌سالار است را محكوم مي‌كنيم و به آنها هشدار مي‌دهيم كه به گونه‌اي رفتار نكنيد كه سابقه‌ي شما در تاريخ تاريك‌تر ‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي قوه‌ي قضاييه: پرونده‌ كانادا در بخش حقوق بشر تاريك و مخدوش است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016