دوشنبه 25 مهر 1384

انصارحزب‌الله دزفول: اگر عوامل حوادث خردادماه به سزاي اعمال خود مي‌رسيدند ديگر شاهد بمب‌گذاري‌هاي اخير خوزستان نبوديم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


در نمابري كه با عنوان «انصار حزب‌الله شهرستان دزفول» صادر شده، ضمن محكوم‌كردن عمليات‌هاي تروريستي در مركز استان خوزستان، از مسؤولان قضايي و امنيتي خواسته شده در برخورد با چنين ناامني‌هايي از خود جديت بيشتري به خرج دهند.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين بيانيه آمده است: متأسفانه با تمام وعده و وعيدهاي مسؤولان در خصوص ايجاد امنيت در استان خوزستان بازهم شاهد تحركات تروريستي در اين استان هستيم. ما يكي از دلايل مهم تكرار اين وقايع و به ويژه بمب‌گذاري اخير در اهواز را كه به شهادت و مجروح‌شدن تعدادي از هموطنانمان منجر شد، ضعف دستگاههاي قضايي و امنيتي مي‌دانيم. بايد اين مسؤولان در استان و در هيأت دولت از ملت عذرخواهي كنند و در برابر قصور نسبت به اين موضوع پاسخگوي مردم باشند.


در ادامه اين بيانيه آمده است: در اين‌كه پشت پرده اين اغتشاشات و بمب‌گذاري‌ها دست بيگانگان به ويژه انگليس در كار است شكي نيست؛ چراكه در حوادث خردادماه امسال اعلام شد كه تروريست‌ها و آشوبگران در پايگاههاي انگليس آموزش ديده‌اند. اما اگر با قاطعيت با عوامل خردادماه برخورد مي‌شد شايد ديگر شاهد اين وقايع نبوديم. از طريق تمامي مسؤولان امنيتي و قضايي اعلام شد كه عوامل بمب‌گذاري و اغتشاشات خردادماه خوزستان شناسايي شدند، اما اين افراد چرا به مردم معرفي نشدند و چه مجازاتي برايشان در نظر گرفته شد؛ اين سوال مهم مردم خوزستان و ايران اسلامي است.


در ادامه اين بيانيه آمده است: اوايل انقلاب ضدانقلاب را جلو دوربين مي‌آوردند و حكم اعدام آنها را به ملت اعلام مي‌كردند، ولي اكنون حتي اسم كساني را كه دستشان به خون هموطنان آغتشته است، اعلام نمي‌كنند تا شايد حقوق شهروندي اين‌گونه رعايت شود. آيا جان ملت اين قدر ارزش ندارد كه به دليل اينگونه اتفاقات مسؤولي توبيخ و بركنار شود؟. چرا بعد از گذشت ماهها از بمب‌گذاري اهواز در خردادماه، افراد شناسايي و دستگير شده را معرفي نكرده و مجازات نكردند؟ اگر مجازاتي صورت گرفته چرا اين مجازات را اعلام نمي‌كنند؟


از دولت محترم مي‌خواهيم كه با دقت و جديت پيگير حوادث خوزستان باشند و با انتصاب مسؤولان قوي و كارآمد در دستگاه امنيتي و انتظامي استان، امنيت وآسايش را به مردم استان شهيدپرور خوزستان هديه كنند و نيز خواستار آن هستيم كه با دولت انگليس برخورد جدي صورت گيرد. آيا ارزش خون مردم به اندازه قراردادهاي انگليسي نيست كه دولت با جديت با اين دولت استعمارگر و خائن برخورد نمي‌كند و حتي حاضر به احضار سفير و يا اخراج آن از كشور نيست؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان اين بيانيه نيز خطاب به قوه‌ي قضاييه آمده است: يقينا دستور و حكم قاطع اين دستگاه مي‌تواند يكي از عوامل بازدارنده باشد كه متأسفانه در اين خصوص مردم خوزستان از قوه قضاييه كدورتي به دل دارند و لذا قاطعانه از رياست محترم قوه قضاييه مي‌خواهيم كه با قاطعيت با عوامل بمب‌گذاري اهواز برخورد و آنان را به مردم معرفي كنند. هم‌چنين حكم صادره را به اطلاع مردم برسانند. كوتاهي در اين خصوص ضربات جبران‌ناپذيري به ملت بزرگوار ايران اسلامي مي‌زند. پس كاري نكنيم كه شرمنده ملت باشيم.

Copyright: gooya.com 2016